Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ik heb nieuwe banden gemonteerd

vragen over de T5
Plaats reactie
runnerted
Berichten: 253
Lid geworden op: 21 feb 2013, 14:53

Ik heb nieuwe banden gemonteerd

Bericht door runnerted »

Vandaag de T5 voorzien van 4 nieuwe banden.

Door het vele lezen en oriënteren toch uitgekomen op de Hankook banden.

Gekozen voor de Hankook VENTUS S1 EVO K117 in de maat 255/45/18 103Y
Tegenwoordig worden nieuwe busjes afgeleverd op de Ventus Prime K115 maar deze stonden in backorder en duurde te lang voor ik ze binnen had.

Eerste indruk is zeer positief!! mooie band om te zien en met rijden ook nu al top!

Exacte prijs laat ik in het midden ( dit vanwege de aangepaste prijs die ik heb gekregen ) maar varieert tussen de 125 á 175 euro inc btw per band afhankelijk waar je ze koopt.

Rolgeluid is aanzienlijk vermindert t.o.v. mijn oude Michelin banden.

over het verbruik en andere bijzonderheden kan ik nog geen oordeel geven.. heb er pas 100 kilometer mee gereden.


Dus mocht iemand nog nieuwe banden nodig hebben in de maat 18 inch...... :yes

binnenkort zal ik nog een ervaring schrijven als er wat kilometers mee gereden zijn :zwaai

Ted
Volkswagen Transporter 180 PK BiTurbo Automaat '10
arborist
Berichten: 20
Lid geworden op: 03 mei 2015, 14:07
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ik heb nieuwe banden gemonteerd

Bericht door arborist »

Ik sinds 2 weken Vredestein all season banden onder mn T5, wat een verbetering vergeleken met de continental banden die er onder zaten. Ook zeer tevreden over de prijs was iets van 120 incl montage/btw.
http://www.denheld.org - bosbouw - boomverzorging - kappen - snoeien - aanplant - bomen kappen zonder grappen - T5 2.5 TDI 4Motion
fiddler
Berichten: 161
Lid geworden op: 19 feb 2014, 20:11

Re: Ik heb nieuwe banden gemonteerd

Bericht door fiddler »

arborist schreef:Ik sinds 2 weken Vredestein all season banden onder mn T5, wat een verbetering vergeleken met de continental banden die er onder zaten. Ook zeer tevreden over de prijs was iets van 120 incl montage/btw.


Heb nu all season conti's, door dealer geleverd .... vind ze wel wat lawaaiig, Vredestein beter? - F
runnerted
Berichten: 253
Lid geworden op: 21 feb 2013, 14:53

Re: Ik heb nieuwe banden gemonteerd

Bericht door runnerted »

Inmiddels rol ik alweer 1000 kilometer op de nieuwe Hankook banden..

nog steeds vol lof, heb inmiddels tijdens de extreme storm vorige week gereden evenals de zonnige warme droge dagen.

Zowel op nat als droog wegdek weinig tot geen rolgeluid. band plakt lekker aan het asfalt en het is ook nog eens een mooie band om te zien.

Ik ben om! was tot voorheen altijd sceptisch over de niet A merk banden ( iets wat ik al vanaf vroeger meekreeg van mijn ouders) maar nu toch de poging gewaagd en zeer tevreden!! :driveT5
Volkswagen Transporter 180 PK BiTurbo Automaat '10
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10828
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Ik heb nieuwe banden gemonteerd

Bericht door Pascal-141 »

runnerted schreef:Inmiddels rol ik alweer 1000 kilometer op de nieuwe Hankook banden..

nog steeds vol lof, heb inmiddels tijdens de extreme storm vorige week gereden evenals de zonnige warme droge dagen.

Zowel op nat als droog wegdek weinig tot geen rolgeluid. band plakt lekker aan het asfalt en het is ook nog eens een mooie band om te zien.

Ik ben om! was tot voorheen altijd sceptisch over de niet A merk banden ( iets wat ik al vanaf vroeger meekreeg van mijn ouders) maar nu toch de poging gewaagd en zeer tevreden!! :driveT5
En waarom zou Hankook geen "A-merk" band zijn ?

Hankook zit op vele wagens nieuw af fabriek gemonteerd ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
runnerted
Berichten: 253
Lid geworden op: 21 feb 2013, 14:53

Re: Ik heb nieuwe banden gemonteerd

Bericht door runnerted »

Pascal-141 schreef: En waarom zou Hankook geen "A-merk" band zijn ?
Inmiddels is het merk Hankook inderdaad geen B merk meer maar gewoon een A merk.

Vroeger was dat nog anders...

inmiddels sinds een week winterbanden onder de bus zitten en die bevallen ook prima!

Ik heb niks anders als lof over de zomerbanden en heb er 6879 kilometer mee gereden in een tijdsbestek van iets meer als 4 maanden.

Verschillende weersomstandigheden ervaart en nergens problemen mee.. Ook een stille band!

Ik kan hem dan ook sterk aanbevelen
Volkswagen Transporter 180 PK BiTurbo Automaat '10
Plaats reactie