Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Westfalia Multivan 1993 Roest reparatie!
- westfaliamultivan
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 26 okt 2014, 12:48
Westfalia Multivan 1993 Roest reparatie!
Goeienvavond weetjewellers,
Na al een behoorlijke tijd rond te neuzen op het forum hebben wij dit jaar in maart een multivan opknapper aangeschaft.
Het was een geïmporteerde westfalia multivan met een westfalia hefdak en het bekend multivan interieur!
In dit voorjaar lekker mee op vakantie geweest en dat beviel prima!
voor de zomervakantie een nieuw keukentje erin en toen 2 weken in noorwegen geweest en in totaal nu vanaf maart 13000km mee gereden.
Vanaf de aanschaf weet ik dat het plaatwerk moet gebeuren en aangezien er nu ook een kleine op komst is voor volgens jaar mei is dit het moment om hem aan te pakken.
Dus ondertussen druk begonnen en zoals jullie op de fotos hieronder kunnen zien zit er hier en daar wel een plekje aan.
Het plan:
- Bus is gestript en het interieur ligt netje opgeborgen op zolder.
- De rotte delen binnen zijn er uit.
- Het nieuwe plaatwerk voor buiten heb ik zojuist binnen.
- De volgende stap is buiten het plaatwerk vervangen
- Binnenzijde de bodem herstellen en wielkasten.
bus word daarna gespoten.
fotos zeggen meer als woorden, ik hoop dat jullie hier wat aan hebben bij het opknappen van je eigen bus of anders gewoon veel kijk plezier.
Het laat ook een beetje zien hoe een bus er na 21 jaar aan toe kan zijn .
ik zal het stapje voor stapje hier bijhouden wat ik doe en hoe ik het doe
Tot zover even, deze week savond weer verder knutselen.
Heeft iemand trouwens enig idee of ik ergens het golfplaat profiel van de laadvloer ergens nieuw kan krijgen?
later meer!
groet,
Remko
Na al een behoorlijke tijd rond te neuzen op het forum hebben wij dit jaar in maart een multivan opknapper aangeschaft.
Het was een geïmporteerde westfalia multivan met een westfalia hefdak en het bekend multivan interieur!
In dit voorjaar lekker mee op vakantie geweest en dat beviel prima!
voor de zomervakantie een nieuw keukentje erin en toen 2 weken in noorwegen geweest en in totaal nu vanaf maart 13000km mee gereden.
Vanaf de aanschaf weet ik dat het plaatwerk moet gebeuren en aangezien er nu ook een kleine op komst is voor volgens jaar mei is dit het moment om hem aan te pakken.
Dus ondertussen druk begonnen en zoals jullie op de fotos hieronder kunnen zien zit er hier en daar wel een plekje aan.
Het plan:
- Bus is gestript en het interieur ligt netje opgeborgen op zolder.
- De rotte delen binnen zijn er uit.
- Het nieuwe plaatwerk voor buiten heb ik zojuist binnen.
- De volgende stap is buiten het plaatwerk vervangen
- Binnenzijde de bodem herstellen en wielkasten.
bus word daarna gespoten.
fotos zeggen meer als woorden, ik hoop dat jullie hier wat aan hebben bij het opknappen van je eigen bus of anders gewoon veel kijk plezier.
Het laat ook een beetje zien hoe een bus er na 21 jaar aan toe kan zijn .
ik zal het stapje voor stapje hier bijhouden wat ik doe en hoe ik het doe
Tot zover even, deze week savond weer verder knutselen.
Heeft iemand trouwens enig idee of ik ergens het golfplaat profiel van de laadvloer ergens nieuw kan krijgen?
later meer!
groet,
Remko
Re: Westfalia Multivan 1993 Roest reparatie!
Holy crap! Serieus bezig! Maar is ook wel nodig ook.. Vraag me af hoe het met mijn bussie is achter de kappen..
Leuk het hier te kunnen volgen'
Leuk het hier te kunnen volgen'
Re: Westfalia Multivan 1993 Roest reparatie!
Mooi! En lekker serieus aangepakt ook!
Sommige plekken komen verrassend bekend voor!
Dit soort verslagen zijn altijd leerzaam en interssant. Dank daarvoor!
Ik kijk uit naar het vervolg!
Met betrekking tot het plaatwerk van de vloer, veel plaatwerkdelen zijn (nog) via de dealer te verkrijgen, maar sommige delen zijn schrikbarend duur.
Al je een indicatie wilt hebben kun je het nummer o.a. >>hier<< opzoeken en als je het onderdeelnummer >>hier<< invoert heb je een indicatieve prijs. Check de nummers wel i/o de Dealer met bijv chassisnummer voor bestellen.
(Zeker bij deze delen kan er namelijk verwarring ontstaan en zit je dadelijk met een instapbak voor een lange wielbasis met extra schuifdeur als je snapt wat ik bedoel.)
Goed alternatief voor dit alles is een berichtje naar >Pascal141< te sturen.
Dit gewaardeerde wjw-lid heeft wellicht een goede 2e hands oplossing.
