Bernhard801 schreef:Kan er ook zo getuned worden dat als je het volle vermogen niet nodig hebt, de motor het ook niet geeft? Dit komt volgens mij voor bij vrachtwagens.
Gr. Bernhard
Als jij het pedaal minder diep intrapt,
zal die ook minder vermogen afgeven
Ik heb gewoon de allerbeste T4 2500TDI gehad b.jr. 6-2002 een waanzinnige bus , ik had hem eigelijk nooit weg moeten doen !
Op 360.000 km toen de distributie riem voor de 3x keer werd vervangen zat gewoon de EERSTE waterpomp
er nog op.
Ik was in onderhoud bij een Universele Bovag garage aan de Ohmweg in Alblasserdam.
Ik heb toen uit voorzorg de waterpomp mee laten vernieuwen.
Ik wist niet dat ze er een immitatie waterpomp in deden.
Na ik denk 30.000 km spoot de koelvloeistof er aan alle kanten uit.
De waterpomp was helemaal uit zijn lagers gelopen.
Omdat dit in Vlaardingen gebeurde en ik er niet meer mee durfde te rijden naar de VW dealer Automaasstad gesleept die 1 km verder zat.
Naderhand nog een hoop gezeur gehad omdat die Bovag garage die nieuwe pomp niet wilde vergoeden die bij de VW dealer erin was gezet.
ik had ze eerst de kans moeten geven hun fout te herstellen, maar had dat niet gedaan, dus kreeg
helemaal geen compensatie voor die pomp die na 30.000 km al verrot was.
Maar zo zit het Recht in elkaar , ook weer wat van geleerd.............
Vandaar mijn conclusie dat een orginele waterpomp wel goed zou kunnen zijn voor 400.000 km.
Op 9-2010 heb ik mijn T4 2500TDI verkocht op toen 410.000 km, ik dacht toen van dalijk gaat er van alles tegelijk stuk nu heb ik 410.000 km bijna gratis gereden
Hulde aan de de T4 ik denk er vaak nog met veel plezier aan terug !
Note; tot aan 410.000 km heb ik nooit een druppel olie hoeven bij te vullen tussen de 30.000 km beurten door !!