Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ons project: Talulah Transporter

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Daggie
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 sep 2013, 23:34
Locatie: Nijmegen

het raadsel van de plasjes is opgelost.

Bericht door Daggie »

Allen hartelijk dank voor de suggesties en hulp..!

Nadat we de hele bodem gestript hadden (op zich best fijn, we hebben maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om alles goed lijmvrij te maken, te poetsen en een extra laag extreem onder de vloermat te leggen) ben ik afgelopen ondersteboven in de bestuurdersstoel gaan hangen, hoofd dichtbij de lekactie, m'n vriend heeft er vervolgens van buiten de tuinslang op gezet en zo kon ik zien van welke kant er water naar binnen kwam sijpelen.
Een blik in de motorkap en...

Uiteindelijk was het zelfs voor een technibeet als ik nog op te lossen, er zat een rubberen dop/ventiel (?) dubbelgevouwen, gekreukeld om een opening en daardoor was het geheel niet waterdicht. Hopelijk hebben we het euvel nu verholpen en blijven de voetjes droog...
Bijlagen
IMG_6791.jpg
Daggie
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 sep 2013, 23:34
Locatie: Nijmegen

vloer schoongemaakt

Bericht door Daggie »

We hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt om de vloer eens even flink onder handen te namen. Alle lijmresten verwijderd, extra laagje extreem eronder, voil'a!
Bijlagen
lijmkitresten hebben we met plamuurmes en terpentine verwijderd.
lijmkitresten hebben we met plamuurmes en terpentine verwijderd.
Daggie
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 sep 2013, 23:34
Locatie: Nijmegen

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door Daggie »

Zo, de wielkas is bekleed. Ik vond het echt een moeilijke klus. Ik heb geprobeerd het tapijt zo soepel mogelijk te krijgen met een mix van thinner en bisonkit, ik hed de naden met de hand voorgenaaid en m'n best erop gedaan maar ik ben niet tevreden.. :nuts
Bijlagen
de bobbels zijn op zich niet zo erg maar de rimpels bij de naad wel.
de bobbels zijn op zich niet zo erg maar de rimpels bij de naad wel.
Daggie
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 sep 2013, 23:34
Locatie: Nijmegen

bekleding wielkas

Bericht door Daggie »

foto wielkasbekleding.
IMG_1876k.jpg
Daggie
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 sep 2013, 23:34
Locatie: Nijmegen

bekleding wielkas

Bericht door Daggie »

Ik ben niet tevreden met de naad die naar een kant omgevouwen is omdat dat tijdens het plakken de meest mooie optie leek. De lijn van de naad loopt gewoon niet helemaal mooi. Zal ik er een nepleren biesje langs zetten? Of ga ik daar de rommelige lijn alleen maar mee accentueren? Wat vinden jullie dat ik moet doen?
Bijlagen
ik twijfel of ik er een neplederen  bies langs zal zetten...
ik twijfel of ik er een neplederen bies langs zal zetten...
schnarf
Berichten: 312
Lid geworden op: 09 mar 2013, 11:11
Locatie: Brabant Oost
Contacteer:

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door schnarf »

het lijkt alsof je redelijk stugge stof hebt, want je kunt zo'n wielkast best in 1 keer bekleden volgens mij.

Afbeelding

het moet gewoon best rekbaar zijn

kijk eens op het engelse t4 forum , daar zie heel veel van dit soort projecten
Daggie
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 sep 2013, 23:34
Locatie: Nijmegen

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door Daggie »

schnarf schreef:het lijkt alsof je redelijk stugge stof hebt, want je kunt zo'n wielkast best in 1 keer bekleden volgens mij.

Afbeelding

het moet gewoon best rekbaar zijn

kijk eens op het engelse t4 forum , daar zie heel veel van dit soort projecten
Ja, klopt, de stof is zeker stug, het is namelijk tapijt. Maar die rekbare vilten waar je het over hebt, ik
Heb die wel gezien, maar ze leken me zo poreus. We willen de bus ook kunnen gebruiken om meubels en planken mee te vervoeren en als er dan iets langs schaaft dan moet t materiaal er wel tegen kunnen...
Daggie
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 sep 2013, 23:34
Locatie: Nijmegen

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door Daggie »

jan2009 schreef:Mooi dat je het lek gevonden hebt.
Maar eigenlijk ben ik stomverbaasd dat je door dat gat water in je interieur kan krijgen
:nuts
Hoeveel water moet er dan wel niet door je motorruimte lopen ?
Dat lijkt mij ook niet zo gezond.
Hmm.. Daar zeg je me wat. Dat is een goed punt om nog eens nader te onderzoeken. Ik moet er wel bij vermelden dat we twee dagen voor we die plas vonden nog door de wasstraat waren gereden, uitgebreid wasprogramma...
Gebruikersavatar
Jos M
Berichten: 604
Lid geworden op: 23 okt 2011, 16:41
Locatie: West-Friesland

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door Jos M »

Ik zou verlopig nog wachten met de matten terug te plaatsen, kijk eerst maar een maand aan of het droog blijft
Zit al jaren voor mijn beroep uit het raam te kijken
Daggie
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 sep 2013, 23:34
Locatie: Nijmegen

Vrolijk pasen iedereen!

