Beste Forummers,
Van het weekend ga ik mijn distributieriem maar eens vervangen. Ik heb er al veel over gelezen op bijvoorbeeld t4-wiki. Reden voor de wissen is een behoorlijk lekkende waterpomp. Deze riem zit er nu 40.000 op denk ik, maarja... Alles is toch los.
Pompriem laat ik nog ff zitten. Gezien de leeftijd en kilometerstand ga ik alle keerringen en oliepomppakking vervangen.
Dus;
Db-riem met spanrol en waterpomp (ook het diamantschijfje en de krukasbout)
Nokkenaskeerring
Krukaskeerring
Oliepompkeerring
Oliepomppakking
Carterpanpakking (pan moet toch los)
Oliekoeler /filterhouder pakking en ringen
Zo kan de boel weer even mee hoop ik.
Nu heb ik al een krukasblokkeer tool gemaakt. (Daar was het staal van de schommel wel geschikt voor:) )
Heeft iemand misschien mog goede tips voor deze klus?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Tips Distributieriem vervangen?
Re: Tips Distributieriem vervangen? Klaar!
Van het weekend een groot deel vervangen.
Krukaskeerring
Db set met waterpomp
Oliepomppakking
Carterpanpakking
Beste klus bij een tdi zeg... Al met al 12 uur werk gehad. Op de oprit wel te verstaan :).
Carterpan zit met heeeel veel boutjes vast. Dat was even goed zoeken.
Verder geen problemen gehad gelukkig.
Krukaskeerring
Db set met waterpomp
Oliepomppakking
Carterpanpakking
Beste klus bij een tdi zeg... Al met al 12 uur werk gehad. Op de oprit wel te verstaan :).
Carterpan zit met heeeel veel boutjes vast. Dat was even goed zoeken.
Verder geen problemen gehad gelukkig.
Re: Tips Distributieriem vervangen?
Jop done,
![fun :driveT4](./images/smilies/t4_driving.gif)
Kun je er weer voor een tijd tegen.
Veel rijplezier![fun :ikrij](./images/smilies/ikrij.gif)
![fun :yes](./images/smilies/yes.gif)
![fun :jumpklap](./images/smilies/jump.gif)
![fun :driveT4](./images/smilies/t4_driving.gif)
Kun je er weer voor een tijd tegen.
Veel rijplezier
![fun :ikrij](./images/smilies/ikrij.gif)
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat