Na enig zoekwerk blijkt dat de meeste T4-syncro's zonder de de bekende wieldrager op de achterklep geleverd worden. Ik heb binnen helaas geen ruimte om een wiel kwijt te kunnen. Voor gebruik op slechte wegen zou ik toch graag minimaal 1 reservewiel meenemen.
Op http://www.t4-wiki.de/wiki/Reserveradtr" onclick="window.open(this.href);return false;äger_(Syncro) staat beschreven hoe men een originele drager van VW heeft geretrofit. Ze beschrijven het gebruik van een aantal pasmallen. Een precisieklus, waar ik me niet aan durf te wagen. Wordt dit commercieel aangeboden?
Meerdere aanbieders van beugels waarmee je direct op de klep kan schroeven. Bijv: http://www.zwerfcampers.nl/850-vw-t3-t4 ... ntage.html" onclick="window.open(this.href);return false; Ik durf niet te geloven dat het plaatwerk vd klep op termijn tegen bestand is tegen een trillend reservewiel van 20kg (?).
Op eBay trof ik ook deze aanbieder. Ziet er fraai uit. De tekst geeft de indruk dat het makkelijker te monteren is dan de originele VWuitvoering. Voordeel: alleen gaten boren want geen in het plaatwerk verzonken smeedijzeren hulpdelen. Nadeel: voldoende vlees in de deurpost? (VW heeft wellicht een reden gehad voor die ingewikkelde constructie voor haar drager?) Montage foto's ontbreken helaas. http://www.ebay.de/itm/VW-T4-syncro-Res ... 1381037424" onclick="window.open(this.href);return false;
Iemand met goede tips?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
reservewieldrager syncro
reservewieldrager syncro
VW T6.1 | kastenwagen Ivoor | 7 januari 2022
̷V̷W̷ ̷T̷4̷ | ̷1̷.̷9̷T̷D̷ ̷A̷B̷L̷/̷A̷Y̷E̷ ̷-̷ ̷k̷a̷s̷t̷e̷n̷w̷a̷g̷e̷n̷ ̷-̷ ̷P̷a̷p̷r̷i̷k̷a̷r̷o̷t̷ ̷ ̷-| ̷5̷ ̷s̷e̷p̷t̷e̷m̷b̷e̷r̷ ̷1̷9̷9̷0̷
̷V̷W̷ ̷T̷4̷ | ̷1̷.̷9̷T̷D̷ ̷A̷B̷L̷/̷A̷Y̷E̷ ̷-̷ ̷k̷a̷s̷t̷e̷n̷w̷a̷g̷e̷n̷ ̷-̷ ̷P̷a̷p̷r̷i̷k̷a̷r̷o̷t̷ ̷ ̷-| ̷5̷ ̷s̷e̷p̷t̷e̷m̷b̷e̷r̷ ̷1̷9̷9̷0̷