Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

prijzen uitlaten

vragen over de T4
Plaats reactie
freek
Berichten: 690
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

prijzen uitlaten

Bericht door freek »

omdat de uitlaat van onze t4 syncro vervangen moet worden ben ik eens gaan informeren naar prijzen. Ben meteen maar naar 2 bedrijven gegaan waarvan ik vermoedde dat ze niet al te duur zijn: USN-Centuri en ATU. Bij de eerste had ik al eens een einddemper gekocht voor 130,- . Nou dat viel dus tegen: ATU rekent 199,- voor een einddemper en USN maakte het dit keer helemaal bont met 300,- en een levertijd van 4 weken. Een gewone t4 einddemper kost bij USN 130,-. Naar de dealer ben ik maar niet gegaan. Toch ook maar even internet geraadpleegd en zo kwam ik terecht bij Froeschl Auspuff in Duitsland. Mooie website en een enorm assortiment. En ongelofelijkl age prijzen: de Syncro einddemper: 41,-, 2 dagen levertijd en 9,- verzendkosten !!!!! Nog wat bevestigingmateriaal erbij besteld en inderdaad: 2 dagen later werd een grote doos bezorgd met een perfecte demper van gealuminiseerd staal. Totaal voor minder dan 60,- dus 20% van de prijs van USN (over de dealer zullen we het maar niet hebben). Omdat ook de middendemper een gaatje heeft (bleek helaas nu pas) toch ook maar de middendemper besteld; prijs: 28,- !! Helaas waren de RVS uitlaten uitverkocht: prijs voor midden+einddemper: 155,-
Ik vind de prijsverschillen met Nederland dus echt absurd. Critici zullen misschien zeggen dat de kwaliteit minder is maar eerlijk gezegd geloof ik hier niets van en mocht het wel iets minder zijn dan is de prijs nog steeds zeer interessant. Alleen al de verzendkosten: 9,- voor een loodzware en grote doos. Met zelf sleutelen spaar je dus niet alleen het arbeidsloon uit; ook op het matieriaal kan je enorm besparen zo blijkt maar weer.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: prijzen uitlaten

Bericht door Endebendebus »

Kocht drie jaar geleden via ebay een complete uitlaat voor 190 euri (katvervangende pot) uit duitsland per post binnen een paar dagen. (prijs incl verzenden) zit er nog onder... :knipoog
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: prijzen uitlaten

Bericht door frank884 »

Ebay rond 75 euro midden EN einddemper voor een standaard T4
zit er al 5 jaar onder en zal als ik die bekijk nog wel 2 jaar meegaan
wel kijken of je ophangrubbers nog een 2e ronde meekunnen anders moet je daar ook wat van bestellen
vaak kan dat bij dezelfde verkoper in de verzending erbij

en als die rot is hang ik er weer zo eentje onder, ik heb alleen de katvervangende pijp van RSV
een keer in een gezamelijke aktie via WJW gekocht

het zijn geen belangrijke motoronderdelen of iets dergelijks daar stop ik wel merkspul in
maar wat kan er nu misgaan aan een uitlaat.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Ruud
Berichten: 651
Lid geworden op: 27 mei 2007, 19:56
Locatie: maasbracht

Re: prijzen uitlaten

Bericht door Ruud »

hoi
ik heb 6 of 7 jaar geleden een complete uitlaat voor een 2.4 D gekocht voor €149,00
het was ergens in noord holland,na betaling in 2dagen thuis
zal eens kijken of ik het adres nog heb
gr.ruud
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: prijzen uitlaten

Bericht door René »

Uitlaat stunter.nl
Alleen ben ik niet tevreden over de pas vorm.
Einddemper zit er scheef onder, evenals de Walker demper die ik hiervoor er onder had zitten.

Grtzzz René
Ruud
Berichten: 651
Lid geworden op: 27 mei 2007, 19:56
Locatie: maasbracht

Re: prijzen uitlaten

Bericht door Ruud »

Berrie en Rene schreef:Uitlaat stunter.nl
Alleen ben ik niet tevreden over de pas vorm.
Einddemper zit er scheef onder, evenals de Walker demper die ik hiervoor er onder had zitten.

