Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

slechte radio ontvangst

vragen over de T4
Plaats reactie
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

slechte radio ontvangst

Bericht door slopelrijder »

er zijn er al veel over, maar nogmaals...
slechte radio ontvangst....
mijn clarion autoradio had met de raamantenne EN ondanks een fantoomadapter een slecht ontvangst...dus; oplossing
een dakantenne......
ik heb ( zoals in mijn project topic te lezen) dus van de vakantie een dakantenne gemonteerd...maar nu is de ontvangst NOG slechter ( kan dat dan?? ja dus :huilen ) dan voor die tijd....
hij vindt nu echt geen radiostations meer...( ja antenne zit er goed in)..
dus de fantoom adapter nagekeken.....en die ziet eruit alsof niets aan de hand is, goed dus ( opengemaakt etc..).....
de radio teruggeschoven... doen opeens de boxen het ook niet meer.....na wat "gerommel...toch wel weer geluid....

nu wordt de radio wel erg warm aan de achterzijde als de fantoomadapter erin zit......
dus ....wat nu, is de radio stuk ( printbreuk oid)...
of is er wat anders aan de hand......??
wie o wie kan mij helpen......

2e vraag; als de radio kaduuk is... welke radio/cdspeler ( met dab+ ) is dan een goede voor niet te duur????
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Gebruikersavatar
HenkK
Berichten: 808
Lid geworden op: 16 jun 2010, 21:49
Locatie: Amsterdam- 06.26888522
Contacteer:

Re: slechte radio ontvangst

Bericht door HenkK »

Je radio en de bijbehorende eindtransistoren vinden het niet prettig als er geen luidsprekers of een verkeerde impedantie is aangesloten. Ze worden dan erg warm.

Als de radio slecht ontvangt kan het natuurlijk aan de radio liggen, maar de phantom adapter gooien soms ook behoorlijk roet in de ontvangst.

Henk
Reparatie van analoge elektronica - westfalia voedingen\laders en buizenradio's.
www.hrwerkplaats.nl
Plaats reactie