Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Nog even over sidebars
Nog even over sidebars
Ik heb het plan om mijn T4 California te voorzien van sidebars. Vooral om schade aan de zijkanten te voorkomen, op campings en camperplaatsen staan nogal eens paaltjes of muurtjes op onhandige plaatsen, om maar niet te spreken van de keien als je in Zweden wild kampeert.
Op dit forum heb ik al heel veel informatie gevonden, inclusief constructietekeningen. Toch nog een paar vragen die niet helemaal duidelijk beantwoord zijn:
Als je sidebars koopt met montagesteunen die speciaal voor de T4 zijn gemaakt, kun je die dan inderdaad zo onder de bus schroeven in bestaande gaten of andersoortige montagepunten? Of moet er toch eerst in de bodem geboord worden?
En wat is precies het probleem met het gebruik van de originele kruk als je sidebars hebt?
En tot slot, zijn er nadelen aan een sidebar met treeplankje of kun je beter een enkele buis nemen?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden en adviezen.
Hans
Op dit forum heb ik al heel veel informatie gevonden, inclusief constructietekeningen. Toch nog een paar vragen die niet helemaal duidelijk beantwoord zijn:
Als je sidebars koopt met montagesteunen die speciaal voor de T4 zijn gemaakt, kun je die dan inderdaad zo onder de bus schroeven in bestaande gaten of andersoortige montagepunten? Of moet er toch eerst in de bodem geboord worden?
En wat is precies het probleem met het gebruik van de originele kruk als je sidebars hebt?
En tot slot, zijn er nadelen aan een sidebar met treeplankje of kun je beter een enkele buis nemen?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden en adviezen.
Hans
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: Nog even over sidebars
Gewoon goed opletten bij het parkeren, dan heb je ook geen sidebars nodig, Spaart weer geld.
Fred
Fred
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Re: Nog even over sidebars
Tot nu toe is dat goed gelukt, maar ik ben niet de enige die er in rijdt, dus .... het zekere voor het onzekere. En de prijs van sidebars viel mij eerlijk gezegd wel mee. Zeker als je ze zelf makkelijk kunt monteren, en dat was nu net mijn vraag.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: Nog even over sidebars
vroeger werden die dingen aangeboden op meetings , kosten toen 150 euro
op de homepagina staan tips en trucs voor bevestiging zie sidebars
zou dan wel gaan voor stevige bars , niet van die deuk dingen
op de homepagina staan tips en trucs voor bevestiging zie sidebars
zou dan wel gaan voor stevige bars , niet van die deuk dingen
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: Nog even over sidebars
Ik ga zelf een setje laten lassen, lekker dikwandige pijp van 60mm, 2 steuntjes er aan en de kop dicht gelast.
Dan zwarte poedercoating der op en kleer :P
Misschien ook een pushbar en heel misschien achter ook (werkt mss niet ivm trekhaak)
Sidebars zouden voor 90€ klaar moeten zijn.
Dan zwarte poedercoating der op en kleer :P
Misschien ook een pushbar en heel misschien achter ook (werkt mss niet ivm trekhaak)
Sidebars zouden voor 90€ klaar moeten zijn.
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Re: Nog even over sidebars
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Nog even over sidebars
De sidebars zitten inderdaad in de weg om je originele krik te kunnen gebruiken. Je bent dan eigenlijk aangewezen op een kleine rolkrik , of een potkrikje.Hanz schreef:Ik heb het plan om mijn T4 California te voorzien van sidebars. Vooral om schade aan de zijkanten te voorkomen, op campings en camperplaatsen staan nogal eens paaltjes of muurtjes op onhandige plaatsen, om maar niet te spreken van de keien als je in Zweden wild kampeert.
Op dit forum heb ik al heel veel informatie gevonden, inclusief constructietekeningen. Toch nog een paar vragen die niet helemaal duidelijk beantwoord zijn:
Als je sidebars koopt met montagesteunen die speciaal voor de T4 zijn gemaakt, kun je die dan inderdaad zo onder de bus schroeven in bestaande gaten of andersoortige montagepunten? Of moet er toch eerst in de bodem geboord worden?
En wat is precies het probleem met het gebruik van de originele kruk als je sidebars hebt?
En tot slot, zijn er nadelen aan een sidebar met treeplankje of kun je beter een enkele buis nemen?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden en adviezen.
Hans
De sidebars worden gemonteerd aan de kriksteunen , niet aan de bodemplaat.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Nog even over sidebars
Allemaal bedankt voor de reacties, met de constructietekeningen in de hand ga ik morgen eens onder de bus kijken hoe de bevestigingspunten eruit zien.
Als iemand nog iets kan zeggen over voor-/nadelen van sidebars met treeplank dan hoor ik dat nog graag.
Als iemand nog iets kan zeggen over voor-/nadelen van sidebars met treeplank dan hoor ik dat nog graag.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
- Multivan Generation
- Berichten: 33910
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Nog even over sidebars
Sidebars met treeplank, tsja..
Die treeplank is meestal van inferieur materiaal waardoor je corrosie krijgt.
Dus ik zou dan voor gewone gladde buizen gaan.
Die treeplank is meestal van inferieur materiaal waardoor je corrosie krijgt.
Dus ik zou dan voor gewone gladde buizen gaan.