Grtzzz René
hoi
is niet uilaat stunter .nl
kan het niet vinden want toen had ik geen internet aan boord
staat dus op mijn oud desktop
is een automaterialenhandel
bij mij past uitlaat goed op een beugel na die ik moest nabuigen,een beetje
gr.ruud
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: prijzen uitlaten

Bericht door DNS »

frank884 schreef:Ebay rond 75 euro midden EN einddemper voor een standaard T4
zit er al 5 jaar onder en zal als ik die bekijk nog wel 2 jaar meegaan
wel kijken of je ophangrubbers nog een 2e ronde meekunnen anders moet je daar ook wat van bestellen
vaak kan dat bij dezelfde verkoper in de verzending erbij

en als die rot is hang ik er weer zo eentje onder, ik heb alleen de katvervangende pijp van RSV
een keer in een gezamelijke aktie via WJW gekocht

het zijn geen belangrijke motoronderdelen of iets dergelijks daar stop ik wel merkspul in
maar wat kan er nu misgaan aan een uitlaat.
Goedkoop (of eerder betaalbaar) hoeft niet te betekenen dat iets slecht is, evengoed als duur geen garantie is voor goed. Alleen om te zeggen dat een uitlaat een onbelangrijk onderdeel is, dat gaat dan weer net te ver. Natuurlijk loopt je blok niet direct in de soep als je uitlaat wat slechter is, maar een uitlaat is weldegelijk belangrijk voor de prestaties van een motor. Het is niet voor niets dat er (o.a. in de autosport) zoveel aandacht is voor het uitlaatsysteem. Denk maar eens aan grotere diameters voor turbomotoren en spaghetti uitlaatspruitstukken; daarmee worden meerdere procenten vermogenswinst geboekt. Zo kan een slechte uitlaat (denk aan vernauwende bochten) dus ook een negatief effect hebben op dat vermogen. Misschien ook iets om over na te denken voordat je voor de eerste aanbieding kiest die voorbij komt.
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: prijzen uitlaten

Bericht door frank884 »

dennis de grootste vernauwing is die pot met keramiek (roetkat) en sinds ik daarvan afscheid heb genomen
pakt de turbo ongeveer 300 rpm vroeger op.
dus dat is toch een teken dat het hier niet lekker doorstroomde, de rest van de uitlaat is geen probleem
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
freek
Berichten: 690
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: prijzen uitlaten

Bericht door freek »

Vandaag ook de middendemper uit Duitsland ontvangen (28,- + 9 euro verzendkosten) en weer als beloofd 2 dagen na opdrachtbevestiging en het ziet er weer prima uit. Natuurlijk geen idee wat ze in die dempers hebben gestopt maar gezien het enorme aantal uitlaten dat zo'n bedrijf levert en de positieve reacties zal dat wel meevallen. En bij een prijsverschil van honderden euro's mag het best ietsje minder zijn.
En ook mijn ervaring met VW uitlaten is zeker niet om te juichen: de roetkat kost (dacht ik) bij VW zo'n 500,- en die rot door op de pijp naar de middendemper. De uitlaatbedrijven (ook de goedkope) leveren hiervoor een reparatiepijp voor 15,-. Past ook perfect. Als je trouw naar de dealer gaat schroeven ze er gewoon een nieuwe kat onder van 500,- want zo'n reparatiedeel zit niet in het assortiment. Mijn middendemper had ik nog bij VW gekocht. Volgens mij zit hij er nu 3 jaar onder en dus ook doorgerot ondanks vrijwel alleen maar lange afstanden. Zaterdag weet ik wat voor geluid de Froeschl uitlaat produceert..
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: prijzen uitlaten

Bericht door frank884 »

ik denk het zelfde geluid als wat die van mij al 4 jaar produceert ik dacht dat ik die daar toen ook vandaan heb gehaald
pasvorm klopt, hier en daar hangt die niet haaks in de rubbers
ophangbeugel even buigen of warm stoken en beetje bij buigen en het hangt er haaks onder
dat zijn niet zo'n interessante zaken het prijsverschil mag dit rechtvaardigen
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Plaats reactie