Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ombouw korte neus naar wijsneus!!

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Ombouw korte neus naar wijsneus!!

Bericht door Charles 1065 »

Wat kost het ,bij benadering natuurlijk om een T4 met een korte neus om te bouwen naar een wijsneus?? En wie weet een adres om deze onderdelen voor een nette prijs te bestellen? Mag ook 2e hands zijn heb nu voorschade aan de bus :muur :muur die toch al hersteld moet worden! Dus dit lijkt mij het geschikte moment om deze operatie uit te voeren!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33925
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Charles,
allereerst pech voor je maar ik hoop dat het netjes wordt :toppie

Je hebt 2 versies van de korte neus, eentje voor 1996 en een versie na 1996.
De oudste versie heeft alles gepuntlast zitten en is dus moeilijker om te bouwen.

De versie na 1996 heeft andere rondere bumper, en volgens mij zijn bij die versie de panelen en plaatwerkdelen allemaal geschroefd.

Voor een prijsindicatie moet je rekenen op rond de 1000 euro.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Bericht door Charles 1065 »

Oke, de mijne is van 2002 dus.... moet kunnen voor dat geldt hoef ik niet na te denken maar hoor vandaag wat het me gaat kosten bij de schadehersteller dus ben benieuwd!! Groet Charles
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

Hey streekgenoot, heb je dusdanig veel schade dan ? Das niet zo mooi, heb je eindelijk een plaatje van een bus en krijg je dit.
Maar goed, een wijsneusje er op is wel zo mooi. Je hebt groot gelijk.
Ik zag vorige week nog complete ombouwsetjes op marktplaats staan.
Hou ook rekening met de kosten van het spuiten Charles.
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Bericht door Charles 1065 »

Jow Johan, heb niet zo heel veel schade (opties) maar het zit op meerdere delen zoals spatbord, bumper, en dat deel onder de koplamp, weet niet hoe dat heet en de spiegel! Heb wel een schade bedrag door gekregen maar geen bedrag wat ik moet bijbetalen voor de wijsneus maar een spatbord voor een wijsneus is maar 10 euro duurder als voor een korte neus dus wacht geduldig af!
Ben langzaam bezig om de bus naar mijn zin te maken heb inmiddels sportvelgen en blauwe verlichting gemonteerd, maar als ik een wijsneus laat plaatsen moeten de Bull en Side Bars nog even wachten voor de rest ben ik klaar! Zaterdag worden de nieuwe front speakers geleverd en dan achterin nog luidsprekers!!! Ja een beetje gek ben ik wel het T4 virus, medicijnen helpen niet meer...... :bifun :bifun :bifun
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33925
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

mocht je nog koplampen voor een wijsneus nodig hebben?

Ik heb hier nog een complete set liggen met knipperlichten erbij.
Komen van een bus van januari 2003.

Ik verneem het wel als je interesse hebt :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Bericht door Charles 1065 »

Oke ik wacht effe de offerte af en dan laat ik het weten!!
Alvast dank!
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Bericht door Charles 1065 »

Helaas de wijsneus gaat er niet komen moet 3000 euro betalen voor de onderdelen alleen al!! :muur :muur Maar zo gek ben ik niet dus gaat hij morgen voor reparatie en zal de schade keurig hersteld worden!!! En hoop snel weer in mijn herstelde T4 rond te tuffen!! :dans :dans
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33925
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

aan 2de hands gedacht?
:knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

Charles, er stond gisteren nog een complete ombouwset op marktplaats voor ik meen 800 euro. Wel in de kleur groen, maar gespoten worden moet het ja toch. Is dat geen optie ?
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Bericht door Charles 1065 »

Ja was inderdaad een optie, heb vrijdag de afspraak gemaakt en de onderdelen laten bestellen en dus 's avonds zag ik hem staan op Marktplaats in Utrecht was het geloof ik!! Maar had al................................. :huilen :huilen :huilen
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

Er is altijd nog een andere goedkope optie om er een wijsneuslook van te maken. Wanneer je meer wilt weten dan mail mij maar. Zie het voorbeeld hieronder, is een korte neus, maar het lijkt op een wijsneus.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33925
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

je kunt onderdelen ook afbestellen hoor :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Freelancer
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2007, 23:41
Locatie: België Antwerpen

Bericht door Freelancer »

@Johan : Ik heb eergisteren een wijsneus gekocht in Utrecht voor 850 Euro.
Vandaag geplaatst doch geen enkele schroef bijgeleverd dus ik moet nog wat uitzoeken om het een en ander vast te maken, een groot aantal schroeven kon ik hergebruiken maar ik mis er toch nog een heel deel, het grootste probleem is de radiator :bonk ik krijg mijn originele er wel in maar geen mogelijkheid om hem vast te zetten, op de afbraak hier in Antwerpen 75 euro voor een radiator van een 2.5 Tdi zonder koelers :muur :muur..

In een andere draad eens mijn licht opsteken even met de zoekfunctie hier geraakt en na lang lezen eindelijk ook eens iets geschreven.

Een schat aan info op deze site, hopelijk kan ik ook mijn steentje bijdragen, ik ben namelijk nog lang niet klaar met mijn bus.

Mvg.
Freelancer ( Pascal )
Laatst gewijzigd door Freelancer op 08 feb 2009, 02:12, 2 keer totaal gewijzigd.
Freelancer 1840 ->VW-T4 2.5 TDI 1999, LWB-Verhoogd : Wijsneus gemonteerd, volledig origineel Westfalia interieur geplaatst, angel eyes koplampen, enkel voorbumper in koetswerkkleur, ( nog steeds aan het verbouwen ).
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

Welkom Pascal,
Je hebt in ieder geval een site gevonden met een bak aan informatie. Wil je wat weten, gewoon vragen, maar daar was je al achter volgens mij. :klappen
Het voorbeeld van de groene bus in deze toppic is een nep wijsneus.
De wijsneus zit deels aan de motorkap gekit (De koplampspoilers) Sluiten bijna naadloos aan op de motorkap.
Voor de rest is het een gemodificeerde originele gril (paar lamellen van de originele kunststof zwarte gril schuin wegzagen) met een inzetstuk. en klaar is kees.
Succes met je ombouwprojekt.
Plaats reactie