ik ga nummer 21 vervangen dit weekend.
Geert, jij zegt dus aandraaien als er spanning op staat, maar zijn er nog meer tips? Of is dit een koud kunstje?
(dank voor het schema trouwens)
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
torsiestang rubbers vervangen
Re: torsiestang rubbers vervangen
VW Golf GTI Pirelli '83 (project)
VW T4 Caravelle 2.5 benzine
VW T4 Caravelle 2.5 benzine
Re: torsiestang rubbers vervangen
Handrem erop.camiel schreef:ik ga nummer 21 vervangen dit weekend.
Geert, jij zegt dus aandraaien als er spanning op staat, maar zijn er nog meer tips? Of is dit een koud kunstje?
(dank voor het schema trouwens)
Dikke houtblokken onder beide wieldraagarmen voorkant. (L+R)
Nieuwe rubbers effe dun insmeren met talkpoeder, of vaseline tijdens momtage.
Boutje van de klem stabi-rubber zodanig aandraaien, dat de stabi nog in de rubber kan draaien, op het moment , dat jij de krik laat zakken. Dit doe je zowel links als rechts.
De bus staat nu recht/waterpas op beide houtblokken, dus in rijstand.
Nu beide boutjes van de stabi-klemmen volledig aandraaien.
Bus wedeom opkrikken........wielen erop..........klaar.
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Re: torsiestang rubbers vervangen
Hoi Harry,
Ik hoop dat je dit vanavond nog leest:
- heb jij nog een tip voor het überhaupt vastdraaien van de bout? Het rubber duwt de klem zo omhoog dat ik de bout er scheef of niet in draai. Of laat je hem er 1 slag in zitten en duw je dan het rubber eronder?
Ik hoop dat je dit vanavond nog leest:
- heb jij nog een tip voor het überhaupt vastdraaien van de bout? Het rubber duwt de klem zo omhoog dat ik de bout er scheef of niet in draai. Of laat je hem er 1 slag in zitten en duw je dan het rubber eronder?
VW Golf GTI Pirelli '83 (project)
VW T4 Caravelle 2.5 benzine
VW T4 Caravelle 2.5 benzine
Re: torsiestang rubbers vervangen
Het is al gelukt: met een wringijzer naar beneden duwen en dan aandraaien.
VW Golf GTI Pirelli '83 (project)
VW T4 Caravelle 2.5 benzine
VW T4 Caravelle 2.5 benzine
Re: torsiestang rubbers vervangen
Misschien handig om dit topic te blijven gebruiken? Samen met de tekening van Harry een duidelijk beeld.
Ik heb nu vervangen:
- dogbones
- torsiestangrubbers
Na 400km toch weer gebonk bij hobbels, maar ook bij rotondes. Het geluid lijkt rechts midden te zitten.
Net bij de bevriend garage geweest en hij zegt dat beide stabie rubbers goed zitten, maar dat LINKS voor de bovenste fuseekogel te veel speling heeft en dat deze vervangen moet worden.
Ik geloof hem, maar heeft iemand nog een optie wat het anders zou kunnen zijn, voordat ik hier mn geld/ tijd in ga stoppen?
Ik heb nu vervangen:
- dogbones
- torsiestangrubbers
Na 400km toch weer gebonk bij hobbels, maar ook bij rotondes. Het geluid lijkt rechts midden te zitten.
Net bij de bevriend garage geweest en hij zegt dat beide stabie rubbers goed zitten, maar dat LINKS voor de bovenste fuseekogel te veel speling heeft en dat deze vervangen moet worden.
Ik geloof hem, maar heeft iemand nog een optie wat het anders zou kunnen zijn, voordat ik hier mn geld/ tijd in ga stoppen?
VW Golf GTI Pirelli '83 (project)
VW T4 Caravelle 2.5 benzine
VW T4 Caravelle 2.5 benzine