Bericht door Daggie »

Zo, de paasdagen zijn aangebroken en het is weer tijd om jullie te updaten van alle vorderingen van Tallulah.. We hebben niet stilgezeten de laatste tijd.
Nadat we het probleem met de lekkage opgelost hadden (nou ja, hopelijk, we houden jullie tips in ons achterhoofd en zullen binnenkort weer eens controleren onder de matten) hebben we de vloer in de cabine geluidproof gemaakt met silent coat, roestplekken onder de instapbak geprobeerd met een metaalborstel te reinigen en te behandelen
IMG_1871.JPG
verder wat andere plekjes bijgewerkt met verf...
Daggie
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 sep 2013, 23:34
Locatie: Nijmegen

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door Daggie »

Zoals dit plekje, dat zat me gewoon niet lekker!
vwlogo.jpg
vwlogo.jpg (94.94 KiB) 1946 keer bekeken
vwlogo.jpg
vwlogo.jpg (94.94 KiB) 1946 keer bekeken
Daggie
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 sep 2013, 23:34
Locatie: Nijmegen

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door Daggie »

..En toen kwam het goede nieuws dat ons in Engeland bestelde op maat gemaakte rock 'n roll bed onderstel klaar was!
photo (3).JPG
Dus toen we weer naar Kent moesten, zijn we 'm gaan ophalen. Zo mooi! En hij past, yay!
Daggie
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 sep 2013, 23:34
Locatie: Nijmegen

Re: ons project: Talulah Transporter

Bericht door Daggie »

En nu begint het leuk te worden, want Tallulah begint inmiddels steeds meer op een camper te lijken. Volgende stappen:
-materiaal voor de vloer uitzoeken en leggen,
-een ombouw ontwerpen en maken voor het onhandige Emissieuitstootfiltersyteem (London Emission Zone Box, door ons omgedoopt tot 'LEZ-box')
-platen hout voor het bed/ de achterbank op maat zagen
-materiaal voor kussens voor het bed/bank uitzoeken en bestellen.

Voor de vloer hebben we gekozen voor een houtprint vinyl/zeil. In een middag hebben we hiervoor een mal gemaakt en hem toen op maat gesneden.
photo.JPG
photo.JPG (34.98 KiB) 3613 keer bekeken
Ik vind het heel mooi staan.

En de onderkant van de ombouw voor de LEZ box is inmiddels ook klaar. En bekleed met tapijt. We hebben besloten om van het geheel een lange 'opbergvakken richel/zitbankje/laptopsteun om films te kijken vanuit bed' te maken. Waarschijnlijk wordt de bovenkant van steigerhout of een ander natuurlijk ogend materiaal.
Daggie
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 sep 2013, 23:34
Locatie: Nijmegen

schuimrubber rampen...

Bericht door Daggie »

Pff.. Vier stukken 8cm dik schuimrubber hadden we nodig. Klinkt simpel, toch? Nou, omdat wij beiden geen bekledingsexperts zijn, zijn we naar een schuimrubber handelaar/meubelbekleder in Oss gegaan. Het meneertje hebben we alles laten opmeten in de bus en het bed. In eerste instantie had ik berekend dat het ons rond de 55 Euro zou gaan kosten om het schuimrubber te kopen, uiteindelijk hebben we maar liefst 100 Euro betaald. En twee van de vier stukken waren te kort, een stuk te smal en alle vier de stukken waren zo scheef geknipt dat ik het zelf nog beter had kunnen doen. Ik ben terug naar binnen gegaan nadat we het in de bus hadden gelegd en heb gezegd dat het vierde stuk 20 cm te kort was. Toen heeft de meneer er een stuk aan geplakt. Een bestond nu dus uit twee aan elkaar geplakte stukken. Toen heb ik gezegd dat het stuk ook te smal was en toen wilde hij er dwars nog een stukje aan plakken. Voor 100 Euro hadden we toen dus een soort patchwork van scheve stukjes schuimrubber. Ik was best van streek en ben zelf niet zo goed in het voor mijzelf opkomen en aangezien James' Nederlands nog steeds niet goed is, wilde ik gewoon naar huis, ik durfde niet meer naar binnen bij het bedrijf om te klagen.

Een week later heb ik m'n moed verzameld, ben ik teruggegaan en heb ik gezegd dat ik het product graag terug wilde geven, of dat ik passende stukken wilde die niet aan elkaar geplakt waren.
In eerste instantie ging de bekleder hier niet mee akkoord maar ik heb volgehouden en nu zijn we de 'trotse(?)' eigenaars van vier stukken min of meer passend schuimrubber.
Nu aan mij de taak om hier hoezen voor te gaan naaien.... Dat zal wat worden, heb ik nog nooit eerder gedaan.
Bijlagen
photo (1).JPG
photo (1).JPG (30.05 KiB) 3613 keer bekeken
Daggie
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 sep 2013, 23:34
Locatie: Nijmegen

campermeubel afmetingen

Bericht door Daggie »

Zo.. nu het bed/bank erin zit en de vloer ligt is het tijd om voorbereidingen te gaan treffen voor het inbouwmeubel. We willen geen echt keukentje, alleen een koelkastje en een kooktoestelletje dat uitschuifbaar is vanuit de achterklep. In principe willen we ook de kastruimte beperkt houden, maar we zijn voor de afmetingen wel afhankelijk van twee factoren: de maten van het kooktoestel en het koelkastje.
We zijn ons een middag gaan oriënteren bij de inmiddels favoriete winkel van James; kampeerwinkel de Wit in Schijndel. We hebben advies gevraagd over inbouwkoelkasten (ver booooven ons budget), kleine koelboxjes, kooktoestellen op gas (maar dat willen we allebei liever niet omdat we het a gevaarlijk vinden en b niet willen vastzitten aan een bepaald merk waar je dan naar op zoek moet tijdens het reizen) en kooktoestellen op spiritus.
photo-33 copy.JPG
Mijn oog viel op dit kooktoestelletje, waarvan je zelf het platte cilindervormige reservoir kunt bijvullen met spiritus/ gedenaturaliseerde alcohol of hoe het ook mag heten. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Plaats reactie