Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Motorstoring

vragen over de T5
Plaats reactie
jeroen pluto
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 sep 2008, 20:31

Motorstoring

Bericht door jeroen pluto »

Ik heb zaterdag een autoradio met losse versterker in laten bouwen. De accu is daardoor een uurtje los geweest. Nu heb ik geen koppel meer, motor komt moeilijk op toeren en boven de 2500 gaat het gloeilampje branden, geeft ie motorstoring aan en doet de cruise control het ook niet meer. Het is een 5 cilinder 130 pk vaan 2009. Heel raar dit,..
Weet iemand of er soms iets moet worden ge reset,..
Radio zelf zit voor zover ik weet net zo aangesloten als de vorige,... Alleen nu met een losse versterker ...
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Motorstoring

Bericht door heemskerk »

Ging je bus direct in de noodloop na het inbouwen afgelopen zaterdag of heeft ie het ook wel een keer normaal gefunctioneerd? Je radio en versterker eerst eens afkoppelen en kijken wat ie dan doet. Even uit laten (laten) lezen.
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: Motorstoring

Bericht door harry t5 191 »

Hebben ze misschien de snelheidsafhankelijke draad gebruikt?

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
jeroen pluto
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 sep 2008, 20:31

Re: Motorstoring

Bericht door jeroen pluto »

Het vreemde is dat het niet echt de noodloop lijkt, Je kunt er gewoon 100 mee rijden, het duurt alleen lang. Het was direct bij het wegrijden al.. De Snelheid afhankelijke draad zegt mij niets,.. Waar zit die..
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Motorstoring

Bericht door heemskerk »

Kortste klap: ontkoppel de stekkers (en alles wat daaraan eventueel is gemodificeerd) van de radio en versterker en testen..
Stekeltje
Berichten: 87
Lid geworden op: 11 apr 2015, 19:09
Locatie: Zuid-West Drenthe

Re: Motorstoring

Bericht door Stekeltje »

Het kan ook gewoon toeval zijn dat het gelijktijdig met het inbouwen van de radio gebeurt is, Ik zou in eerste instantie de massapool van de accu een minuut loshalen, dan aansluiten en weer eens proberen. Mocht het dan weer zo zijn gewoon de radio plus versterker los koppelen en weer proberen. In principe een klusje voor diegene die de radio e.d ingebouwd heeft. Was dat een beunhaas of een officieel inbouwstation? Die laatste zullen wel weten dat je de geschakelde voeding van versterker en radio niet bij de radiostekker vandaan kunt halen bij ene T5. Of ze moeten een canbus-interface gebruikt hebben.
jeroen pluto
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 sep 2008, 20:31

Re: Motorstoring

Bericht door jeroen pluto »

Het is opgelost hoor,

Niemand weet hoe, maar het kleine slangetje van de turbo ( vacuüm slangetje ?) zat los.
Storing 665, Monteur kijkt onder de kap, en ziet een slangetje loshangen, er terug opgeschoven .. klaar.

Halve middag bezig geweest, Inderdaad maar weer dingen los gaan gooien en steeds opnieuw testen..

Bedankt voor het meedenken allemaal, Ik was al een afspraak aan t plannen om in te ruilen, Oeps..
Stekeltje
Berichten: 87
Lid geworden op: 11 apr 2015, 19:09
Locatie: Zuid-West Drenthe

Re: Motorstoring

Bericht door Stekeltje »

Misschien is die losgeraakt tijdens het trekken van de voedingskabel van de versterker naar de accu, suf dat ik dat niet bedacht terwijl ik exact dezelfde storing in het verleden gehad heb met een Passat TDI waarvan ik 's avonds even snel een luchtfilter schoonmaakte voordat ik 2600 km moest rijden naar Portugal en 's morgens vroeg ook totaal geen power meer had. ook niet meer dan een suf slangetje.
Plaats reactie