Eigenlijk zegt de titel het al...
Is de automaat van onze 1999 VW T4 2.5 TDI een automaat van ZF?
Waar kan ik deze info vinden?
Dit i.v.m. mogelijke revisie/flush...
Dank!
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Is de VW 2.5 TDI Automaat een ZF bak?
-
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 04 feb 2013, 09:11
- Multivan Generation
- Berichten: 33915
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Is de VW 2.5 TDI Automaat een ZF bak?
volgens mij een product van VW zelf.
Was het maar een ZF bak, dan had je hoogstwaarschijnlijk geen problemen met automaatbakken bij VW gehad..
Was het maar een ZF bak, dan had je hoogstwaarschijnlijk geen problemen met automaatbakken bij VW gehad..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Is de VW 2.5 TDI Automaat een ZF bak?
Inderdaad ...Multivan Generation schreef:volgens mij een product van VW zelf.
Was het maar een ZF bak, dan had je hoogstwaarschijnlijk geen problemen met automaatbakken bij VW gehad..
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Is de VW 2.5 TDI Automaat een ZF bak?
Heb tot nu toe niets te maken gehad met VW automaatbakken, dus ook geen kennis op dit gebied.
Ik vraag me altijd af: Waardoor gaan al die Transporter automaatbakken stuk?
Wrijvingshitte is altijd vijand nummer één van een automaatbak.
Hoe wordt de olie van die bakken gekoeld bij een Transporter?
Wie kan me dit uitleggen?
Als je nu een grotere losse ATF-oliekoeler zou gebruiken van een Amerikaan, verleng je hiermee dan niet de levensduur & betrouwbaarheid?
Want bij Amerikanen zeggen men altijd: Hoe groter de automaatbak-koeler hoe beter.........![fun :wjw](./images/smilies/wjw.gif)
Vaak is, bij Amerikanen, de ATF koeling gecombineerd met de radiateur. Zit er een extra circuit in verwerkt.
Gr, Geert
![fun :knipoog](./images/smilies/knipoog.gif)
Ik vraag me altijd af: Waardoor gaan al die Transporter automaatbakken stuk?
Wrijvingshitte is altijd vijand nummer één van een automaatbak.
Hoe wordt de olie van die bakken gekoeld bij een Transporter?
Wie kan me dit uitleggen?
![neutral :groteogen](./images/smilies/groteogen.gif)
Als je nu een grotere losse ATF-oliekoeler zou gebruiken van een Amerikaan, verleng je hiermee dan niet de levensduur & betrouwbaarheid?
Want bij Amerikanen zeggen men altijd: Hoe groter de automaatbak-koeler hoe beter.........
![fun :wjw](./images/smilies/wjw.gif)
Vaak is, bij Amerikanen, de ATF koeling gecombineerd met de radiateur. Zit er een extra circuit in verwerkt.
Gr, Geert
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
- Multivan Generation
- Berichten: 33915
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Is de VW 2.5 TDI Automaat een ZF bak?
standaard geen koeler er op.
Mag ook niet te koel/koud zijn, voor juiste werking.
Mag ook niet te koel/koud zijn, voor juiste werking.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Is de VW 2.5 TDI Automaat een ZF bak?
Dat is ook de reden bij Amerikanen, dat het vaak gecombineerd wordt met de hoofdradiateur.Multivan Generation schreef:standaard geen koeler er op.
Mag ook niet te koel/koud zijn, voor juiste werking.
Ahaa, dus geen koeler,
![fun :muur](./images/smilies/muur.gif)
Versterkt alleen maar m'n vermoeden, dat deze bakken zo vaak stuk gaan.
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Re: Is de VW 2.5 TDI Automaat een ZF bak?
De oude volvo 100 serie en ook de 200 serie(144 244 etc) met automaat had ook geen koeler....daarom draaiden ze stuk voor stuk stuk.
..... en zeker met een sleurhut erachter
Als je een koeler op de bak liet monteren bleven ze wel heel...
![neutral :ie](./images/smilies/ie.gif)
Als je een koeler op de bak liet monteren bleven ze wel heel...
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: Is de VW 2.5 TDI Automaat een ZF bak?
Effe rondgeneusd.........
Het is dus al vaker gedaan, achteraf een grotere ATF koeler plaatsen, op een VW automaatbak.
En met succes. ATF temperatuur daalt hierdoor drastisch.
65°C olietemperatuur is een mooie waarde.
Als er ergens op de bak, twee pluggen zitten voor een in & uitvoer, moet het ook bij een T5 automaatbak kunnen.
Vergroot toch aanzienlijk de betrouwbaarheid van je automaatbak.
http://www.weetjewel.com/tips_en_trucs/ ... koeler.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
De gebruikte koeler van Derale is inderdaad een Amerikaans aftermarket product.
Gr, Geert
Het is dus al vaker gedaan, achteraf een grotere ATF koeler plaatsen, op een VW automaatbak.
En met succes. ATF temperatuur daalt hierdoor drastisch.
![fun :yes](./images/smilies/yes.gif)
65°C olietemperatuur is een mooie waarde.
Als er ergens op de bak, twee pluggen zitten voor een in & uitvoer, moet het ook bij een T5 automaatbak kunnen.
Vergroot toch aanzienlijk de betrouwbaarheid van je automaatbak.
http://www.weetjewel.com/tips_en_trucs/ ... koeler.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
De gebruikte koeler van Derale is inderdaad een Amerikaans aftermarket product.
Gr, Geert
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat