Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Stromend water in de achterklep

vragen over de T4
Plaats reactie
Ries
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 sep 2013, 17:07

Stromend water in de achterklep

Bericht door Ries »

Hallo allemaal,

Tot mijn grote schrik hoor ik water stromen door de achterklep als ik hem sluit. Ook bubbelt er dan onderaan de ruit water en lucht tussen het raamrubber door.
In gedachten zie ik al grote roestblazen verschijnen, maar dat wil ik natuurlijk voorkomen.
Heeft iemand ervaring met dit probleem? Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties. Weetjewel is geweldig! Voorlopig kan ik alleen maar kennis halen, maar ik hoop het op een dag ook te kunnen brengen door zelf vragen te beantwoorden...

Groeten,
Ries
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33917
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Stromend water in de achterklep

Bericht door Multivan Generation »

zit je rubber rondom de opening, daar waar de gehele achterklep tegenaan komt, wel goed?
Haal die anders eens los, om te zien of er roest is.
Verder zou ik het doorvoer rubber vanaf de auto richting de achterklep verdenken.

Of wellicht is er een slangetje af van je ruitensproeier in de klep?
Ries
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 sep 2013, 17:07

Re: Stromend water in de achterklep

Bericht door Ries »

Hallo Multivan Generation, dank voor je reactie.

Het rubber rondom de klep is in orde. Zit zo te zien geen roest achter, maar hoe zou daardoor water in de klep kunnen komen?
Het doorvoerrrubber rechtsboven, daar zal wel de leiding voor de ruitenwisservloeistof doorheen lopen? Dat krijg ik er niet zomaar af, en het ziet er allemaal intact en droog uit.
De aansluiting op de ruitensproeier is een mogelijkheid. Daar zal ik dan wel de binnenpanelen voor moeten lospeuteren om het te checken?

Ik denk zelf eigenlijk dat regenwater langs de ruit loopt en en tussen glas en raamrubber door zijn weg vindt. Als je de klep opent loopt het water (deels) weer 'omhoog' en de zaak stroomt weer naar beneden bij het sluiten. Dat laatste hoor je goed, maar ik kan de bubbels bij het raam niet verklaren. Waarom loopt het water niet gewoon onderaan de gaatjes in de klep?

Groeten,
Ries
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33917
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Stromend water in de achterklep

Bericht door Multivan Generation »

Volgende test, want je aannames zijn wellicht niet helemaal correct..

Trek je raamrubber rondom weg, klep naar boven,
binnenbekleding weg, en tuinslang vanaf boven op de ruit sproeien..

Succes..
Plaats reactie