Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Aanschaf ''blauwe i''
Aanschaf ''blauwe i''
Is 240dkm een ''veilige'' km stand om een blauwe i aan te schaffen ,of zitten
er doorgaans dan grote kosten aan te komen ?
GrJan h
er doorgaans dan grote kosten aan te komen ?
GrJan h
-
- Berichten: 485
- Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
- Locatie: bollenstreek
Re: Aanschaf ''blauwe i''
Check het onderhoudsboekje wanneer de laatste keer de distributieriem is vervangen
idem op onderhoud
welk bouwjaar? ! Ivm roest latere bouwjaren T4 zijn wel verzinkt, eerste jaren T4 niet....
verder kijk goed of er geen schade aangeweest is
idem op onderhoud
welk bouwjaar? ! Ivm roest latere bouwjaren T4 zijn wel verzinkt, eerste jaren T4 niet....
verder kijk goed of er geen schade aangeweest is
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Re: Aanschaf ''blauwe i''
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
Re: Aanschaf ''blauwe i''
in 2006 m'n busje gekocht voor een scherpe prijs zonder enige historie met sterke aanwijzingen dat er met de km stand was geknoeid. Afgelezen km stand was toen 122.000 km.
direct naar m'n dealer gebracht (ik reed voorheen al een VW bedrijfswagen), en een inhaalbeurt gegeven...... getande riem, alle vloeistoffen, alle filters etc. Nadien alle onderhoud op je juiste intervallen aangehouden.
nu 8 jaar later en 365.000 km verder loopt m'n busje als een zonnetje. Een beetje sloom (komt niet boven de 120km/u) maar wel akelig zuinig 1:14.5, soms 1:15.3
Intussen wel een ruilbak, een keer een nieuwe koppeling/drukgroep, uitlaat etc, maar allemaal passend bij de km's.
De motor techniek is OK, zorg dat er geen verborgen roest in zit, wat dat is veel lastigere (Ik heb last van roest rondom de ramen)
direct naar m'n dealer gebracht (ik reed voorheen al een VW bedrijfswagen), en een inhaalbeurt gegeven...... getande riem, alle vloeistoffen, alle filters etc. Nadien alle onderhoud op je juiste intervallen aangehouden.
nu 8 jaar later en 365.000 km verder loopt m'n busje als een zonnetje. Een beetje sloom (komt niet boven de 120km/u) maar wel akelig zuinig 1:14.5, soms 1:15.3
Intussen wel een ruilbak, een keer een nieuwe koppeling/drukgroep, uitlaat etc, maar allemaal passend bij de km's.
De motor techniek is OK, zorg dat er geen verborgen roest in zit, wat dat is veel lastigere (Ik heb last van roest rondom de ramen)
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Re: Aanschaf ''blauwe i''
Auto heeft 243dkm gelopen ,is NAP bij ,ga het ding morgen bekijken.
Distributie is bij 190dkm vervangen ,aantoonbaar .dus nu even bekijken en beoordelen.
Allen bedankt
Distributie is bij 190dkm vervangen ,aantoonbaar .dus nu even bekijken en beoordelen.
Allen bedankt
Re: Aanschaf ''blauwe i''
ik heb een 102 pk aangeschaft 3 jaar geleden met 223000 op de teller
moest alleen uitlaat-banden-remmen slangen en lmm verwisselen, en wat roest vorming onder de bus weg halen
maar daar was de prijs ook naar
de teller staat nu op 298000 dus gem 20000 per jaar
moest alleen uitlaat-banden-remmen slangen en lmm verwisselen, en wat roest vorming onder de bus weg halen
maar daar was de prijs ook naar
de teller staat nu op 298000 dus gem 20000 per jaar
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: Aanschaf ''blauwe i''
Heb ook een imet 359.000 op de teller. Deze is getuned tot 120 pk . Altijd om de 90.000 km een nieuwe riem . En nog steeds zijn eerste waterpomp . Rijdt nog steeds 170 km/h.
Prima bus dus
Prima bus dus
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
- Multivan Generation
- Berichten: 34192
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Aanschaf ''blauwe i''
Hallo,
bij die kilometerstand zou ik je het volgende adviseren:
ververs meteen de versnellingsbak olie,
dat is namelijk geen standaard onderhoud.
Veel van deze versnellingsbakken zweten wat,
als je hierdoor een iets te laag oliepeil in je bak krijgt,
dan krijgen de 5de versnellingstandwielen minder smering en daarop wil de bak wel eens defect gaan.
2,5 liter zou er in moeten maar liever iets van 2,7 liter
Kilometerstand is geen bezwaar,
maar bouwjaar wellicht wel (2002 en 2003 hebben iets te lichte koppelingen die minder lang meegaan).
Dus calculeer een andere koppeling wellicht in, is ook beetje km-stand gerelateerd natuurlijk.
Verder fuseekogels en mogelijk homokineten, uitlaat en achterveren(gebroken).
Prima basis hoor en km-stand is geen bezwaar.
bij die kilometerstand zou ik je het volgende adviseren:
ververs meteen de versnellingsbak olie,
dat is namelijk geen standaard onderhoud.
Veel van deze versnellingsbakken zweten wat,
als je hierdoor een iets te laag oliepeil in je bak krijgt,
dan krijgen de 5de versnellingstandwielen minder smering en daarop wil de bak wel eens defect gaan.
2,5 liter zou er in moeten maar liever iets van 2,7 liter
Kilometerstand is geen bezwaar,
maar bouwjaar wellicht wel (2002 en 2003 hebben iets te lichte koppelingen die minder lang meegaan).
Dus calculeer een andere koppeling wellicht in, is ook beetje km-stand gerelateerd natuurlijk.
Verder fuseekogels en mogelijk homokineten, uitlaat en achterveren(gebroken).
Prima basis hoor en km-stand is geen bezwaar.
Re: Aanschaf ''blauwe i''
voordeel van 2002 2003 is dan weer dat je de stad utreg in mag
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
- John_belushi
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 27 feb 2013, 15:54
- Locatie: Utrecht
Re: Aanschaf ''blauwe i''
Jaa dat zou wel fijn zijn.. Dagelijks bij het binnen rijden van mijn wijk een grote rode NEE op zo'n bord!!!
Ik mag de binnenstad niet meer in!!!!
Ik mag de binnenstad niet meer in!!!!
T4 Camper Westfalia Club 1995 AAB