Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

standkachel webasto

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
willem451
Berichten: 352
Lid geworden op: 04 feb 2007, 23:10
Locatie: Värmland Zweden

standkachel webasto

Bericht door willem451 »

Heeft iemand een elektrisch schema voor de standaard gemonteerde webasto waterverwarming D4WS. Hij blaast en tikt niet eens welke zekeringen en welke relais?
Heb hem losgekoppeld en na een paar minuten weer aangezet om te resetten dat lukte niet. Heb de temp sensor doorgekoppeld (die de buiten temp meet) Op welke punten moet ik spanning hebben van de stekker.

Helaas werkt deze niet via de boordkomputer van VW om evt fouten uit te lezen. Het betreft een 2,5TD! van 2003.

Willem 451
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33891
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: standkachel webasto

Bericht door Multivan Generation »

Zou het geen Eberspächer moeten zijn Willem?

Stuur me anders even een mailtje dan stuur ik je wat bestanden.
Als het af-fabriek is,
dan zou het onder de bestuurders stoel moeten zitten. (zekeringen en relais)

groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
willem451
Berichten: 352
Lid geworden op: 04 feb 2007, 23:10
Locatie: Värmland Zweden

Re: standkachel webasto

Bericht door willem451 »

Volgens mij is het een eberspächer voor de interieur= lucht verwarming deze gaat inderdaad via de zekeringen en relais onder de voorstoel.
Wat in de motorruimte zit is mij verteld dat dat een webasto is maar kan even zo goed een eberspächer zijn. Heb bij de zekeringen nr 17 gekontroleerd en aan beide zijden spanning, en de buiten temp sensor kortgesloten (werkt goed als die onder 5 graden komt)veel verder kom ik niet.

Zal je een pm sturen Peter bedankt!
Plaats reactie