Ik werk al 25 jaar aan (diverse) auto's , en gebruik al evenlang vet aan de wielbouten . Nog NOOIT een wielbout kapot gehad , en ook nog nooit eentje gehad die naderhand loskwam .
En wat betreft die 180Nm : da's voor pussies , bij een Transporter met zijn hoge gewicht mag dat gerust wat vaster gezet worden .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Mij is verteld dat het dan beter zou zijn.
-Bescherming,
-de bout gaat niet roesten na de pekel tijd,
-je krijg dan zeker de bout weer los zonder problemen.
ronald tdi schreef:Dit geld ook voor de airco's in de winter tijd....
Ik weet het niet zeker meer, maar is het zo dat je een beetje vet aan de wielbouten kan doen bij verwisselen?
Of is dit een fabel?
Hoe haalt men overgens dat hoesje los van de schakelpook?
Met die airco gaat niet lukken; wordt niet meer ingeschakeld onder een bepaalde buitentemperatuur..
Ik gebruik in de winter wel vaker mijn airco om snel de ramen vrij te maken , (manuele) airco werkt wel degelijk , ook bij stevige vorst
Oké. Mijn ervaring is dat het lampje natuurlijk wel gaat branden maar er geen koude meer geproduceert wordt. Ik meen dat onder de +4C' deze niet meer werkt. Staat die info mogelijk ook in de gebruiksaanwijzing?
Oviivo schreef:Waarom zou je wielbouten invetten? Als je de boel schoon hebt, is het niet nodig. In mijn ervaring krijg je ze echt wel los.
Origineel zit er ook gen vet op, maar hey, niemand houdt je tegen
Tja , ik wissel makkelijk 3-4-5 keer per jaar van velgen , dus een beetje vet kan geen kwaad om slijtage aan de bouten en nog belangrijker de boutgaten in de naven te voorkomen .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
heemskerk schreef:Oké. Mijn ervaring is dat het lampje natuurlijk wel gaat branden maar er geen koude meer geproduceert wordt. Ik meen dat onder de +4C' deze niet meer werkt. Staat die info mogelijk ook in de gebruiksaanwijzing?
Als je ramen goed dicht zit qua beslagenheid, zet dan de verwarming eens aan, je ziet het niet snel weggaan.
Zet dan de airco eens aan, dan zie je het gewoon weggaan.
heemskerk schreef:Oké. Mijn ervaring is dat het lampje natuurlijk wel gaat branden maar er geen koude meer geproduceert wordt. Ik meen dat onder de +4C' deze niet meer werkt. Staat die info mogelijk ook in de gebruiksaanwijzing?
Als je ramen goed dicht zit qua beslagenheid, zet dan de verwarming eens aan, je ziet het niet snel weggaan.
Zet dan de airco eens aan, dan zie je het gewoon weggaan.
Dat is mijn ervaring teminste....
Tuurlijk, ik ken het principe van ontwaseming/vochtonttrekking mbv de airco. Moet mij sterk vergissen dat ik toendertijd in de gebruiksaanwijzing heb gelezen dat onder (dacht ik) +4C' de airco niet meer ingeschakeld wordt ook al brandt het lampje wel. Een en ander zou te maken hebben met dicht (kunnen) vriezen van de condensafvoer?
Op een koude dag lijkt het wel alsof deze werkt maar de buitenlucht is dan ook koud he. Ik kan nu even niet in de boekjes van de bus kijken want deze staat bij kapitein Jos in Dieverbrug.
Ik heb een bus tefspray gekocht om de kabels van de versnellingspook in te olieen.
Maar nadat ik het hoesje weg gehaald had kom ik nog niet bij de kabels.
Heb wel de bolletjes en langs de kabel bevestiging in ge-olied en zo, maar moet je dan de gehele beplaating weg halen om bij die kabels te komen?
Of beter gezegd dat je tussen de buitenkabel en de binnenkabel goed in kan olieen?
Daar gaat het toch om?
Of is er een andere oplossing?
Ik heb tevens de schuifdeur ook in ge-olieed en moet zeggen dat dat perfect werkt.
De rollertjes in gesprayd boven de deur en de rail onder de deur.
Ook het deel aan de zijkant.
Hij rolt nu erg soepel en klikt mooi in het slot.
Omdat ik de kabels van de pook geolied wilde hebben en niet elke keer die kappen wilde weg halen ben ik eens er voor gaan zitten.
Dit is het geworden;
Rietje van de WD-40 op de Teflon spray bus gezet en met een lange krimpkous ( ongeveer 30 cm) naar beneden.
Ohja wel even de hoes weghalen....
De kous op de kabel mantel leggen, rietje in de kous en pompen.
Dan even leeg blazen of je vinger op de bovenkant.
Werkt perfect