Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

automaat en CC

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

automaat en CC

Bericht door HP Hulscher »

misschien stomme vraag.... ik heb nu een automaat besteld, en ik vraag me ineens af, als ik geremd heb, zodat de CC eraf is, en ik druk voor snelheid herstellen, gaat ie dan vanuit een lagere versnelling gewoon door? maw. als ik in mijn schakelauto rij kan ik de CC pas weer terugzetten als ik in de juiste versnelling zit, want met schakelen springt ie er natuurlijk af..... snappie?
Ruud PS
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 jan 2007, 11:32

Bericht door Ruud PS »

Jazeker, schakelt gewoon op tot de ingestelde snelheid. Natuurlijk niet als je onder de 30km/uur hebt afgeremd, dan is de CC de instelling kwijt, want dan werkt de CC ook niet.
Pas wel op, want hij gaat er in volle vaart van door. Dat zou wel iets beschaafder mogen gebeuren.
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Inderdaad, hij schakelt zelfs gewoon terug en gaat als een speer weer naar de ingestelde snelheid.

Wat wel opmerkelijk is: stel je rijdt 80 en je houdt even in, ik doe dat dikwijls door even de on/off knop op de raw-schakelaar even aan te tikken, als je daarna weer reset komt ie dikwijl niet helemaal op de oorspronkelijke snelheid. Geef je nou iets gas tijdens het resetten, komt ie er wel op terug en trekt ie zowat nog harder er naar toe !
Satnoot
Berichten: 64
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:27

Bericht door Satnoot »

:jump Dat rijdt fantastisch zo'n automaat met CC, met caravan in Frankrijk, door de poortjes, de CC erop en de beentjes voor de stoel opweg naar het volgende poortje, bergje op en bergje af de automaat regeld het helemaal voor U. Alleen ik vindt wel dat hij in de "S" stand beter anticipeerd als het bergaf gaat. :toppie
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Bericht door HP Hulscher »

ik kannie wachten!!
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

In de bergen en zeker met een caravan gebruik ik de handschakeloptie.
Plaats reactie