De automaat leek volkomen van slag af te zijn, gieren bonken en niet in zijn lock-up, dus met de billen bij elkaar naar huis toe gereden omdat we ff geen zin hadden om door die Fransen een poot uitgedraaid te laten worden.
Thuisgekomen naar de VW garage hier in t dorp gegaan en wat bleek...de communicatie met de bak via de leesstekker met het VAG apparaat bleek er niet te zijn.
Al vlug werd de oorzaak duidelijk ..slik... de elektronische doos[ Getriebsteuering ] die links onder het dashboard hangt daar waren de stekkers zo van gecorrodeerd dat die geen signaal meer doorstuurden.
Waar het water vandaan is gekomen is nog steeds een raadsel maar vermoedelijk door 1 van de afdichtingsdoppen van het schutbord van het motorcompartiment of via de doorvoerrubber van het portier.
Dus vervangen ...a 561,00 Euries ..daarbij ook nog nieuwe stekkers gestoken voor de grote stekker van die doos met draadjes arbeidsloon erbij enne klaar is Clara voor een kleine 1300 euries ..auw dus.
Geljk voor de zekerheid olie van de automatenbak ververst en ja hoor ....we gaan voor de hoofdprijs
![verdriet :huilen](./images/smilies/huilen.gif)
Ons bussie gaat dan naar Autrans in Tilburg en daar komt dan gelijk een modificatie op die de bak klootzakproof moet maken[ andere ECU] ...zo zijn ze dus ook aangepast voor onze blauwe vrienden dus dat moet dan goed zijn
![fun :lach](./images/smilies/lach.gif)
Dus een kleine tip voor u allen kijk eens ff onder t dashboard of die van jullie droog hangt...kan een berg geld schelen toch wel... doe er je voordeel mee.
Groetjes van Eric & Jeannette