Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Even voorstellen, helemaal nieuw hier

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
RobJong
Berichten: 47
Lid geworden op: 05 nov 2014, 11:50

Even voorstellen, helemaal nieuw hier

Bericht door RobJong »

Beste trotse bus bezitters,

Rob dus, uit regio Dordrecht.
Dagelijks druk met het handelen in onderdelen voor dieselmotoren. En dan geen 2,5ltr maar meer vanaf 9-12-38ltr en veeeel meer. Voornamelijk scheepvaart gerelateerd. Nu moet je niet denken dat ik veel verstand heb van motoren. Ik heb kennissen ipv kennis en dat werkt eigenlijk net zo goed :knipoog . We leveren wereldwijd en er is vaak haast bij! Dus alles gaat op het vliegtuig. Ben zelf ook nogal is onderweg om klanten te bezoeken. Het heeft dus veel weg van logistiek werk, met wat kennis van de materialen.
CP work.JPG
We waren vroeger thuis met en flink gezinnetje dus er is in mijn herinnering altijd een bus geweest (=bus vol...). Ik heb nog een T3 meegemaakt een T4 korte neus en een T4 wijsneus. En vanaf dag 1 dat ik mijn rijbewijs had, fan van zo'n hoge zit. Ik ben de jongste van het stel dus had de bus eigenlijk altijd voor mijzelf! Bijzondere is dat mijn vader altijd benzine reedt. Dat zie je niet veel, maar rijdt heerlijk!
Ik moet zeggen dat ik gewoon een soort zwak heb voor auto's. Classics vindt ik ook schitterend. 2 jaar geleden met eenT2 DOKA Ratlook bezig geweest met een Subaru motor... opslag verliefd, maar na een rondje rijden bleek dat het voor mijn 2m lengte niet zo'n ideale zit was. Daarbij voor dagelijks gebruik niet echt ideaal kon de verkoper bevestigen, daarom deed hij hem namelijk weg. Zakelijk kan ik af en toe best wat transportruimte gebruiken. Maar vindt maar is iets op benzine met deuren achterin (ivm heftruck).
Het heeft even geduurd, maar met de T2 DOKA in gedachten en toch een auto voor alledag is de zoektocht gestart naar een T4 DOKA. Uit ervaring kan ik zeggen dat met een beetje gewicht achterin, op een wat gladde weg, de tractie zoek kan raken. Dus moest het een syncro worden! Gewoon omdat het kan.. :yes Die ga je niet vinden in ons platte landje dus Duitsland in. En eerlijk gezegd viel het me niet tegen. Vrij snel wat opties gevonden, maar allemaal richting de alpen. Een paar weken terug moest ik in Duitsland zijn voor mijn werk en daarna doorgereden naar Dresden om bij een geschikte wagen te gaan kijken. We zijn tot een deal gekomen en Ik heb hem op laten halen. De import etc heb ik ook laten doen ivm de tijd die me even ontbrak. Ondertussen ook een wijsneus gevonden. Na inklaren APK laten doen bij de garage waar de wijsneus stond. Met de wijsneus toch maar heel de bus gekocht (Caravelle 1.9 diesel). Dat wordt een donor bus. Dus er zal nog wel eea beschikbaar komen in de komende tijd.
De APK van de DOKA viel wat tegen. Een heel lijstje werk met de bijbehorende lijst met benodigde onderdelen :nuts Gelukkig konden we wat van de donor bus gebruiken rest van de delen maar laten regelen door de garage. Als het goed is komt de bus van de week beschikbaar en kan de verbouwing beginnen…

De plannen zijn groots, maar tijd heb ik niet heel erg veel. Dus ik hoop in korte tijd met wat hulp even te vlammen! Ik zal een project te openen op het forum en proberen een beetje bij te houden.
Current cars
Volvo V70 T6, Fiat 500l '68 White, VW Beetle '78 Blue
VW T4 Caravelle (donor) (Official RIP)
VW T4 DOKA Syncro (project)
Plaats reactie