Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Even voorstellen

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
AhmedT5GP
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 apr 2015, 19:22

Even voorstellen

Bericht door AhmedT5GP »

Hallo!

Beste VW T4 en T5 vrienden.

Ik rijd nu al sinds 1980 Volkswagen en per 1999 ben ik over gegaan van personenauto's naar busjes. In 1999 kocht ik mijn eerste T4. Dit was een saaie en vooral trage 2.4 diesel. Ik heb 1 jaar in deze bus gereden waarna ik een T4 2.5TDI met 102PK heb gekocht. Ik heb deze bus maar liefst 10 jaar gereden, en natuurlijk met heel veel plezier. Helaas heb ik wel 1 keer een diepte punt gehad met deze bus. De distributieriem was helaas op een of andere manier los gesloten (niet geknapt) en als gevolg motorschade. De motor werd destijds vervanger door een ruil motor en deze werd meteen voorzien van een Chip bij Jos.

Vervolgens heeft deze bus in 2010 plaats gemaakt voor een T5 Caravelle 174PK automaat. Deze bus heb ik 4 jaar gehad en ook met plezier gereden. Na 4 jaar wou ik graag de T5GP ivm zijn stille motor.

En sindskort heb ik dus een T5GP Caravelle 180PK gekocht met DSG bak. Helaas ben ik er sinds kort achter gekomen dat ik een verkeerd bouwjaar heb gekozen. Momenteel ben ik nog bezig met het inbouwen van een dubbel cabine waarna ik hem ga invoeren. Het gaat hierbij dus om een import. De Caravelle heeft momenteel 105.000KM gereden en na het doornemen van dit forum ben ik mij zorgen gaan maken om het olie verbruik. Ik heb helaas niet de mogelijkheid om de bus op olieverbruik te checken, aangezien die nog niet op de openbare weg mag rijden. Naja ik zal wel even een apart topic starten wat ik alvast kan doen mbt het olieverbruik. Welke voorzorgsmaatregelen ik alvast moet gaan treffen en of ik wat kan proberen te forceren via de dealer in Duitsland.

in ieder geval hoop ik dat ik nog plezier van dit busje ga beleven.
Plaats reactie