Geert G schreef:Het RVS verbussen & oplassen van de pompverstuiver houders in de cilinderkop is een duurzamere & betere oplossing als een nieuwe cilinderkop. Tevens is dit ook goedkoper.
JB-Autoservice in Dieverbrug
http://www.jbautoservice.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; of Motorenrevisie Valkenswaard zijn hier goed bedreven in.
Tuurlijk, een dealer praat voor eigen parochie. Zij mogen van Pon ook niet buiten de pot pissen. Dat betekend dus automatisch bij de dealer een nieuwe cilinderkop.
Terwijl er inmiddels betere alternatieven zijn, uitgedokterd door de tuners.
Mede Weetjeweller Olaf heeft het mooi gedocumenteerd op zijn website:
http://www.olaf-jacobs.nl/t5-motor.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hij heeft de kop ook RVS verbust.
Denk ook effe eraan om je tandempomp te controleren. Zwart brandstoffilter, is standaard een kapotte tandempomp.
Gr, Geert
--------------------------------------------------------------------------------------------
Ik deel de ervaring niet dat de V.W. dealer alleen maar een orginele nieuwe cijlinderkop monteerd, met de zelfde
makkes na weer 130 dkm. Dat zou te zot voor woorden zijn als je om de 130 dkm een nieuwe cijlinderkop nodig zou hebben ?
Bij mijn V.W. dealer mocht er zonder problemen een volgens mij inderdaad goedkopere
cijlinderkop op voorzien van stalen bussen, sterker nog het werd zelfs aangeraden !
Ik vind trouwens dat op dit forum de dealer vaak onterecht in een kwaad daglicht wordt gezet , mijn ervaring
is juist dat je vaak bij de dealer goedkoper uit bent.
Ik was voor een long life beurt bij de dealer goedkoper uit dan bij ABC in Schiedam, bovendien heb je bij de dealer
gratis mobiliteits garantie, kom je stil te staan is ophalen gratis !
Ik had een keer bij mijn T4 de waterpomp na 360 dkm preventief laten vervangen, bij zo'n kut universele
zogenaamde goedkope garage, hadden ze er een immitatie waterpomp ingedaan die na 35 dkm helemaal in de soep
liep. Bij de dealer een orginele nieuwe waterpomp in laten zetten , rekeningen vergeleken, was de dealer goedkoper
met die orginele waterpomp ! Maar die orginele pomp was wel goed voor 400 dkm !! en goedkoper !!
Ik vind de dealer zo slecht nog niet, je mag er in ieder geval vanuit gaan dat een dealer meer kennis van het product
bezit en ook alle speciaal gereedschap bezit , dan een universele garage die ALLE merken staat te repareren.
p.s. Heel lang geleden ging ik op vakantie met een T4 die ik bij de dealer had gekocht, de distributie riem was 5.000 km
terug vervangen, reed ermee naar zuid frankrijk, stond ik bij de Tolweg te betalen, een enorm geratel ongelooflijk, rustig verder gereden naar Monpellier / Cap D Agde. Bleek dat ze een fout hadden gemaakt met spanrollen verkeerd om monteren
of zoiets, Moest een nieuwe cijlinderkop op in Zuid Frankrijk laten doen bij ......de DEALER. Terug gegaan naar de Dealer in NL die bekeek de boel , had ook wat kapotte onderdelen en die riem meegenomen en de bon uit Zuid Frankrijk kreeg de volle 3500 euro keurig terug betaald. Zoiets lukt je natuurlijk nooit met een universele garage.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)