Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Laadstroomlampje

vragen over de T4
Plaats reactie
GoodOldDiesel
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 dec 2013, 06:15

Laadstroomlampje

Bericht door GoodOldDiesel »

Vorig jaar is de wegenwacht bij mijn bus geweest omdat de accu leeg was.
Conclusie dynamo overleden. Ze hadden een nieuwe service dat ze leden snel op wilde helpen en dat ANWB het onderdeel vervangt en dat je dan alleen het onderdeel betaald. Aap uit zijn mouw kwam later. Ze reken adviesprijzen...

Opmerking daarbij was dat het instrumentenpaneel gesoldeerd diende te worden omdat het laadstroom lampje niet functioneerde en daardoor zou de spanningsregelaar niet bekrachtigd worden.

Paneel destijds eruit gehaald, bleek een stuk printplaatbaan vanaf de connector doorgebrand, draadbrug gesoldeerd en klaar.

Nu jaar later weer een lege accu, wegenwacht erbij, nog een heel circus met heen en weer bellen omdat ze niet begrijpen ze zelf de dynamo hebben gemonteerd. Bus komt weer bij de wegenwacht te staan en ze constateren dat de spanningsregelaar overleden is. Deze wordt nog net onder garantie vervangen.

Bus weer opgehaald en verhip nu springt het laadstroom lampje weer aan, maar dan niet constant en ook geen regelmaat in te ontdekken. Weer naar de wegenwacht, Men heeft het nu over laadstroomcontrole systeem in het instrumentenpaneel overleden is. Ik heb de bus opgehaald en Google geraadpleegd. Die komt met het antwoord dat het ouderwets laadstroom lampje een 3w exemplaar is tussen contactplus en dynamo is. Ik mijn rommelbak vind ik een 4w stadslampje met voetje. Deze zit er nu tussen en het werkt lijkt het. zodra motor draait is lampje uit.

Maar goed wat zou ik kunnen doen aan mijn lampje in het instrumentenpaneel, zijn daar schema's van?
Gr.

Evert M
Plaats reactie