Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bus schakelt opeens niet meer

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Bus schakelt opeens niet meer

Bericht door Multivan Generation »

Nog aan het bijkomen van de "special treatment"?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
GroeneBulli
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 sep 2012, 11:35
Locatie: Amsterrrrdam

Re: Bus schakelt opeens niet meer

Bericht door GroeneBulli »

Het is al weer zo lang geleden dat ik het precieze bedrag niet meer weet. Maarrr, het was niet heel veel, ik meen een euro of 70 inclusief afhalen met een vrachtwagen wat al 50 euro moest gaan kosten. Dus ik vermoed dat het een iets met een bolletje moet zijn geweest, of zou dat veel meer geld hebben moeten kosten gezien het arbeidsloon?

Ik zoek het na!

Inmiddels weer een paar andere kleine probleempjes met de bus, waarover een ander topic...
T4 California Coach 2.5 TDI bouwjaar 1996 Motorblok: ACV diesel 102 PK
:T44EVER
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Bus schakelt opeens niet meer

Bericht door Multivan Generation »

Wellicht kun je eens bij Ismet in de Liede je oor te luisteren leggen.
Is een eerlijke garage met hart voor de T4.
en niet ver van Amsterdam :knipoog

Er gaan meer weetjewellers naartoe en niet voor niets :toppie
Gebruikersavatar
GroeneBulli
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 sep 2012, 11:35
Locatie: Amsterrrrdam

Re: Bus schakelt opeens niet meer

Bericht door GroeneBulli »

Ja, ik heb zijn nummer opgeduikeld. Stond al een tijdje op mijn lijstje, omdat er een paar reparatietjes gedaan moeten worden en ik op zoek ben naar een betrouwbare garage. Ik had al gezien dat hij hier op het forum het nodige vertrouwen geniet.
T4 California Coach 2.5 TDI bouwjaar 1996 Motorblok: ACV diesel 102 PK
:T44EVER
Gebruikersavatar
GroeneBulli
Berichten: 51
Lid geworden op: 14 sep 2012, 11:35
Locatie: Amsterrrrdam

Re: Bus schakelt opeens niet meer

Bericht door GroeneBulli »

Op grond van de aanbevelingen hier op het forum heb ik eindelijk eens met de bewuste garage gebeld en een afspraak gemaakt om donderdag wat dingetjes na te laten lopen (schakelaar alarmverlichting, centrale deurvergrendeling).

Onder vermelding natuurlijk dat ik zo veel goede dingen over ze op weetjewel had gehoord!

De stemming zat er al meteen goed in, ik informeerde voor de zekerheid nog even of ik wel het goede adres had. Ik werd meteen gewaarschuwd dat ik moest oppassen dat ik niet per ongeluk bij een collega garagebedrijf met een nagenoeg gelijke naam (met een K er voor) terecht moest komen, omdat ze me daar dan wel met een smoesje zouden weten te houden (onder het mom van "dhr. I. is er nu niet, maar komt er zo aan hoor!"). haha :lach
T4 California Coach 2.5 TDI bouwjaar 1996 Motorblok: ACV diesel 102 PK
:T44EVER
Fili'puurke
Berichten: 22
Lid geworden op: 28 aug 2014, 11:23

Re: Bus schakelt opeens niet meer

Bericht door Fili'puurke »

Beste T4 liefhebbers...

M'n T4 schakelde bij aanschaf ook al helemaal niet zoals het hoorde.
Heb bij de officiële VW garage bij mij in de buurt gevraagd wat daar de oorzaak zou van kunnen zijn en die hebben dan de nodige onderdelen besteld die ik erna ben gaan afhalen (54 euro's inclusief het bolletje van 3euro dat enkel kapot was((maar ben van het principe er staan 254000km op dus vervang ik liever al wat preventief)))
Dan ben ik er zelf aan begonnen en heb het hele schakelmechanisme ervan onder gehaald om het er 'n 15min. later weer terug onder te hebben gestoken. D.w.z. 10min. om het ervan onder te halen en 15min. om het er terug onder geplaatst te hebben.
Resultaat is 45min. werk samen met m'n pa EN dit was voor ons de eerste keer dat wij dit gedaan hadden.
Ben er zelf wel van verschoten van al hetgeen ik hier reeds over heb gelezen en hoe wij dit dan als leek zomaar effe vlug geregeld hadden.
Zelf hebben ik en m'n pa al wat ervaring met aan crosmotors te werken maar nog nooit aan een T4..

Dus heb geen schrik en begin er gerust zelf aan :werkaanT4

Gegroet allen..

Filip
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Bus schakelt opeens niet meer

Bericht door Multivan Generation »

zie ook in T4 projecten gedeelte het topic:

wil je je bus lekkerder laten schakelen?
Plaats reactie