Beste forumleden,
Bij het wegtrekken van het schuifdeurrubber viel deze in stof op straat en het restant is zo krokant als een zak chips. Kortom; tijd voor actie.
Mijn lokale eenmansgarage stelde voor uit een donorauto een onderdeel te zagen maar verwacht er veel tijd in te moeten steken.
De garage dacht eerst dat het wel mogelijk moet zijn om een plaatje te buigen en te lassen maar het standaard plaatmateriaal is te dun voor het rubber.
Later kwam ik deze dorpel tegen http://www.carfantasy.nl/dorpel-rechts- ... 76155.html
Graag jullie advies:
Is bovenstaande dorpel ter reparatie van die strip? Of hebben jullie andere oplossingen/tips/ eventuele bedrijven in de randstad waar dit voor een redelijke prijs te repareren is?
Alvast bedankt voor het meedenken
(p.s. als je toch naar de foto kijkt; iemand een oplossing voor het ontbrekende instapbaklampje? zijn die nog te krijgen)
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
roest schuifdeur
Re: roest schuifdeur
Tips en Trucs kijk bij instapverlichting.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
Re: roest schuifdeur
Bedankt Henk, ziet er netjes uit op die foto dus heb een projectje erbij!
Re: roest schuifdeur
Beste Guido,Guido B schreef:Beste forumleden,
Bij het wegtrekken van het schuifdeurrubber viel deze in stof op straat en het restant is zo krokant als een zak chips. Kortom; tijd voor actie.
Mijn lokale eenmansgarage stelde voor uit een donorauto een onderdeel te zagen maar verwacht er veel tijd in te moeten steken.
De garage dacht eerst dat het wel mogelijk moet zijn om een plaatje te buigen en te lassen maar het standaard plaatmateriaal is te dun voor het rubber.
Later kwam ik deze dorpel tegen http://www.carfantasy.nl/dorpel-rechts- ... 76155.html
Graag jullie advies:
Is bovenstaande dorpel ter reparatie van die strip? Of hebben jullie andere oplossingen/tips/ eventuele bedrijven in de randstad waar dit voor een redelijke prijs te repareren is?
Het bovenstaande dorpel reparatiedeel is inderdaad ter reparatie -van een deel- van de strip (Plaatje op internet zit op z'n kop trouwens )
Maar het is volgens mij ALLEEN de buitenhelft, er zal misschien nog een binnen deel bij moeten worden gemaakt.
Door de meerdere lagen is het plaatmateriaal op de plaats van het rubber ook veel dikker dan standaard plaatmateriaal.
Snelste -quick and dirty- methode zou zijn om de aangetaste rand grotendeels weg te slijpen maar nog een klein randje te laten staan. Op dit kleine randje een dubbelgevouwen (of 2 lagen) plaatwerk strip vast te lassen.
Maar erg netjes is het niet. Een goed donordeel op de puntlassen loshalen en daar stukken ervan in lassen is een veel nettere methode maar inderdaad zeer arbeidsintensief.
Of de middenweg, een groot ander stuk erin, dan kom je min of meer in dit soort situaties terecht: (zie halverwege de pagina)
http://www.t4forum.de/wbb3/board19-tech ... highlight=
Succes,
Odorf
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
Re: roest schuifdeur
nummer voor de instapbakverlichting: 1H0 947 291 in verschillende kleuren te krijgen toevoeging 01C voor zwart.
ik heb een gebruikte gekocht en zelf zwart gemaakt. niet zwart is goed 2e hands verkrijgbaar zit ook in golf sharan vento alhambra octavia.
ik heb een gebruikte gekocht en zelf zwart gemaakt. niet zwart is goed 2e hands verkrijgbaar zit ook in golf sharan vento alhambra octavia.
Re: roest schuifdeur
Bedankt voor de duidelijke beschrijving. Het is niet zo simpel helaas, maar ik weet wel waar ik mee aan de slag kan gaan.
Re: roest schuifdeur
Kleine terugkoppeling. Ondertussen nieuw stuk erin laten lassen en behandeld/gespoten. Ergens anders had ik een vraag gesteld over de instapbak. Per toeval eentje op de kop kunnen tikken en ook deze bevestigd. Ander vloertje had ik er al ingelegd de rand afwerken is de volgende klus. Maar na het plaatsen van tweedehands voorschermen (roest en komposthoop achter de schermen, n.a.v. van tips en beschrijving hier) en het repareren van de bekleding (ook met dank aan een beschrijving hier), ga ik eerst genieten van de bus :)
oh ja:
starten wilde hij soms niet, en na het verwijderen van de kappen, klap erop. bleef de motor rustig doorlopen ondanks het verwijderen van de sleutel :)
maar dankzij die forum het contactblokje vervangen. Tot nu (afkloppen) sleutel omdraaien en pats hij loopt.
oh ja:
starten wilde hij soms niet, en na het verwijderen van de kappen, klap erop. bleef de motor rustig doorlopen ondanks het verwijderen van de sleutel :)
maar dankzij die forum het contactblokje vervangen. Tot nu (afkloppen) sleutel omdraaien en pats hij loopt.