Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

VW T5 soms slecht starten en airco update

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33933
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: VW T5 soms slecht starten en airco update

Bericht door Multivan Generation »

Bernhard801 schreef:Kan er ook zo getuned worden dat als je het volle vermogen niet nodig hebt, de motor het ook niet geeft? Dit komt volgens mij voor bij vrachtwagens.

Gr. Bernhard
Als jij het pedaal minder diep intrapt,
zal die ook minder vermogen afgeven :zwaai
_alain_
Berichten: 110
Lid geworden op: 12 mei 2012, 18:49

Re: VW T5 soms slecht starten en airco update

Bericht door _alain_ »

Rechtervoettuning? :yes
Bernhard801
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 jan 2014, 18:05

Re: VW T5 soms slecht starten en airco update

Bericht door Bernhard801 »

Zal kijken of mijn vrouw nog een paar zachte pumps heeft liggen! :bonk
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: VW T5 soms slecht starten en airco update

Bericht door Jakob G »

robertTREBOR schreef:Beste Jos

Ik heb gewoon de allerbeste T4 2500TDI gehad b.jr. 6-2002 een waanzinnige bus , ik had hem eigelijk nooit weg moeten doen !
Op 360.000 km toen de distributie riem voor de 3x keer werd vervangen zat gewoon de EERSTE waterpomp
er nog op.
Ik was in onderhoud bij een Universele Bovag garage aan de Ohmweg in Alblasserdam.
Ik heb toen uit voorzorg de waterpomp mee laten vernieuwen.
Ik wist niet dat ze er een immitatie waterpomp in deden.
Na ik denk 30.000 km spoot de koelvloeistof er aan alle kanten uit.
De waterpomp was helemaal uit zijn lagers gelopen.
Omdat dit in Vlaardingen gebeurde en ik er niet meer mee durfde te rijden naar de VW dealer Automaasstad gesleept die 1 km verder zat.
Naderhand nog een hoop gezeur gehad omdat die Bovag garage die nieuwe pomp niet wilde vergoeden die bij de VW dealer erin was gezet.
ik had ze eerst de kans moeten geven hun fout te herstellen, maar had dat niet gedaan, dus kreeg
helemaal geen compensatie voor die pomp die na 30.000 km al verrot was.
Maar zo zit het Recht in elkaar , ook weer wat van geleerd.............
Vandaar mijn conclusie dat een orginele waterpomp wel goed zou kunnen zijn voor 400.000 km.
Op 9-2010 heb ik mijn T4 2500TDI verkocht op toen 410.000 km, ik dacht toen van dalijk gaat er van alles tegelijk stuk nu heb ik 410.000 km bijna gratis gereden
Hulde aan de de T4 ik denk er vaak nog met veel plezier aan terug !

Note; tot aan 410.000 km heb ik nooit een druppel olie hoeven bij te vullen tussen de 30.000 km beurten door !!

Een bijzondere hefdak,
download/file.php?id=22115

Groet,
Jakob
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Plaats reactie