Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

welke veren zijn origineel california T4

vragen over de T4
Plaats reactie
aaagje
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 okt 2009, 21:30
Locatie: Zwolle

welke veren zijn origineel california T4

Bericht door aaagje »

hallo mensen,
ik kan het niet vinden in andere fora maar het zal ongetwijfeld ergens staan:
Welke veren zitten er standaard onder een California T4 camper? welke kleur codering???

Wij hebben een dc omgebouwd naar camper.

Bij ons zijn er nu in 5 jaar tijd 3 x achterveren gebroken. Nu willen we er een paar zwaardere onder zetten die niet zo snel kapot gaan. Elke keer gebeurd dat op dat punt waar de veren dunner zijn.

iemand een idee?
verhogen en verlagen hoeft niet van ons maar gewoon veren die een beetje langer meegaan zou heeeel fijn zijn!!!!
Alvast dank,
groet Suzan
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: welke veren zijn origineel california T4

Bericht door matje86 »

http://www.t4-wiki.de/wiki/Schraubenfeder ff naar beneden scrolle :werkaanT4 zet hem eens op een weegbrug
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: welke veren zijn origineel california T4

Bericht door Multivan Generation »

gele kleur codering is volgens mij standaard onder een T4 California.
Maar dan is het wel stug/hard en hoog hoor..

Ik zou je een eibach pro kit adviseren..
Gebruikersavatar
jorritK
Berichten: 219
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:13

Re: welke veren zijn origineel california T4

Bericht door jorritK »

Ik heb toevallig gisteravond een eibach pro kit eronder geplaatst. Handleiding op Peter zijn site kan erg nuttig zijn daarvoor.
Denk er wel aan dat je wagen zo'n 30 a 40 mm omlaag gaat, en dat je dat dus aan de voorkant ook "moet" doen dmv de torsiestaven. Optisch ziet het er net even wat beter uit. Het comfort kan ik nog prima noemen. Wij hebben een tot california omgebouwde Caravelle 9-persoons met de originele schokdempers er nog onder. Tzt gaan er nog andere schokdempers (sachs versterkt) onder en een stabilisator om het wegcomfort compleet te maken.

Bij mij zaten er veren onder met een blauwe stip. Verder nooit problemen mee gehad sinds de ombouw, al vind ik dat de bus nogal hangt in de bochten en heb ook het idee dat de vering wat te slap is. Zie trouwens ook mijn topic van afgelopen week: "verlagen".

Lang verhaal, maar eigenlijk nog niet het antwoord waar je om vroeg, bedenk ik me nu :nuts :knipoog
fiddler
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:11

Re: welke veren zijn origineel california T4

Bericht door fiddler »

aaagje schreef:hallo mensen, ....
Bij ons zijn er nu in 5 jaar tijd 3 x achterveren gebroken. Nu willen we er een paar zwaardere onder zetten die niet zo snel kapot gaan. Elke keer gebeurd dat op dat punt waar de veren dunner zijn. ...
iemand een idee? ... groet Suzan
Had 1x gebroken veer na plm 150.000 km, daarna op aanraden van een monteur vet op de veerschotels gedaan bij iedere beurt, want de oorzaak was volgens hem roest en het vast zitten van de veren en daardoor teveel spanning erop. - F
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: welke veren zijn origineel california T4

Bericht door Harry 341 »

Om te beginnen die ouderwetse dingen met dun uiteinde niet meer kopen maar de versterkte met dik uiteinde...die breken niet...
grt.Harry
Bijlagen
Kopie van rood en blauw.JPG
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
aaagje
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 okt 2009, 21:30
Locatie: Zwolle

Re: welke veren zijn origineel california T4

Bericht door aaagje »

Bedankt voor jullie reacties, ik heb een set veren gekocht die overal even dik blijven. met witte stip.
maar eens zien wat die doen!
groet Suzan
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: welke veren zijn origineel california T4

Bericht door koensch »

in het verleden had ik regelmatig last van gebroken veren, achteraf bleek dat in een periode te zijn waarin ik heel veel onbelast reed (zonder lading).

de laatste jaren heb ik veel troep achterin liggen en geen last meer van gebroken veren.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Plaats reactie