Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wat kijgen we nu (stroring?)

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Wat kijgen we nu (stroring?)

Bericht door Dirk/970 »

Hey allemaal!

Er ging bij mij op de dash weer een lampje knipperen, maar heel af en toe. Het gaat om het oranje symbooltje van het mistachterlicht, dat niet aanstond.

Volgens de handleiding brandt het lampje alleen als het mistachterlicht is ingeschakeld. Heb het maar een enkele keer even zien knipperen, weet niet of het te maken heeft met bochten of hobbels.

Auto=2002 ACV.

Iemand een idee of (en wellicht wat voor) dit een storing is?
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

heb je een trekhaak?

misschien een draadje los in de stekkerdoos dat af en toe plus op je mistlichtdraad zet?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Bericht door Dirk/970 »

Hey Roger,
Nu je over de trekhaak hebt, volgens mij trad het alleen op toen ik de trailer achter de auto had. Die heeft na de inbouw van het mistachterlicht al wat massaproblemen en doorgebrande zekeringen gegeven. De kans is groot dat het daar weer zit. Check ik ff, thanks :toppie
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

dat kan natuurlijk ook nog, dat het in het aangekoppelde aanahngercircuit lig, kon niet weten dat het alleen met aanhanger voorkwam...

maar als het mistlampindicatielampje alleen voor mistlicht is en niet voor andere storingen (bij VW weet je maar nooit) dan kan het alleen maar aan gaan als de schakelaar aangezet wordt of als er spanning van achter de schakelaar komt zonder schakelaar bedienen

-schakelaar maakt vanzelf kontakt (lijkt me stug)
-ergens wordt de draad tussen schakelaar en mistachterlicht aan spanning gelegd.... kan in de lichtunit unit zijn of indine aanwezig de trekhaakdoos (met wat daar al dan niet op aangesloten is)

Succes met de zoektocht.

Als je de kennis en handigheid ervoor hebt.... even totaal opnieuw aansluiten dat verlichtingscircuit van die aanhanger
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Bericht door Dirk/970 »

als het mistlampindicatielampje alleen voor mistlicht is en niet voor andere storingen (bij VW weet je maar nooit)
Dacht ik ook aan in 1e instantie, met het voorgloeilampje in het achterhoofd :alarm
Maar het blijkt dat de trailer nogal last heeft van vocht, er is ook al wat contourverlichting uitgevallen. Klusje voor binnenkort :nuts
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Plaats reactie