Onlangs heb ik me een t4 aangekocht voor het gezin.
Via marktplaats heb ik een dubbelcabine aangekocht waar gordels bij inbegrepen zijn.
Weet hier een goede ziel hoe ik deze cabine moet monteren? (waar de gaten moeten geboord worden om het onderstel vast te zetten?)
Alvast bedankt!!
Ik heb ondertussen al het onderstel kunnen vastzetten, enkel 2 bouten niet omdat er aan de onderkant een plaat bevestigd is.
Zou ik deze kunnen zo laten? Of heeft hier iemand een truukje voor?
Als je onder de auto gaat liggen,
dan zie je 2 dwars verbindingen zitten.
In die dwars verbindingen werd normaal gezien een U-profiel geplaatst met een paar gaten.
Door de carrosserie aanpasser, bijvoorbeeld Snoecks(bij een OMOS-cabine),
werd eerst de cabine in de auto geschoven en iets naar achteren, dan werd verhoging van de vloer geplaatst voor de cabine en vastgekit,
dan werd de cabine naar voren, tegen de verhoging geduwd, en werden er gaten voor de poten in de vloer geboord.
Die gaten die door die dwarsverbindingen gingen, daarbij werden de bouten doorgestoken vanaf de binnenzijde,
en vanaf onderen werden het U-profiel er tegen aangezet en er werden moeren gebruikt die in het U-profiel vastzetten.
Sommige carrosserie aanpassers gebruikten onder de poten aan de binnenzijde van de auto, plaatjes of stiftjes om de bodem wat uit te vlakken.
Veelal, als een dubbele cabine voorzien is van 3 punts gordels,
dan werden die gordels met beugels vastgezet aan de C-stijl.
Aan de rechterzijde (schuifdeur) zit er af-fabriek reeds schroefdraad in de C-stijl.
Aan de bestuurders zijde moet je meer dan waarschijnlijk zelf hier schroefdraad in maken.
Laadruimte moet minimaal 150 cm bedragen, en er moet een fictief blok van 150 bij 90 bij 130 cm hoogte in passen.
Zie ook de eisen van de belastingdienst hieromtrent.