Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

alweer oliesensor stuk? / storingen verklaard?

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

alweer oliesensor stuk? / storingen verklaard?

Bericht door Roger B. (11)61 »

Vandaag eindelijk weer met bussie op weg...... bijna terug thuis, slaat de motor af met 80 km/u..... naar de kant gerold, starten...lopen...

't zal wel.... verder gereden, 2500 toeren.....pieppieppieppieppiep olielampje....

motor uit, starten, lampje uit

Hmmz dat herkennen we van een maand of twee drie terug, 5000km geleden ongeveer..... toen was de druksensor kapot.

Vandaag thuis wat gaan meten en proberen om te kijken of ik kan achterhalen OF ie kapot is en wat ik kan doen om dat lampje tijdelijk te omzeilen...

oplossing is nog niet gevonden, wel een mogelijke oorzaak die tevens wat dieselpompproblemen kan verklaren..

de ingepakte kabelboom met oa de oliedrukdraden, de draden van de inspuitpomp enz enz blijkt inwendig volledig aan gort, de drie draden op de inspuitpomp (de driepolige stekker) zijn alle drie deels isolatieloos, eveneens is het draadje van de hoog-toeren-oliedruksensor deels isolatieloos en zijn diverse andere draden her en der doorgesleten op de binnenkant van die geribbelde plastiek slang waar de kabelboom in ligt.....

ga me maar eens amuseren met een paar rolletjes tape....

morgen maar weer een nieuwe sensor halen die dan dus waarschijnlijk al twee keer naar de haaien geholpen is door kortsluiting van die kabel met een ander kabeltje....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

sow, sensor gehaald bij de dealer en gemonteerd... wat een rust .....kan weer harder dan 85 zonder gepiep en kersboomverlichting.

meende dat de sensor vorige keer 12euro nogwat was....dit keer 10 euro nogwat.... :klappen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie