Bij m'n Westfalia 2.5TDI uit 1996 tikt de vacuümpomp (ook). Nu komt de tik van een versleten asje (toch?). Ik heb het forum door gelezen en kom verschillende oplossingen tegen.
-Nieuwe vacuuempomp monteren.
-Plaatje onder de grote veer in de vacuümpomp monteren
-Stift oplassen
Misschien lees ik niet goed maar als ik alleen een nieuwe stift monteer ben ik er toch ook?
Of zie ik nu toch iets over het hoofd??
Had ik gelezen ja. Goede info maar daar spreken ze van oplassen van de oude stift.
Maar als ik gewoon een nieuwe stift bestel is het probleem toch ook opgelost!!!????!!!
en prutsen met oplassen van de stift enz zou ik al helemaal niet doen
straks heb je de nokkenas kapot/beschadigd en dat kost het veel meer dan een pompje
Ik heb het nagekeken
24-11-2007 bij 187000 km een nieuwe pierburgpomp erin gezet (artikel 7.22300.69.0 = gelijk aan VW 074 145100A
die koste destijds 163 euro op E bay incl verzending naar Adres in Duitsland
ook ik heb toen de oude stift ook gewoon gebruikt
en nu staat die op 312000 km
Ben net m'n vacuumpomp an 't schoonmaken.
Tijdens het demonteren vd pompkap (torxbouten) viel er een kunstof plaatje weg, zonder dat ik zag waar die zat.
Is ongeveer rond 10mm, en 1,5mm dik.
Ja, bij mij wel, komt nl. doordat de olie eruit is, dan is de speling en het tikken ook weg.
Dat setje kleppen (van boelm) kan je trouwens beter niet kopen, nog nooit zo'n prutserig chinees stukje speelgoed gezien, echt slecht, en het past ook niet, moest wat plastic wegvijlen, rubbertjes ook niet goed.
Maar ja ben er even mee gered.
Als iemand nog een ouwe vacuum pomp of kleppen heeft liggen hoor ik het graag.