Succes!
Odorf
Sommige plekken komen verrassend bekend voor!
Dit soort verslagen zijn altijd leerzaam en interssant. Dank daarvoor!
Ik kijk uit naar het vervolg!
Met betrekking tot het plaatwerk van de vloer, veel plaatwerkdelen zijn (nog) via de dealer te verkrijgen, maar sommige delen zijn schrikbarend duur.
Al je een indicatie wilt hebben kun je het nummer o.a. >>hier<< opzoeken en als je het onderdeelnummer >>hier<< invoert heb je een indicatieve prijs. Check de nummers wel i/o de Dealer met bijv chassisnummer voor bestellen.
(Zeker bij deze delen kan er namelijk verwarring ontstaan en zit je dadelijk met een instapbak voor een lange wielbasis met extra schuifdeur als je snapt wat ik bedoel.)
Goed alternatief voor dit alles is een berichtje naar >Pascal141< te sturen.
Dit gewaardeerde wjw-lid heeft wellicht een goede 2e hands oplossing.
Succes!
Odorf
- westfaliamultivan
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 26 okt 2014, 12:48
Re: Westfalia Multivan 1993 Roest reparatie!
Handige site die je daar heb, die had ik nog niet eerder gezien.
De stukken laadvloer mis ik nog.
Buitenzijde heb ik alles compleet. Binnendorpels zet ik uit plaat.
Eerst nog het een en ander aan puntlassen los boren en delen vewijderen.
Dan aan de slag met nieuw materiaal.
Bedankt voor de tip!
groet,
Remko
De stukken laadvloer mis ik nog.
Buitenzijde heb ik alles compleet. Binnendorpels zet ik uit plaat.
Eerst nog het een en ander aan puntlassen los boren en delen vewijderen.
Dan aan de slag met nieuw materiaal.
Bedankt voor de tip!
groet,
Remko
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Westfalia Multivan 1993 Roest reparatie!
Als je begint roest op te sporen bij zo' n "oudje" , schiet er al snel niet geel goed plaatwerk meer over he ... Maar je bent alvast goed begonnen
Ik vind het mooi dat ook de oudere T4's in ere hersteld worden , en op de baan gehouden worden.
Ik heb (onder meer) nog een 95-er multivan staan die gesloopt word , die heeft bijna geen roest , dus als je plaatwerk nodig hebt , laat dan maar iets weten.
Ik vind het mooi dat ook de oudere T4's in ere hersteld worden , en op de baan gehouden worden.
Ik heb (onder meer) nog een 95-er multivan staan die gesloopt word , die heeft bijna geen roest , dus als je plaatwerk nodig hebt , laat dan maar iets weten.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- westfaliamultivan
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 26 okt 2014, 12:48
Re: Westfalia Multivan 1993 Roest reparatie!
Bedankt voor jullie leuke en geïnteresseerde reacties.
Gisteravond linker achter paneel verwijderd.
Ik hoop dit weekend links de dorpel tot de wiel boog voor te vervangen incl het achterscherm.
De pasvorm van de geleverde van wezel onderdelen verbazen mij met hun afwerking en pasvorm, had wel is de indruk dat veel van jullie hier problemen mee hadden?
pascal, bedankt voor je aanbod. Ik kan wel wat bodemplaatwerk gebruiken.
Is daar een mouw aan te passen of adviseer je dit bij de dealer proberen te krijgen?
ik hoop dit weekend weer wat foto's te plaatsen van het werk!
groet,
Remko
Gisteravond linker achter paneel verwijderd.
Ik hoop dit weekend links de dorpel tot de wiel boog voor te vervangen incl het achterscherm.
De pasvorm van de geleverde van wezel onderdelen verbazen mij met hun afwerking en pasvorm, had wel is de indruk dat veel van jullie hier problemen mee hadden?
pascal, bedankt voor je aanbod. Ik kan wel wat bodemplaatwerk gebruiken.
Is daar een mouw aan te passen of adviseer je dit bij de dealer proberen te krijgen?
ik hoop dit weekend weer wat foto's te plaatsen van het werk!
groet,
Remko
Re: Westfalia Multivan 1993 Roest reparatie!
Hoi,van Wezel is wel de betere imitatie hoor....
En nog een kleinigheid...je hebt al een na 96 acnterbumper....zou er ook een na 96 voorbumper aanhangen....
Volg het met respect
Grt.Harry
En nog een kleinigheid...je hebt al een na 96 acnterbumper....zou er ook een na 96 voorbumper aanhangen....
Volg het met respect
Grt.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Westfalia Multivan 1993 Roest reparatie!
Hoi,
mooi om te lezen dat er liefde en werk in een westfalia multivan wordt gestoken
Als ik je een tip mag geven: van wijlen Kurt begrepen dat die van Wezel panelen best een goede pasvorm hebben,
maar wel een goede/betere roestpreventie nodig hebben :alarm
Wellicht kun je er iets mee?
Veel plezier..
