Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Gereedschap fuseekogels, Repelsteeltje?
-
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:29
- Locatie: Rockanje
Re: Gereedschap fuseekogels, Repelsteeltje?
Ik heb je gemaild.
Re: Gereedschap fuseekogels, Repelsteeltje?
en deze kost €12,-sgsdebruijn schreef:Oud-beijerland met xnz voor onderste fusee's
:klappen
gr john
Grey is the limmit
zeg niet wat je weet maar weet wat je zegt!
T5 2,5l 130 pk lwb 2 abt november2008
zeg niet wat je weet maar weet wat je zegt!
T5 2,5l 130 pk lwb 2 abt november2008
-
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:29
- Locatie: Rockanje
Re: Gereedschap fuseekogels, Repelsteeltje?
Ongelofelijk, hoe eenvoudig is deze klus met het juiste gereedschap.
SGS, bedankt.
SGS, bedankt.
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
-
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:29
- Locatie: Rockanje
Re: Gereedschap fuseekogels, Repelsteeltje?
Na een jaar alweer speling en een irritant beginnend rammeltje.
Kan ik nog een keer gebruik maken van jouw setje, SGS de Bruin?
Blijkbaar niet de juiste kwaliteit kogels gebruikt.
Moet toch de binnenste stofhoezen van de aandrijfas vervangen, ben daar dan toch bezig.
Groet, Marcel.
Kan ik nog een keer gebruik maken van jouw setje, SGS de Bruin?
Blijkbaar niet de juiste kwaliteit kogels gebruikt.
Moet toch de binnenste stofhoezen van de aandrijfas vervangen, ben daar dan toch bezig.
Groet, Marcel.
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Gereedschap fuseekogels, Repelsteeltje?
Geen probleem, ik heb nu vw origineel genomen
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: Gereedschap fuseekogels, Repelsteeltje?
die meyle "versterkte" uitvoering dat was niet veel bijzonderssgsdebruijn schreef:Geen probleem, ik heb nu vw origineel genomen
origineel wat vw erin stop zou lemforder zijn
ik heb er nu onder NK in zitten (nummer 5044742) kun ik van iemand overnemen die zijn bus had verkocht
boven zit de meyle nog erin, maar ik hoop dat die het daar nog effe uithouden want dat was een heel feest
om die te vervangen boven.
wel hebben we het hoesje losgemaakt en flink wat vet erin gedaan en toen weer de klemring erop
ik heb gemerkt dat er origineel amper ver in zit misschien is dat ook een reden van de snelle slijtage??
(het vet blijft goed zitten) zit er vanaf april op en er komt geen vet uit.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: Gereedschap fuseekogels, Repelsteeltje?
Ik dacht dat ik de enige was met die "versterkte" van Meyle die naar mijn mening wel erg snel begon te rammelen, was het proberen waard, deze dus niet meer,
groetjes
groetjes
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Gereedschap fuseekogels, Repelsteeltje?
Hier ook 1 (onderste) erg snl versleten
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
- Multivan Generation
- Berichten: 33917
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Gereedschap fuseekogels, Repelsteeltje?
Ik heb ze er nog steeds onder zitten en niets aan de hand..
Is nu zowat 100.000 km mee gereden.
Dat er geen vet in zit dat klopt.
Het kogelgedeelte "beweegt" niet in een badje van vet maar in een versterkt kunststof,
dat een wat wrijving verlagende eigenschap heeft.
Door alle alarmerende berichten op dit forum heb ik al een setje Lemförder liggen voor het geval dat,
maar nog niet nodig gehad en voorlopig ook geen enkele indicatie dat 'ze er aan gaan".
Ook tijdens APK geen opmerking er over..
Het kan natuurlijk prima dat bij veel mensen ze problemen geven,
maar denk ook eens, mede gelet op de kilometerstanden die de meeste T4's nu op de teller hebben,
aan aandrijfassen waarbij de binnenzijde en buitenzijde nu langzaam aan, speling/droogte gaan vertonen.
En hoesjes die door leeftijd gaan scheuren.
Wellicht valt er hierbij ook wat te halen om hetgeen in de hoesjes zit, preventief te reinigen en te voorzien van nieuw vet?
Wellicht zit er nog iets in de set-up van de vooras en met name het camber waarmee mensen rijden?
Is nu zowat 100.000 km mee gereden.
Dat er geen vet in zit dat klopt.
Het kogelgedeelte "beweegt" niet in een badje van vet maar in een versterkt kunststof,
dat een wat wrijving verlagende eigenschap heeft.
Door alle alarmerende berichten op dit forum heb ik al een setje Lemförder liggen voor het geval dat,
maar nog niet nodig gehad en voorlopig ook geen enkele indicatie dat 'ze er aan gaan".
Ook tijdens APK geen opmerking er over..
Het kan natuurlijk prima dat bij veel mensen ze problemen geven,
maar denk ook eens, mede gelet op de kilometerstanden die de meeste T4's nu op de teller hebben,
aan aandrijfassen waarbij de binnenzijde en buitenzijde nu langzaam aan, speling/droogte gaan vertonen.
En hoesjes die door leeftijd gaan scheuren.
Wellicht valt er hierbij ook wat te halen om hetgeen in de hoesjes zit, preventief te reinigen en te voorzien van nieuw vet?
Wellicht zit er nog iets in de set-up van de vooras en met name het camber waarmee mensen rijden?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Gereedschap fuseekogels, Repelsteeltje?
Na vervangen destijds van de bovenste en onderste fuseekogels links en rechts door Meyle spullenMultivan Generation schreef:Ik heb ze er nog steeds onder zitten en niets aan de hand..
Is nu zowat 100.000 km mee gereden.
Dat er geen vet in zit dat klopt.
Het kogelgedeelte "beweegt" niet in een badje van vet maar in een versterkt kunststof,
dat een wat wrijving verlagende eigenschap heeft.
Wellicht zit er nog iets in de set-up van de vooras en met name het camber waarmee mensen rijden?
heb ik de bus laten uitlijnen, en als er iets mis zou zijn met de set-up en het camber dan kreeg ik mijn banden
ook wel voor 100.000 km kaal, dus dat was het niet,... misschien is er bij meyle wel een productie charge uit gekomen
die niet helemaal top waren.
Ik heb het hoesje helemaal vol met vet geduwd bij die nieuwe kogel, dat kan het versterkt kunststof helpen
in geloof meer in de wrijvings verlagende eigenschappen van smeervet.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
- Multivan Generation
- Berichten: 33917
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Gereedschap fuseekogels, Repelsteeltje?
Je trekt wellicht een overhaaste conclusiefrank884 schreef:die meyle "versterkte" uitvoering dat was niet veel bijzonderssgsdebruijn schreef:Geen probleem, ik heb nu vw origineel genomen
Er zijn nog zoveel andere merken die fuseekogels leveren.
Graag een beetje meer nuancering.
De inkoop actie voor de Meyle HD set van 4 stuks,
daaraan hebben een aantal mensen meegedaan.
De set prijs kwam, als ik me goed herinner, rond de 75 euro voor 4 stuks.
Als je dat afzet tegen de prijs die je bij een VW dealer betaald voor 1 stuk,
wat dan waarschijnlijk geproduceerd wordt door lemförder, en herverpakt wordt en onder VW label verkocht wordt,
das was de prijs voor de Meyle HD set gewoon prima in orde.
Dat het merendeel van de mensen die meegedaan hebben aan die inkoop actie,
er problemen mee gehad heeft, is heel jammer.
Misschien kan dat als "leergeld" bestempeld worden.
Dat is een conclusie die wellicht wat te voorbarig/ongenuanceerd, gebaseerd op je eigen ervaringen, trekt.frank884 schreef:Na vervangen destijds van de bovenste en onderste fuseekogels links en rechts door Meyle spullenMultivan Generation schreef:Ik heb ze er nog steeds onder zitten en niets aan de hand..
Is nu zowat 100.000 km mee gereden.
Wellicht zit er nog iets in de set-up van de vooras en met name het camber waarmee mensen rijden?
heb ik de bus laten uitlijnen, en als er iets mis zou zijn met de set-up en het camber dan kreeg ik mijn banden
ook wel voor 100.000 km kaal, dus dat was het niet,
Ik ben als een van de weinigen die met een heel andere camber afstelling rij,
en ik heb geen problemen er mee.
Ik rijdt dus met de camber afstelling die bij een 150 pk bus met verlaagd sportonderstel hoort.
Bij mij zouden de kogels dus onder een iets andere hoek in de kom kunnen staan.
Jammer dat mijn opmerking, interpretatie verschil toe liet.
Dat zou inderdaad prima kunnen,frank884 schreef:... misschien is er bij meyle wel een productie charge uit gekomen
die niet helemaal top waren.
maar meestal, als je iets via Ebay inkoopt, verneem je dat soort dingen niet,
terwijl als je het via een tussenhandel inkoopt(die flink wat op de prijs erbij doen),
dat slechte producten dan wel er van te voren uitgefilterd/teruggeroepen worden.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: Gereedschap fuseekogels, Repelsteeltje?
Sorry hoor Peter maar na 10.00km zoveel speling dat het eng is op 1, dan is de prijs echt wel te hoog.Multivan Generation schreef:
De inkoop actie voor de Meyle HD set van 4 stuks,
daaraan hebben een aantal mensen meegedaan.
De set prijs kwam, als ik me goed herinner, rond de 75 euro voor 4 stuks.
Als je dat afzet tegen de prijs die je bij een VW dealer betaald voor 1 stuk,
wat dan waarschijnlijk geproduceerd wordt door lemförder, en herverpakt wordt en onder VW label verkocht wordt,
das was de prijs voor de Meyle HD set gewoon prima in orde.
Dat het merendeel van de mensen die meegedaan hebben aan die inkoop actie,
er problemen mee gehad heeft, is heel jammer.
Misschien kan dat als "leergeld" bestempeld worden.
Dus dat kan echt niet afgedaan worden met het verhaal, goedkoper = minder lange levensduur.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
- Multivan Generation
- Berichten: 33917
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Gereedschap fuseekogels, Repelsteeltje?
na 10.000 km is echt wel bizar ja.
Dan ga je echt wel denken wat daarvan de oorzaak is toch?
Dan ga je echt wel denken wat daarvan de oorzaak is toch?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Gereedschap fuseekogels, Repelsteeltje?
tja.....dat kan gebeuren... gelukkig zijn het geen distibutieriemen of iets waarvan het gevolg veel ernstiger zou zijn als die de verwachte levensduur niet waarmaken.
---als je alles van tevoren weet, dat ga je liggen voordat je valt ---
Ik hoop alleen dat de bovenste het wel een tijdje uithouden, want die waren vervelend om te vervangen
en dan moet die weer worden uitgelijnd, de onderste zijn er nog eens snel afgehaald.
---als je alles van tevoren weet, dat ga je liggen voordat je valt ---
Ik hoop alleen dat de bovenste het wel een tijdje uithouden, want die waren vervelend om te vervangen
en dan moet die weer worden uitgelijnd, de onderste zijn er nog eens snel afgehaald.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life