Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Westfalia Koelkast koelt niet

vragen over de T4
Plaats reactie
WouterP
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2014, 17:58

Westfalia Koelkast koelt niet

Bericht door WouterP »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Wouter en zelf heb ik VW T4 Westfalia uit 1995 met hefdak. Mijn schoonvader heeft een T4 Westfalia uit 1992. Nu is zijn probleem sinds dit weekend dat zijn koelkast niet meer koud wordt. De koelkast slaat wel aan en doet erg zijn best, maar koud wordt hij niet. De koelkast blijft af en aanslaan. Op het display in de cabine werkt alles prima. Hij laat zich keurig in en uit schakelen en ook het instellen van de temp. gaat goed.

Het probleem is zowel op de accu als op elektra. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en hoe dit te verhelpen is.

Groet,
Wouter
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2044
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Westfalia Koelkast koelt niet

Bericht door chv »

Beste Wouter,

Deze problematiek komt regelmatig aan de orde.
Je kunt lezen wat hier in het verleden over is gezegd/geschreven door de "Uitgebreid zoeken" aan te klikken (naast "Help", "Leden" en "Uitloggen" rechtsboven in het blauwe gedeelte van deze pagina.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
HenkK
Berichten: 808
Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:49
Locatie: Amsterdam- 06.26888522
Contacteer:

Re: Westfalia Koelkast koelt niet

Bericht door HenkK »

Ik denk dat je schoonvader de ventilator hoort aanslaan\starten en niet de compressor. Of de compressor zelf loopt kun je misschien voelen dat de motor wat trilt. beter is een Ampère meter of stroomtang in de plusleiding naar de motor plaatsen en de stroom meten. Moet 4.5 Amp. zijn. Als dit zo is, dan is het geen probleem met de elektronica en moet het gezocht worden in de overige delen van de koelkast.

Slaat de compressor aan en direct weer uit, meestal met een piep geluidje, dan is de regelunit defect. het piepje is geen pieper in de elektronica of de motor, maar duid op een veel te hoge frequentie van de regelspanning en daardoor piept de motor.

Henk
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Westfalia Koelkast koelt niet

Bericht door Egbert&Manon »

Trek tijdens het testen 1 stekkertje los van de ventilator, daarmee kun je wat beter op je gehoor afgaan.

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Plaats reactie