Groetjes Peter
mooi om te lezen dat er liefde en werk in een westfalia multivan wordt gestoken
Als ik je een tip mag geven: van wijlen Kurt begrepen dat die van Wezel panelen best een goede pasvorm hebben,
maar wel een goede/betere roestpreventie nodig hebben :alarm
Wellicht kun je er iets mee?
Veel plezier..
Groetjes Peter
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Westfalia Multivan 1993 Roest reparatie!
Heb je al eens prijs gevraagd voor origineel plaatwerk bij VW ? Ik ben eens benieuwd of ze daar ook de goudprijs voor vragen of niet ...westfaliamultivan schreef:Bedankt voor jullie leuke en geïnteresseerde reacties.
pascal, bedankt voor je aanbod. Ik kan wel wat bodemplaatwerk gebruiken.
Is daar een mouw aan te passen of adviseer je dit bij de dealer proberen te krijgen?
ik hoop dit weekend weer wat foto's te plaatsen van het werk!
groet,
Remko
En als het nodig is , heb ik nog wel plaatwerk beschikbaar .
Nog een tip van mijn zijde : ik zou wel niet te veel plaatwerk in 1 keer uitslijpen , want zoals je T4 er momenteel bijstaat , ben je aan de achterzijde alle sterkte kwijt nu ... Wel opletten dat de boel niet gaan vervormen !
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- westfaliamultivan
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 26 okt 2014, 12:48
Re: Westfalia Multivan 1993 Roest reparatie!
Bedankt voor je tip!
ik zal is een prijsje opvragen bij de dealer. Ben ook wel beniewd.
Ik ga nu eerst links alles weer in orde maken. Bodemdeel blijft het langst eruit.
Zo kan ik heel eenvoudig de binnekant van de dorpels behandelen.
Daarna pak ik recht aan. Met name de dorpel onder en achter de schuifdeur word een mooie klus.
Ik hou jullie op de hoogte!
groet
remko
ik zal is een prijsje opvragen bij de dealer. Ben ook wel beniewd.
Ik ga nu eerst links alles weer in orde maken. Bodemdeel blijft het langst eruit.
Zo kan ik heel eenvoudig de binnekant van de dorpels behandelen.
Daarna pak ik recht aan. Met name de dorpel onder en achter de schuifdeur word een mooie klus.
Ik hou jullie op de hoogte!
groet
remko
- westfaliamultivan
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 26 okt 2014, 12:48
Re: Westfalia Multivan 1993 Roest reparatie!
Update: 14-11-2014
Afgelopen 2 weken in de vrije uurtjes weer aan het knippen en plakken geweest,
bekijk de fotos en geniet mee van onze bruine krokante busje
Dit weekend hoop ik links de onderrand af te hebben,
dan pak ik rechts op de zelfde manier aan waarna we de bus omdraaien en dan kan ik in de motor ruimte de chasiss verbindings balkjes doen.
Ik hoop voortaan wat sneller te updaten helaas ontbreekt het soms aan wat tijd etc.. de meeste vrije moment word er gelast geslepen geknipt en geklopt.
tot snel!
Afgelopen 2 weken in de vrije uurtjes weer aan het knippen en plakken geweest,
bekijk de fotos en geniet mee van onze bruine krokante busje
Dit weekend hoop ik links de onderrand af te hebben,
dan pak ik rechts op de zelfde manier aan waarna we de bus omdraaien en dan kan ik in de motor ruimte de chasiss verbindings balkjes doen.
Ik hoop voortaan wat sneller te updaten helaas ontbreekt het soms aan wat tijd etc.. de meeste vrije moment word er gelast geslepen geknipt en geklopt.
tot snel!
- westfaliamultivan
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 26 okt 2014, 12:48
Re: Westfalia Multivan 1993 Roest reparatie!
Als je eenmaal begint dan is het inderdaad bizar wat je tegenkomt!
Maar uiteindelijk komt het weer goed zo, nieuw ijzer is de enigste oplossing.
Ben zelf werkzaam in de metaal, vooral 3mm en dikker plaatwerk.
mijn eerste carrosserie klus! wel erg leuk om te doen moet ik zeggen,
strak maken etc. laat ik weer over aan een ander!
Maar uiteindelijk komt het weer goed zo, nieuw ijzer is de enigste oplossing.
Ben zelf werkzaam in de metaal, vooral 3mm en dikker plaatwerk.
mijn eerste carrosserie klus! wel erg leuk om te doen moet ik zeggen,
strak maken etc. laat ik weer over aan een ander!
Re: Westfalia Multivan 1993 Roest reparatie!
Vakman!
Petje af!!
GrtHarry
Petje af!!
GrtHarry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: Westfalia Multivan 1993 Roest reparatie!
Ja goed bezig zeg, respect!
T4 2.5 TDI AJT zelfbouw camper -> verkocht
T5 GP 140pk
T5 GP 140pk
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Westfalia Multivan 1993 Roest reparatie!
Mooi dat er mensen zijn die zo iets aanpakken en hem hiermee weer op de weg kunnen houden