Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

past een California slaapbank op een Multivan vloer?

vragen over de T5
Plaats reactie
RobS
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 mar 2012, 16:10
Locatie: Delft

past een California slaapbank op een Multivan vloer?

Bericht door RobS »

De gedachte is om een T5-California te bouwen op basis van een bestaande Multivan. Het lijkt me dat een Multivan 4 sliders heeft waarvan men in de California de slider onder de kastjes weggelaten heeft. Klopt dat? kan een California slaapbank idd op de juiste manier op een Multivan vloer gemonteerd worden?
groet, Rob
VW T6.1 | kastenwagen Ivoor | 7 januari 2022
̷V̷W̷ ̷T̷4̷ | ̷1̷.̷9̷T̷D̷ ̷A̷B̷L̷/̷A̷Y̷E̷ ̷-̷ ̷k̷a̷s̷t̷e̷n̷w̷a̷g̷e̷n̷ ̷-̷ ̷P̷a̷p̷r̷i̷k̷a̷r̷o̷t̷ ̷ ̷-| ̷5̷ ̷s̷e̷p̷t̷e̷m̷b̷e̷r̷ ̷1̷9̷9̷0̷
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33905
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: past een California slaapbank op een Multivan vloer?

Bericht door Multivan Generation »

Ik vermoed dat de hart op hart maat van de vloer profielen niet hetzelfde is.
Dus met andere woorden, dat het niet past.
En dan nog de vraag of de profielen dezelfde vorm hebben.

Wellicht kan iemand met een california even de hart op hart maat van de profielen even voor je opmeten en een detailfoto van het profiel nemen?

Groeten Peter
ps het zou te simpel zijn als het wel zou passen, dat is niet des Volkswagens namelijk..
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: past een California slaapbank op een Multivan vloer?

Bericht door Oviivo »

Ik denk dat het kan. Er zitten in ieder geval 2 rails op dezelfde breedte, want een losse MV stoel past ook in een Cali.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1497
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: past een California slaapbank op een Multivan vloer?

Bericht door bvddobb »

De Multivan is toch ook de basis voor de Cali? Misschien gewoon een keer een afspraak maken, kijken of de Cali-bedbank past? Alhoewel ik zo gauw niet weet hoe we hem eruit zouden moeten krijgen...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33905
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: past een California slaapbank op een Multivan vloer?

Bericht door Multivan Generation »

Kijk even naar de onderdeel nummers en goed naar de omschrijving.

Ik heb trouwens 2010 als bouwjaar gepakt..

Groeten Peter
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: past een California slaapbank op een Multivan vloer?

Bericht door Oviivo »

bvddobb schreef:De Multivan is toch ook de basis voor de Cali? Misschien gewoon een keer een afspraak maken, kijken of de Cali-bedbank past? Alhoewel ik zo gauw niet weet hoe we hem eruit zouden moeten krijgen...
Dat is vragen om een hernia :gif

Naarvoren schuiven, pin in het kleine gaatje aan rechtse kant stoppen en doorschuiven/kantelen. Dat is volgens mij hoe je hem los van de rails krijgt. Kreng weegt iets van 65 kg volgens mij ...
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
RobS
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 mar 2012, 16:10
Locatie: Delft

Re: past een California slaapbank op een Multivan vloer?

Bericht door RobS »

Dankjewel voor het uitzoekwerk Peter. De onderdeelnummers verschillen. Wil nog steeds niet zeggen dat de banken niet uitwisselbaar zijn, maar verdacht is het zeker :nuts . Zoals Oviivo al schrijft, passen MV stoelen wel op een Cali rails.

Ik heb nu een best wel oude T4. Voor mij is de pret van een bus dat ik een basisplatform heb dat langjarig kan meeveranderen met mijn wensen. Ik heb interesse in een T5. Regelgeving verandert en een multifunctionele vloer zou mij meer zekerheid geven dat mijn investering op lange termijn, en zonder poespas, bij mijn gebruikswensen kan blijven aansluiten. Transport/personen/reizen etc.

Kunnen jullie eens opmeten wat de hartmaten zijn van California en Multivan rails?
groet, Rob
VW T6.1 | kastenwagen Ivoor | 7 januari 2022
̷V̷W̷ ̷T̷4̷ | ̷1̷.̷9̷T̷D̷ ̷A̷B̷L̷/̷A̷Y̷E̷ ̷-̷ ̷k̷a̷s̷t̷e̷n̷w̷a̷g̷e̷n̷ ̷-̷ ̷P̷a̷p̷r̷i̷k̷a̷r̷o̷t̷ ̷ ̷-| ̷5̷ ̷s̷e̷p̷t̷e̷m̷b̷e̷r̷ ̷1̷9̷9̷0̷
Plaats reactie