Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Bevestiging westfalia slaapbank
Bevestiging westfalia slaapbank
Ik zou mogelijk voor een prijsje aan een westfalia interieur kunnen geraken.
Hoe wordt de slaapbank bevestigd? In de '91 bestelwagen zitten in de vloer geen gaten voor bevestigingsbouten voor een zetel en zo willen weten wat en hoe dit moet bevestigd worden om de bestelwagen te laten omkeuren naar camper.
Weet er ook iemand of in belgië er een raam in de schuifdeur moet zitten om de transporter voor de homologatie als camper? Ben dit sowieso van plan om te doen maar als het niet direct hoef doe ik dit op een latere datum.
Wat is het gewicht ongeveer van een westfalia interieur (bank, complete kast met wasbak en spirituskookvuur en de bedplank met kussen)?
Ik zit nu met een MTM van 2590kg en een huidig tarra van 1605kg. Voor de homologatie moet ik een verschil hebben van 20% van de MTM op de MTM en de maximale tarra ( voertuig met interieur en alle vloeistoffen minimum 90% gevuld). Zou dus ongeveer een maximum gewicht van 2070kg mogen hebben.
Hoe wordt de slaapbank bevestigd? In de '91 bestelwagen zitten in de vloer geen gaten voor bevestigingsbouten voor een zetel en zo willen weten wat en hoe dit moet bevestigd worden om de bestelwagen te laten omkeuren naar camper.
Weet er ook iemand of in belgië er een raam in de schuifdeur moet zitten om de transporter voor de homologatie als camper? Ben dit sowieso van plan om te doen maar als het niet direct hoef doe ik dit op een latere datum.
Wat is het gewicht ongeveer van een westfalia interieur (bank, complete kast met wasbak en spirituskookvuur en de bedplank met kussen)?
Ik zit nu met een MTM van 2590kg en een huidig tarra van 1605kg. Voor de homologatie moet ik een verschil hebben van 20% van de MTM op de MTM en de maximale tarra ( voertuig met interieur en alle vloeistoffen minimum 90% gevuld). Zou dus ongeveer een maximum gewicht van 2070kg mogen hebben.
- Multivan Generation
- Berichten: 34131
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Bevestiging westfalia slaapbank
De rails worden normaal gezien met speciale kit op de bodem gekleefd/gelijmd/gekit
Re: Bevestiging westfalia slaapbank
iet geschroefd? je moet toch een vast verankeringspunt hebben voor de inebouwde gordels?
Hebben de westfalias trouwens allemaal rails? Ik dacht dat ik er al gezien heb die niet op rails stonden.
Hebben de westfalias trouwens allemaal rails? Ik dacht dat ik er al gezien heb die niet op rails stonden.
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: Bevestiging westfalia slaapbank
Die rails zitten met een ZEER goede kit vast.
Schroeven zijn dan niet nodig.
Wil je het gewicht weten met/zonder hefdak?
1991 met hefdak 2.4D
Massa ledig 1920kg
Aanhangwagen max 1985kg!
Egbert
Schroeven zijn dan niet nodig.
Wil je het gewicht weten met/zonder hefdak?
1991 met hefdak 2.4D
Massa ledig 1920kg
Aanhangwagen max 1985kg!
Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
- Pascal-141
- Berichten: 10856
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Bevestiging westfalia slaapbank
Dat is weinig gewicht !Egbert&Manon schreef:
1991 met hefdak 2.4D
Massa ledig 1920kg
Egbert
Mijn Westfalia weegt leeg 2300kg
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Pascal-141
- Berichten: 10856
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Bevestiging westfalia slaapbank
Vergeet ook niet het gewicht per persoon en per zitplaats bij te rekenen !miniman schreef:Ik zou mogelijk voor een prijsje aan een westfalia interieur kunnen geraken.
Hoe wordt de slaapbank bevestigd? In de '91 bestelwagen zitten in de vloer geen gaten voor bevestigingsbouten voor een zetel en zo willen weten wat en hoe dit moet bevestigd worden om de bestelwagen te laten omkeuren naar camper.
