Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wat is de dikte van het hefdak ter hoogte van de greep

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
VWT4
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 mar 2012, 19:56

Wat is de dikte van het hefdak ter hoogte van de greep

Bericht door VWT4 »

Wie weet toevallig hoe dik het hefdak is ter hoogte van de handgreep?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33907
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Wat is de dikte van het hefdak ter hoogte van de greep

Bericht door Multivan Generation »

moet er een dakje in komen?
de dikte schat ik op 23 mm
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
VWT4
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 mar 2012, 19:56

Re: Wat is de dikte van het hefdak ter hoogte van de greep

Bericht door VWT4 »

Multivan Generation schreef:moet er een dakje in komen?
de dikte schat ik op 23 mm
Daar was ik al bang voor, zelf ook een inschatting gemaakt maar dan kan het dakje van Harry er toch niet in.

De opbouw van Hollandia Onyx 750 zonnedak gaat uit van enkele mm stalen dakplaat, niet een dik hefdak, met langere schroeven zou ik dat nog kunnen oplossen.
Hierdoor gaat het binnenframe verder van de glasplaatmontage af en zit je al met het draaisysteem welke verlengd moet worden.
Ook het mechaniscme komt dan open te staan en dat is normaal netjes afgeschermd met het binnenframe

Echter de sierrand pas dan helemaal niet meer. Deze kan niet meer geklemd worden aan de rand van de buitenste glasplaat rand/frame
Plus dat de sierrand ook uit gaat van enkele millimeters (zachte) dakbekleding om zo een mooie aansluiting te krijgen
Dat zachte materiaal is er bij een hefdak niet en dan staat de rand ruim een centimeter ten opzichte van de harde hefdakplaat vrij.

Je zou natuurlijk een sponning kunnen frezen maar dat gaat hem niet worden, de dikte ter hoogte van het opsluiten wordt dan voor glasvezel te dun en het is een bewerking van niets.

Anders zou het binnenframe moeten vervallen en dat je met aluminium strips (groen) het gaat klemmen, alleen dan moet ik de exacte maat weten van de dikte van het dak anders weet je niet of je kan klemmen
Bijlagen
dak3.jpg
dak2.jpg
zonnedak.jpg
Plaats reactie