Ik heb de vernauwing zo ver mogelijk opengemaakt. Kon er niet echt lekker bij en kreeg de buis er ook niet meer uit. De buitendiameter is gelijk aan die er onder zat. 60 mm.Geert G schreef:Net zoals Pascal ook al zei....Peter73 schreef:Dus maar trachten om die vernauwing open te zetten?
Compleet eruit slijpen/frezen met een Dremel.
Misschien is deze restrector er compleet uit te trekken? Vermoed dat het een krimp/pers verbinding is.
Of rond boren en dan eruit kappen.... en daarna netjes alle bramen weg vijlen of frezen.
Pijp moet in ieder geval z'n maximale lucht doorlaat hebben.![]()
Nog effe een aandachtspuntje:
Heeft je nieuwe buis ook een buitendiameter van 60mm?
Oudere 2.4 AAB's, vóór 96 hebben een pijpdiameter van 50mm.![]()
Die hoog frequente tik..........
Zou best mogelijk zijn dat dit uit de turbo komt, 2000-2300 t.p.m. is wel het gebied waar de turbo maximaal opspoelt.
Als de kat dicht zit, heeft dit ook invloed op de werking van dit ondereel. Want die turbo is dan inwendig ook redelijk dicht gekoekt.
Gr, Geert.
Anyway het spul zit er weer op en het lijkt of hij wat makkelijker ademt. Hij pakt wat makkelijker op. Ik zal nog even goed luisteren of ik de tik nog hoor. Is weer zo'n verhaal wat alleen ik hoor en de mensen aan wie ik het wil laten horen horen het niet. (maar het is er wel degelijk) Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die weet hoe een 5 cil behoort te lopen
![fun :lach](./images/smilies/lach.gif)