Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

binnenverlichting/dakraam

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jos M
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 okt 2011, 16:41
Locatie: West-Friesland

binnenverlichting/dakraam

Bericht door Jos M »

Eindelijk moet het dakraam er maar eens ingezet worden, nu heb ik een vraag over de aansluiting van het raam en mijn nieuwe binnen verlichting, heb binnenverlichting gecombineerd met bediening raam, raam komt achter in auto.
2014-02-24 16.40.23.jpg
2014-02-24 16.39.57.jpg
Vraag 1, welke draaden moet ik gebruiken om mijn verlichting aan te sluiten, bij deze verlichting zit een stekker met vier draden, bij mij met drie.

Vraag 2, hoe ga ik de bediening van het dak raam aansluiten, volgens mij word bij bediening met de schakelaar op het raam de plus en min omgedraaid voor openen en sluiten.
Nu zitten bij de bediening knop op de verlichting vier draden, voor openen word zwart/geel met groen doorverbonden, voor sluiten zwart/geel met blauw en de middelste knop verbind zwart/geel met geel.
hoe ga ik dit aansluiten, moet ik met een relais gaan werken, heeft iemand hier een schema van.

Bvd Jos :zwaai
Zit al jaren voor mijn beroep uit het raam te kijken
Gebruikersavatar
Jos M
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 okt 2011, 16:41
Locatie: West-Friesland

Re: binnenverlichting/dakraam

Bericht door Jos M »

Niemand :wjw
Zit al jaren voor mijn beroep uit het raam te kijken
MrMillion
Berichten: 254
Lid geworden op: 09 mei 2012, 21:56
Locatie: Oldehove

Re: binnenverlichting/dakraam

Bericht door MrMillion »

Ja hoor :).

Ik heb dezelfde schakelaar in de bus. Heb de 3polige stekker er gewoon ingedrukt. Hij pakt 1 pun dan uiteraard niet, maar lampje doet het gewoon.

Voor vraag 2 heb ik helaas geen antwoord. Wou hem ook op mijn dakraam aansluiten, maar zat met hetzelfde probleem.
Gebruikersavatar
Jos M
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 okt 2011, 16:41
Locatie: West-Friesland

Re: binnenverlichting/dakraam

Bericht door Jos M »

Met het lampje ga ik zaterdag proberen

denk voor het dak 2 dubbel polige relais nodig te hebben.Misschien weet iemand of hier een complete schakelingen voor is
Zit al jaren voor mijn beroep uit het raam te kijken
Plaats reactie