Oei, niet zo mooi! Ben wel benieuwd hoe het gaat lopen als je contact opneemt met Amersfoort, Ivo!Oviivo schreef:Vandaag onder de rubbers van het dak gekeken. Ik heb wat kleine plekjes waar de lak aan het bollen isOviivo schreef:Kijk, dat is goed nieuws2 jaar wachten is geen pretje!
Ik moet zelf nog ONDER de rubbers kijken, maar verder bij mij ook geen rare dingen![]()
Met de spoiler lijkt niets mis.
Niets ernstigs, maar het begin is er en de gevolgen zijn mij nu bekend. Ik zal maar eens in contact treden met het Campercentrum in Amersfoort. Garantie wil ik in ieder geval geclaimd hebben, altijd handig
Overigens, in de discussie op de Engelse site zijn er nu ook redelijk wat lieden met ervaring met galvanische corrosie aan het aluminium van Landrover Defenders, en die zeggen eigenlijk dat we ons over die soort corrosie aan het aluminium dak niet zo druk hoeven te maken (anders dan de spoiler). Het is heel wat anders dan klassiek oxidatie van staal (ouderwetse roest), zeggen zij. Misschien niet zo mooi, maar het leidt niet tot gaten of verzwakking van de constructie, is de teneur van hun opmerkingen. Zie bijv. deze, die ook een remedie geeft: ACF50 spray (??) in de dakrubbers. Wordt door meer mensen daar genoemd.
Meerdere mensen daar claimen dat het water in de rubbers de galvanische corrosie bevordert, en dat die spray dus zou helpen het water daar te verdringen. Als je erop googlet vind je diverse interessante toepassing (vliegtuigmoederschepen, de Concorde....)WelshGas schreef:There are almost a 1000 posts on this problem to date. Has anyone had a hole, ie: an actual perforating hole through the aluminium panel that would affect the structural integrity of the elevating roof or front roof panel. Pictures would be good.
The reason I ask is I have owned Land Rover Defenders for a number of years. These are prone to aluminium galvanic corrosion but I have yet to see structural destruction or weakening of an aluminium alloy panel. Surrounding steel work and the steel chassis members - a totally different story and that is proper, destructive, corrosion.
My California is built and I will pick up in December. I will check for the corrosion prior to 3 years, or if I see it in writing from VW prior to 6 years and if present they will repair and if it comes back then the local body shop can repair thereafter if I cannot manage it myself.
What will really make a difference, well it does on Defenders, ACF50 spray under the rubber/metal roof seal to displace the water that must be present to facilitate the corrosion between the steel and aluminium roof. :smile