freek schreef:Als het 2MassaVliegwiel kapot is dan moet het trillen/schudden toch verdwijnen als je de koppeling intrapt?
Niet echt.. Het 2MV zit aan de krukas, niet aan de bak, blijft dus meedraaien en klapperen.
Toch heb ik een keer proefgereden met een T5 tdi 128kW die ook duidelijk schudde bij stationair en dit verdween toen ik de koppeling intrapte. Toen ik dit de VW garage in Oirschot vertelde was ook direct hun conclusie 2MV kapot en niet kopen.
freek schreef:Als het 2MassaVliegwiel kapot is dan moet het trillen/schudden toch verdwijnen als je de koppeling intrapt?
Niet echt.. Het 2MV zit aan de krukas, niet aan de bak, blijft dus meedraaien en klapperen.
Toch heb ik een keer proefgereden met een T5 tdi 128kW die ook duidelijk schudde bij stationair en dit verdween toen ik de koppeling intrapte. Toen ik dit de VW garage in Oirschot vertelde was ook direct hun conclusie 2MV kapot en niet kopen.
Zeker, kan. De mate waarin de veren versleten of soms zelf compleet kapot zijn bepaald de mate van klapperen (trillen).
freek schreef:Als het 2MassaVliegwiel kapot is dan moet het trillen/schudden toch verdwijnen als je de koppeling intrapt?
Hoi Freek,
Wat foto's van een kapotte 2massavliegwiel: viewtopic.php?f=3&t=44332
Ik wil ze ook wel naar je op sturen dan kan je ze uitvergroten om de details beter te kunnen zien, niet dat je er vrolijk van word.
Dat word je gegeven moment wel weer als alles achter de rug is.