![gevaar :gif](./images/smilies/doodskop.gif)
Mijn vraag is, moet ik er een bij dealer kopen of een oem van b.v.
http://link.marktplaats.nl/m814927039 of een
revisie set http://link.marktplaats.nl/m792267236
Of heeft iemand een beter idee ?
Hallo Jan,JanP schreef:Er is wel kwaliteitsverschil in aandrijfassen, homokineten etc.
Bij mijn bus had ik een nieuwe (goedkopere) homokineet laten plaatsen, en nog geen 3000 km later moest er al weer een nieuwe in (op garantie).
En dat ligt niet echt aan mijn rijstijl of aan mijn onbenullig vermogen.
De nieuwe doet het trouwens nog steeds prima. Was wel een originele.
Jakob G schreef:Hallo Jan,JanP schreef:Er is wel kwaliteitsverschil in aandrijfassen, homokineten etc.
Bij mijn bus had ik een nieuwe (goedkopere) homokineet laten plaatsen, en nog geen 3000 km later moest er al weer een nieuwe in (op garantie).
En dat ligt niet echt aan mijn rijstijl of aan mijn onbenullig vermogen.
De nieuwe doet het trouwens nog steeds prima. Was wel een originele.![]()
Wat kost zo'n grapje om een originele homokineet te laten monteren???
Die van ons maakt rechts wat lawaai bij een scherpe bocht naar links.
Misschien kan ik ook de stofhoes los maken om wat molykote vet er bij te smeren.
Groet,![]()
Jakob
Jakob G schreef:Hallo Jan,
Bedankt voor je reactie.
Aanvulling: de laatste drie keer een beetje geluid, heb het ook gehad bij de T3-campertje, goed wat vet er in en de problemen waren van de baan.
hebben daarna nog zes ton er bij gereden, maar de homokineet is wel aanmerkelijk forser, kan daar door misschien meer hebben.
Zie naar reactie uit.
Is er misschien iemand in de buurt van Musselkanaal die ons zou kunnen helpen, kortse klap zou zijn een nieuwe homokineet plus spie monteren, aan de T3 heb ik zeer veel aan gedaan maar kan het niet meer, ben beperkt geworden.
Mvg,
Jakob.
Ps, het eenvoudig in gerichte T5-camperje is onze toevlucht als we even antikraak geen pand hebben, we wonen via Ad Hoc in het pand als het verkocht word hebben we twee dagen om wat anders te zoeken, en dat zal moeilijk worden.
Wat is jou advies in ons geval, het is nu geen doen om de klus op straat te doen.Erdem50 schreef:Advies wat wij geven (vw dealer waar ik werk) en wat we ook standaard doen bij alle ANWB auto's die bij ons in onderhoud zijn, alle 30dkm as even los en de boel smeren met speciaal vet.
We hadden gehoopt dat als je een bus koopt van nog geen dertig duizend kilometer je voorlopig wat gevrijwaard van reparaties, we hebben ook al de 2massa vliegwiel moeten laten vervangen.Pascal-141 schreef:Jakob G schreef:Hallo Jan,
Bedankt voor je reactie.
Aanvulling: de laatste drie keer een beetje geluid, heb het ook gehad bij de T3-campertje, goed wat vet er in en de problemen waren van de baan.
hebben daarna nog zes ton er bij gereden, maar de homokineet is wel aanmerkelijk forser, kan daar door misschien meer hebben.
Zie naar reactie uit.
Is er misschien iemand in de buurt van Musselkanaal die ons zou kunnen helpen, kortse klap zou zijn een nieuwe homokineet plus spie monteren, aan de T3 heb ik zeer veel aan gedaan maar kan het niet meer, ben beperkt geworden.
Mvg,
Jakob.
Ps, het eenvoudig in gerichte T5-camperje is onze toevlucht als we even antikraak geen pand hebben, we wonen via Ad Hoc in het pand als het verkocht word hebben we twee dagen om wat anders te zoeken, en dat zal moeilijk worden.
Je kan een T3 niet vergelijken met een T5 , zeker niet als het op homokineten /aandrijfassen aankomt . Bij de T3 maken die zowieso geen slijtage , ze lopen immers altijd rechtuit (achteras) , bij de T5 zitten ze op de voorwielen , dus daar maken ze meer slijtage want de trekkrachten komen op de homokineten terwijl je bvb een bocht neemt , en het is net dan dat ze slijten (trekkracht verwerken onder hoek)
Een homokineet bij een voorwielaangedreven auto die lawaai maakt , is rijp voor de schroothoop . Vet bijdoen haalt niks uit . Homokineet vervangen is enige oplossing .
1000eur excl btw ? da's goed doorgerekend ...Jakob G schreef:
We hadden gehoopt dat als je een bus koopt van nog geen dertig duizend kilometer je voorlopig wat gevrijwaard van reparaties, we hebben ook al de 2massa vliegwiel moeten laten vervangen.
Nu de homokineet, die ook al ruim €200,- moet kosten, en hoelang blijft de rest van de aandrijfas dan goed, kan kunnen we dan niet beter de complete aandrijfas vervangen???
Het gaat om de T5-TDi 63kw hand geschakeld 2005 als iemand ons verder kan helpen wil ik degene wel het chassisnummer wel door geven.
Bij een vw audi garage werd dus verteld dat de homokineet ruim 200,- kost, de complete as moet ruim €1000,- zonder BTW.
En er werd ook gezegd dat het soms best heel moeilijk is de complete as uit de motorblok te krijgen, wat is jullie bevinding.
Graag jullie hulp.
Groet,
Jakob.