Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
CLAXON T4
Nee dat klopt da claxon wordt "bediend" via massa...... dus als je gaat meten staat op de ene draad spanning en de andere niet...totdat je de bediening op je stuur bediend dan word de massa pas doorgegeven. Maar wat is het probleem dan ? doet je nieuwe claxon het ook niet?
Dan is waarschijnlijk het geleidende gedeelte in je stuur kapot/defect of ergens draadbreuk.....
Dan is waarschijnlijk het geleidende gedeelte in je stuur kapot/defect of ergens draadbreuk.....
als ik de plus in de kabel van de bus duw en de min in het gaatje ernaast, dan wil ie contactmaken, maar meer als een zachte sputter komt er niet uit. pak ik de min uit het gaatje en sluit de min op het chassie aan, (waar ie hoort, dacht ik) blijft ie constant afgaan,
ik denk dat ik maar even een garage bezoek ;(
ik denk dat ik maar even een garage bezoek ;(
Probleem (even) opgelost
Bij de vorige keuring hebben ze een claxon van hun aangesloten, aansluiting deed het, dus goedgekeurd.
Nu wou ik mijn 2 hoorntjes van de heuts aansluiten, ging het mis.
Ik terug naar het keuringsstation met de vraag, wat deden jullie anders als mij.
Geen idee, maar na een minuut proberen, hebben ze slechts 1 van de 2 hoorntjes aangesloten, en het werkt, 2 hoorntjes kosten teveel stroom??
Bovendien zitten plus en min nu op de kabelboom, en niet meer de min rechtstreeks op het chassis.
Het zal niet de echte oplossing zijn volgens het boekje, maar het werkt (even?)
Toch beiden bedankt voor het meedenken.
Skinny
Bij de vorige keuring hebben ze een claxon van hun aangesloten, aansluiting deed het, dus goedgekeurd.
Nu wou ik mijn 2 hoorntjes van de heuts aansluiten, ging het mis.
Ik terug naar het keuringsstation met de vraag, wat deden jullie anders als mij.
Geen idee, maar na een minuut proberen, hebben ze slechts 1 van de 2 hoorntjes aangesloten, en het werkt, 2 hoorntjes kosten teveel stroom??
Bovendien zitten plus en min nu op de kabelboom, en niet meer de min rechtstreeks op het chassis.
Het zal niet de echte oplossing zijn volgens het boekje, maar het werkt (even?)
Toch beiden bedankt voor het meedenken.
Skinny
wat wat is nu de goed oplossing wie weet het?????skinny.nl schreef:Probleem (even) opgelost
Bij de vorige keuring hebben ze een claxon van hun aangesloten, aansluiting deed het, dus goedgekeurd.
Nu wou ik mijn 2 hoorntjes van de heuts aansluiten, ging het mis.
Ik terug naar het keuringsstation met de vraag, wat deden jullie anders als mij.
Geen idee, maar na een minuut proberen, hebben ze slechts 1 van de 2 hoorntjes aangesloten, en het werkt, 2 hoorntjes kosten teveel stroom??
Bovendien zitten plus en min nu op de kabelboom, en niet meer de min rechtstreeks op het chassis.
Het zal niet de echte oplossing zijn volgens het boekje, maar het werkt (even?)
Toch beiden bedankt voor het meedenken.
Skinny
Dit is de oplossing....dus wel!Bovendien zitten plus en min nu op de kabelboom, en niet meer de min rechtstreeks op het chassis.
Het zal niet de echte oplossing zijn volgens het boekje, maar het werkt (even?)
plus rechtstreeks op de claxon, min gaat van massa via het stuur naar de claxon alles netjes via de kabelboom.
Hallo, het mooiste zou zijn met een relais er tussen, je sluit de twee draden die nu naar de claxon gaan aan op het relais, dus op de spoel van het relais.
Dan sluit je op de claxons de plus aan via een zekering naar de accu.
En op het relais hou je nog 2 pootjes over , dat zijn de schakel contacten, waar van je eentje verbind naar de massa, en de andere naar de claxons.
succes. mvg Ton.
Dan sluit je op de claxons de plus aan via een zekering naar de accu.
En op het relais hou je nog 2 pootjes over , dat zijn de schakel contacten, waar van je eentje verbind naar de massa, en de andere naar de claxons.
succes. mvg Ton.