Weet er ook iemand of in belgië er een raam in de schuifdeur moet zitten om de transporter voor de homologatie als camper? Ben dit sowieso van plan om te doen maar als het niet direct hoef doe ik dit op een latere datum.
Wat is het gewicht ongeveer van een westfalia interieur (bank, complete kast met wasbak en spirituskookvuur en de bedplank met kussen)?
Ik zit nu met een MTM van 2590kg en een huidig tarra van 1605kg. Voor de homologatie moet ik een verschil hebben van 20% van de MTM op de MTM en de maximale tarra ( voertuig met interieur en alle vloeistoffen minimum 90% gevuld). Zou dus ongeveer een maximum gewicht van 2070kg mogen hebben.
per gekeurd zitplaats word 75kg gerekend ...
Wat betreft de ombouw , zou ik eerst eens raad vragen aan de stationschef in jouw keuringsstation , over hoe/wie/wat/waar enz ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Bevestiging westfalia slaapbank
Gewicht is zonder hefdak en zonder de extra kastjes die aan het dak hangen, enkel het zijmeubel en de bank met matrasplank.
Pascal ik zal volgende week eens inlichtingen nemen bij de FOD M&V. Volgens wat ik heb gekregen is de maximale tarra zonder het extra gewicht per zitplaats. Er is vorig jaar een aanpassing gebeurd en mogelijk is het meerekenen van het extra gewicht nog van voorheen.
Sowieso zal ik proberen om het gewicht zo laag mogelijk te houden voor de homologatie keuring, dus met kale wanden, radio en boxen eruit, verlichting en bekabelin in laadruimte verwijderen, nog even wachten met de trekhaak te keuren. gewoon waar ik op kan besparen doe ik dit (ben een belg voor iets, we vinden altijd wel een manier om iets te omzeilen )
Pascal ik zal volgende week eens inlichtingen nemen bij de FOD M&V. Volgens wat ik heb gekregen is de maximale tarra zonder het extra gewicht per zitplaats. Er is vorig jaar een aanpassing gebeurd en mogelijk is het meerekenen van het extra gewicht nog van voorheen.
Sowieso zal ik proberen om het gewicht zo laag mogelijk te houden voor de homologatie keuring, dus met kale wanden, radio en boxen eruit, verlichting en bekabelin in laadruimte verwijderen, nog even wachten met de trekhaak te keuren. gewoon waar ik op kan besparen doe ik dit (ben een belg voor iets, we vinden altijd wel een manier om iets te omzeilen )
- Pascal-141
- Berichten: 10856
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Bevestiging westfalia slaapbank
ik vermoed dat je dat besparen op het "gewicht" bedoeld ?miniman schreef:gewoon waar ik op kan besparen doe ik dit (ben een belg voor iets, we vinden altijd wel een manier om iets te omzeilen )
want qua wegenbelasting kost een camper precies evenveel als een lichte vracht
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Bevestiging westfalia slaapbank
Inderdaad op het gewicht (deze keer toch)
Binnen anderhalf jaar zit ik aan het forfatair bedrag van net geen 35 euro
Binnen anderhalf jaar zit ik aan het forfatair bedrag van net geen 35 euro
Re: Bevestiging westfalia slaapbank
Wat is trouwens de inhoud van de standaard westfalia watertank?
Re: Bevestiging westfalia slaapbank
Hmm net nog even opgezocht en blijkbaar is er de laatste jaren toch iets veranderd.. De forfataire belasting geld dus niet meer voor lichte vracht of camper..miniman schreef:Inderdaad op het gewicht (deze keer toch)
Binnen anderhalf jaar zit ik aan het forfatair bedrag van net geen 35 euro
Als camper zou ik jaarlijks zelfs 5 euro meer betalen dan als licht vracht..
- Pascal-141
- Berichten: 10856
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Bevestiging westfalia slaapbank
Van welk type watertank ?miniman schreef:Wat is trouwens de inhoud van de standaard westfalia watertank?
Oude model in de koffer , of het nieuwere model (ingebouwde tank in de kleerkast) ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Pascal-141
- Berichten: 10856
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Bevestiging westfalia slaapbank
nieuwer model : net geen 30L . (ik denk 27L )
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper