Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

c rails voor op het dak

vragen over de T5
Plaats reactie
jezaad
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2014, 23:53

c rails voor op het dak

Bericht door jezaad »

Beste forumleden.

Sinds kort de trotse eigenaar van een t5 uit 2007
Dubbele cabine, verlengde wielbasis en airbag passagier (Dat waren mijn vereiste, tjonge jonge wat was dat moeilijk te vinden in mijn prijsklasse. Steeds geen airbag passagier)
Maar uiteindelijk gevonden en sindsdien 'king of the road' gevoel als ik in de bus zit. (Bij vele van jullie natuurlijk allang een bekend gevoel. Ik had geen idee in mijn personenwagen, nu wil ik nooit meer anders denk ik)

Nu zit ik in de fase van het aanpassen aan de persoonlijke behoefte. Omdat ik geregeld wat lengtes staal moet vervoeren wil ik die graag op het dak kwijt kunnen. Maar ik wil niet altijd met een imperial rijden. De bus is tevens ook onze prive auto (vandaar de dubbele cabine).
Dus leek mij de click rail op het dak ideaal. Twee beugels op het dak klikken als ik ze nodig heb en anders liggen ze achterin de laadruimte. En als we ooit een daktent aanschaffen voor de kinderen kunnen we hetzelfde systeem gebruiken en op de gewenste afstand zetten. Zo had ik het in ieder geval bedacht

Maar ik heb tot nu toe alleen nog maar zoiets kunnen vinden bij de dealer. Is dat echt nergens ander te krijgen?
Sporadisch eentje op marktplaats gezien, maar die is dan weer voor korte wielbasis.
Ik vind 500 euro nogal een investering hiervoor. En dan zit er nog niks bij aan beugels oid. en is dit wel het juiste systeem voor mijn toepassing?

Heeft iemand tips of een idee?

ik hoor het graag
Joep
jordydereus

Re: c rails voor op het dak

Bericht door jordydereus »

volgens mij hebben alle t5 2 airbags..


kan mij niet herinneren dat het er dan niet in zit.
GertjanvD
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 okt 2011, 08:39

Re: c rails voor op het dak

Bericht door GertjanvD »

Op het Duitse T5 forum heb ik iets gelezen over de bevestiging van de rails op het dak. Op zich schijnt dat niet moeilijk te zijn. Maar je moet enkele gaten bijboren. De rails zit op meer plaatsen vast dan alleen in de reeds aanwezige schroefgaten voor een imperiaal.
Als de dealer de montage doet moet vrijwel de volledige hemelbekleding worden gedemonteerd. En dat kost vast een beetje.
Een alternatieve oplossing is vastzetten in de bestaande gaten en ter aanvulling kit gebruiken. Maar of dat verstandig is met veel gewicht op je dak kan ik niet beoordelen.
Volgens mij heeft Thule een vergelijkbare rails in het programma, speciaal voor hun dragers. Succes, groet Gertjan
Plaats reactie