Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Stinken

vragen over de T5
Plaats reactie
PJB
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 nov 2014, 16:12

Stinken

Bericht door PJB »

Afgelopen week met m'n busje naar Oostenrijk gereden (T5Gp 4 motion Multivan, hand geschakeld), ruim 900 Km probleemloos.

De laatste 10 Km is even serieus de berg op, op zich geen probleem, auto deed het prima.

Op het moment dat we uitstapten stonk de bus, alsof ik koppeling rook. Nu weet ik zeker dat ik m'n voet niet op het pedaal heb gehad, en heb ook niet het idee gehad dat de koppeling slipte. Heb met al m'n auto's nog nooit een koppeling hoeven te vervangen, omdat ik nooit m'n voet in de buurt van het pedaal heb (behalve om te koppelen dan natuurlijk)

Gelijk even onder kap en onder de auto gekeken, de uitlaat was heet want die tikte er over, maar ja, na ruim 900 Km sturen is dat niet echt vreemd.

De volgende dag met de auto gereden, niks vreemds, berg 3x op en af geweest, niks te ruiken, prima rijden!

Iemand een idee wat er aan de hand heeft kunnen zijn? kan het het roetfilter zijn geweest wat aan het schoonbranden was?
Het was zeker niet de standkachel die geur ken ik.
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1497
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: Stinken

Bericht door bvddobb »

Wij hebben dat ook wel eens gehad als de bus hard (bergop) heeft moeten werken... Een beetje een zwavelgeur? Volgens ons inderdaad het roetfilter dat regenereert omdat alles dan lekker heet is. Normaal, bij hoge snelheid op de snelweg merk je dat zelf niet echt, maar langzaam een berg op dan blijf je een beetje in je eigen stank hangen...
Plaats reactie