Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Plaatsing achteruitrijcamera ??

vragen over de T4
Plaats reactie
Bikevouwer
Berichten: 789
Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
Locatie: 't Veld
Contacteer:

Plaatsing achteruitrijcamera ??

Bericht door Bikevouwer »

Zoals de meeste van jullie wel weten, heeft mijn vrouw spierreuma, hierdoor word m.n het achteruit inparkeren steeds moeilijker.
Nu kan ik op de vdo dayton navigatie een achteruitrijcamera plaatsen en dit moet dus ook binnenkort gaan plaatsvinden.
Mijn vraag aan de weetjewellers is waar plaats je nu uberhaupt zo'n camera ?
Het zou dan om dit type camera gaan klik Zijn er weetjewellers die mij een foto kunnen laten zien met de plek waar zij de camera hebben ingebouwd ? en eventueel met een korte bouwbeschrijving ?
grtz vouwer
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Ik weet niet welke VDO navigatie je hebt en waar je het cameraatje daarop wil aansluiten, maar let op dat NTSC-signaal een probleem kan zijn!!

(de MS5000 heeft opzij van de monitor bijvoorbeeld een ingang voor externe beeldbronnen, maar dit is een PAL aansluiting (andere signaalversie) grote nadeel van die aansluiting is dat je de stekker uit de monitor moet trekken om weer navigatie beeld te krijgen.)

Gebruikt je een interface dat tussen monitorkabel en computer gezet wordt, dan heb je kans dat je VDO monitor het signaal ook niet pikt omdat die monitoren heel gevoelig zijn voor sterkte en frequentie van het signaal. Bij mij resulteerde dat in donkergrijs egaal beeld op de vdo monitor en gewoon beld op andere lcd monitor.

Ik heb het al eerder verteld, achteruitrijkameratjes zouden in spiegelbeeld hun beeld moeten weergeven ivm inschatting van links en rechts op het scherm.

Ik heb in de T5 de camera aan de bovenbalk van het dak (waar de achterklepscharnieren aan zitten) willen ophangen met een blindklinkdraadbusje en een boutje. (is er nooit van gekomen omdat ik het ding niet aan het carin-systeem aangesloten kreeg)

Anderen hadden het cameraatje in de achterklep zitten in de handgreep naar beneden gericht, nadeel in mijn ogen, je ziet alleen je bumper en de straat vlak daarachter.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
henk106
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:01
Locatie: Hoogvliet T4

Bericht door henk106 »

let wel op de prijs

http://www.rondevries.nl

Merk: Boss [Alle producten van Boss ]
Levertijd: dit artikel is bij ons op voorraad en wordt na bestelling binnen 2 werkdagen verstuurd.
Verzendkosten: Nederland: € 10,-
België € 15,-
Overige landen op aanvraag.

Onze prijs: €49.00


[vergroot afbeelding]




Product Beschrijving
Uitermate compacte camera voor 12V toepassingen.

KENMERKEN
* NTSC video uitgang
* CMOS sensor
* 250.000 NTSC pixels
* 3.6mm 72 graden lens
* sluitertijd van 1/60 tot 1/15000 seconde
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Harm »

Hallo Vouwer,

Ik ben ook aan het kijken geweest naar een achteruitrijcamera , aan te sluiten op mijn Pioneer audio/navigatie-systeem.
Vooral op de Duitse Ebay zijn veel betaalbare en geschikte kleine losse cameraatjes in de aanbieding. Op de Duitse T4-forums is een heleboel info te vinden over wat geschikt is en wat slimme inbouwplaatsen aan de achterkant van de T4 zijn.
Wat ik een goed idee vond was een kleine ronde camera die, iets naar beneden gericht (zie je de trekhaak ook nog), in het midden van het volkswagenembleem op de achterklep of vleugeldeur verborgen. Dit valt nauwelijks op.

http://www.t4forum.de/wbb2/attachment.p ... ntid=40967
Plaats reactie