Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Water en elektronika...dat gaat niet goed :huilen

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
annoyingthing
Berichten: 366
Lid geworden op: 17 jan 2007, 09:19
Locatie: Voorne-Putten ZH

Water en elektronika...dat gaat niet goed :huilen

Bericht door annoyingthing »

Vorige week op de terug weg van een heerlijke vacantie met de kids in zuid Frankrijk begon ons T4'tje ineens toch wel heel vreemd te schakelen.
De automaat leek volkomen van slag af te zijn, gieren bonken en niet in zijn lock-up, dus met de billen bij elkaar naar huis toe gereden omdat we ff geen zin hadden om door die Fransen een poot uitgedraaid te laten worden.
Thuisgekomen naar de VW garage hier in t dorp gegaan en wat bleek...de communicatie met de bak via de leesstekker met het VAG apparaat bleek er niet te zijn.
Al vlug werd de oorzaak duidelijk ..slik... de elektronische doos[ Getriebsteuering ] die links onder het dashboard hangt daar waren de stekkers zo van gecorrodeerd dat die geen signaal meer doorstuurden.
Waar het water vandaan is gekomen is nog steeds een raadsel maar vermoedelijk door 1 van de afdichtingsdoppen van het schutbord van het motorcompartiment of via de doorvoerrubber van het portier.
Dus vervangen ...a 561,00 Euries ..daarbij ook nog nieuwe stekkers gestoken voor de grote stekker van die doos met draadjes arbeidsloon erbij enne klaar is Clara voor een kleine 1300 euries ..auw dus.
Geljk voor de zekerheid olie van de automatenbak ververst en ja hoor ....we gaan voor de hoofdprijs :huilen de bak mag ook voor revisie weg een maandag.
Ons bussie gaat dan naar Autrans in Tilburg en daar komt dan gelijk een modificatie op die de bak klootzakproof moet maken[ andere ECU] ...zo zijn ze dus ook aangepast voor onze blauwe vrienden dus dat moet dan goed zijn :lach
Dus een kleine tip voor u allen kijk eens ff onder t dashboard of die van jullie droog hangt...kan een berg geld schelen toch wel... doe er je voordeel mee.

Groetjes van Eric & Jeannette
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Kun je misschien zien dat er ooit een nieuw raam geplaatst is, kan namelijk zijn dat het raam niet goed ingekit is en dat er dus water via de raamsponning naar binnen druppelt. Heb ik ook gehad met me golf, in de auto gereden en neergezet, na het werk alles dood, accu leeg, met hulp accu weer gestart, toen bleek zekeringenkast verbrand. Bij het vervangen van zekeringen kast geconstateerd dat er water van boven kwam. Dit kwam na veel zoeken bij het voorraam vandaan die in een hoek lekte. Misschien kun je er wat mee.

René
Gebruikersavatar
annoyingthing
Berichten: 366
Lid geworden op: 17 jan 2007, 09:19
Locatie: Voorne-Putten ZH

Bericht door annoyingthing »

Hallo René,

Dat zou best wel eens goed mogelijk kunnen zijn ja dat het via de voorruit naar binnen toe komt.
Ze hebben hem bij de dealer een douche gegeven om te kijken of ze iets konden ontdekken maar niks gevonden helaas.
Nu alles stevig in t plastic verpakt zodat dat ons geen 2de keer meer gebeurd.
Eerdaags moet er toch een andere voorruit in omdat deze op een sterrehemel begint te lijken :lach
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Bericht door hendrikus »

Zit er misschien een schuifdak id auto. Als daar de afvoer van verstopt zit, komt het volgens mij ook je auto in. En een T4 ruit lekt eigenlijk nooit aan de onderzijde. Heb ik tenminste nog nooit meegemaakt. Bij een Golf wil het nog wel eens door de het ventilatie systeem heen komen als de paravan kap er niet goed op zit.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
annoyingthing
Berichten: 366
Lid geworden op: 17 jan 2007, 09:19
Locatie: Voorne-Putten ZH

Bericht door annoyingthing »

Nope...dat zit er niet in een schuifdak [ligt hier nog in de opslag en wordt niet ingebouwd ivm andere plannen ]...dus dat is het niet.
We hoorde van Autrans dat dit vaker voorkwam daarom ook onze waarschuwing op het forum aangezien t toch wel een berg geld is met aardige vervolgkosten.
De meest waarschijnlijke oorzaak zijn de rubbers in het schutboard of het doorvoerrubber van het linkerportier.

Groetjes van Eric en Jeannette die de ombouw naar camper ff uit moeten stellen :huilen
Gebruikersavatar
keescv
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:50
Locatie: anna paulowna

Bericht door keescv »

toch denk ik ook aan het voorraam zelf .ik had heel af en toe op de de treeplank water maar dan net of het door je eigen voetzool kwam met instappen.

pas na 4.5 jaar nadat mijn vooraaam vervangen moest worden zagen we dat de raam bij de kant van het portier niet voldoende was gekit .

nou ja het was wel gekit maar op kleine stukjes zat het glas niet tegen de kit.

tevens was ik gelijk van tocht af langs het raam.
Plaats reactie