Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Nieuwe t5 kopen
Nieuwe t5 kopen
Beste forum mensen,
Binnenkort zou ik graag een nieuwe transporter kopen.
Dit zou een werkbusje moeten zijn, dus te veel luxe is niet nodig.
Kan ik beter nog wat wachten op de t6? Of is dit het uitgelezen moment om nog een t5 te kopen?
Of nog wat wachten en een der laatste t5en kopen?
Welke uitvoering kan ik best kopen als vlot wil rijden. (Niet race dus)
Wat is de betrouwbaarste motor?
Ik rijd nu met een t4 1900d en dit gaan me toch net iets te langzaam.
En last but nog least, kent iemand in België een betrouwbare VW garage?
Alvast bedankt
Binnenkort zou ik graag een nieuwe transporter kopen.
Dit zou een werkbusje moeten zijn, dus te veel luxe is niet nodig.
Kan ik beter nog wat wachten op de t6? Of is dit het uitgelezen moment om nog een t5 te kopen?
Of nog wat wachten en een der laatste t5en kopen?
Welke uitvoering kan ik best kopen als vlot wil rijden. (Niet race dus)
Wat is de betrouwbaarste motor?
Ik rijd nu met een t4 1900d en dit gaan me toch net iets te langzaam.
En last but nog least, kent iemand in België een betrouwbare VW garage?
Alvast bedankt
- Multivan Generation
- Berichten: 34124
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Nieuwe t5 kopen
Ik zou voor een 1,9 TDI met 84 pk gaan,
roetfilter leegmaken en software matig laten aanpassen.
Je kunt dan veilig richting de 130 a 135 pk tegen een fractie van de prijs.
Okee je hebt 1 versnelling minder dus een 5 bak.
roetfilter leegmaken en software matig laten aanpassen.
Je kunt dan veilig richting de 130 a 135 pk tegen een fractie van de prijs.
Okee je hebt 1 versnelling minder dus een 5 bak.
- Pascal-141
- Berichten: 10855
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Nieuwe t5 kopen
gertman schreef:Beste forum mensen,
Binnenkort zou ik graag een nieuwe transporter kopen.
Dit zou een werkbusje moeten zijn, dus te veel luxe is niet nodig.
Kan ik beter nog wat wachten op de t6? Of is dit het uitgelezen moment om nog een t5 te kopen?
Of nog wat wachten en een der laatste t5en kopen?
Welke uitvoering kan ik best kopen als vlot wil rijden. (Niet race dus)
Wat is de betrouwbaarste motor?
Ik rijd nu met een t4 1900d en dit gaan me toch net iets te langzaam.
En last but nog least, kent iemand in België een betrouwbare VW garage?
Alvast bedankt
Waar woon je ergens ? Een garage aanbevelen in Limburg als je in West Vlaanderen woont helpt ook niet echt vooruit he
Ga je voor een NIEUWE Transporter , of een recente tweedehands ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Nieuwe t5 kopen
Ik zou ter overweging je adviseren toch eens proef te gaan rijden in de DSG versie. Een wereld van verschil t.o.v. zelf in de bakolie roeren en, niet te vergelijken met de traditionele automaat. Bovendien heeft de DSG-bak - in tegenstelling tot de klassieke automaatbak - een tot op heden prima reputatie in de Transporter. Ik had tot mijn voorlaatste Transporter een grote voorkeur voor de manuele bak maar ben zoals velen helemaal om.
Neem eens een moment tot prijsvergelijking voor de 84pk t.o.v. de 140pk, verreken de extra kosten voor het softwarematig aanpassen die je bij de 140pk niet hebt en weeg af. Houdt zijdelings ook in gedachten dat de eerste twee jaar (of zelfs vier jaar bij een verlengde garantie) chippen in de garantie termijn een risico m.b.t. de garantiebepalingen in kán houden.
Neem eens een moment tot prijsvergelijking voor de 84pk t.o.v. de 140pk, verreken de extra kosten voor het softwarematig aanpassen die je bij de 140pk niet hebt en weeg af. Houdt zijdelings ook in gedachten dat de eerste twee jaar (of zelfs vier jaar bij een verlengde garantie) chippen in de garantie termijn een risico m.b.t. de garantiebepalingen in kán houden.
Laatst gewijzigd door heemskerk op 18 jun 2015, 15:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Nieuwe t5 kopen
Ook ik heb een T5GP met DSG.
Een wereld bak. Maar, ik zou de software van de DSG bak wel aanpassen! En wel zodanig dat de bak wat later opschakelt en dat bij gas los de bak niet in de vrij gaat maar gewoon in de D blijft.
Het brandstofverbruik van een 2.0 liter + DSG bak valt mij niet tegen.
Succes met je keuze.
Een wereld bak. Maar, ik zou de software van de DSG bak wel aanpassen! En wel zodanig dat de bak wat later opschakelt en dat bij gas los de bak niet in de vrij gaat maar gewoon in de D blijft.
Het brandstofverbruik van een 2.0 liter + DSG bak valt mij niet tegen.
Succes met je keuze.
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Re: Nieuwe t5 kopen
De laatste wagens van een oud model zijn meestal beter dan de eerste van een nieuw model
(dat was bij de T4 zo en de eerste 2 jaar T5 waren ook genoeg problemen)
kinderziekte's laat anderen er maar mee klooien!!!
(dat was bij de T4 zo en de eerste 2 jaar T5 waren ook genoeg problemen)
kinderziekte's laat anderen er maar mee klooien!!!
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: Nieuwe t5 kopen
Anno schreef:Ook ik heb een T5GP met DSG.
Een wereld bak. Maar, ik zou de software van de DSG bak wel aanpassen! En wel zodanig dat de bak wat later opschakelt en dat bij gas los de bak niet in de vrij gaat maar gewoon in de D blijft.
Het brandstofverbruik van een 2.0 liter + DSG bak valt mij niet tegen.
Succes met je keuze.
De 'gas los en in z'n vrij' is een BM-functie die middels het MFA-menu aan- en uit te zetten is toch? Met je eens dat dit geen geweldige is. Schakelmomentupdate is een prettige inderdaad.
Re: Nieuwe t5 kopen
frank884 schreef:De laatste wagens van een oud model zijn meestal beter dan de eerste van een nieuw model
(dat was bij de T4 zo en de eerste 2 jaar T5 waren ook genoeg problemen)
kinderziekte's laat anderen er maar mee klooien!!!
Eens, maar de T6 is echter niet een volledig vernieuwde uitvoering t.o.v de T5-GP , wat voor de transitie van de T4>T5 wel gold?
Re: Nieuwe t5 kopen
sorry, heb zelf de eerste versie van T5 bouwjaar 2003 dus.frank884 schreef:De laatste wagens van een oud model zijn meestal beter dan de eerste van een nieuw model
(dat was bij de T4 zo en de eerste 2 jaar T5 waren ook genoeg problemen)
kinderziekte's laat anderen er maar mee klooien!!!
Super auto en geen "problemen" mee gehad.
Misschien geluk gehad dan.
vw T5 2003 1,9tdi 77kw 105pk 435dkm sold.
vw T6 2015 2.0tdi 103kw 140pk 93dkm 4motion (ex)
vw T5 2015 2.0tdi 103kw 140pk 122dkm dsg
vw T6 2015 2.0tdi 103kw 140pk 93dkm 4motion (ex)
vw T5 2015 2.0tdi 103kw 140pk 122dkm dsg
Re: Nieuwe t5 kopen
Het is een afweging tussen financieel voordeel of rijden met het nieuwste, het verschil is zo een paar duizend euro. Nieuwste model zal wel iets hogere restwaarde hebben en rijdt ietsjes zuiniger. Als je vlot met het nieuwste model wil rijden dan moet je de 150pk versie nemen.
Overigens zou ik niet heel erg bang zijn voor kinderziektes, het model borduurt eigenlijk verder op oude serie en t5gp heeft laten zien zeer betrouwbaar te zijn.
Overigens zou ik niet heel erg bang zijn voor kinderziektes, het model borduurt eigenlijk verder op oude serie en t5gp heeft laten zien zeer betrouwbaar te zijn.