Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

"glijden" over de voorbanden

vragen over de T4
Plaats reactie
slopelrijder
Berichten: 485
Lid geworden op: 30 sep 2014, 21:47
Locatie: bollenstreek

"glijden" over de voorbanden

Bericht door slopelrijder »

glijden over de voorbanden...
mijn T4 2,5 tdI gechipt dus nu ergens boven de 100pk, maar wel nog met de originele versnellingsbak ( dus korte versnellingen)

als ik gas geef in de bocht, zeker met dit vochtige weer, dan "spint"de binnenbocht wiel eigenlijk automatisch....maar het ergste.... met een beetje vochtig weer.... slip ik zo door bij het remmen.....
ergo; ik leg de schuld eigenlijk bij de banden.....

het zijn M+S banden van het merk "viking trans" 195 / 70 / R15 C ( met nog 6,5 mm profiel gemiddeld)

in de testen voor PERSONENAUTO'S maten , is viking wat bocht gedrag betreft niet de beste....

hoe zijn de ervaringen zoals met o.a. de michelin agilis of andere merken.... betreffende bochten en rem gedrag....
nu is een ieders "ervaring"ermee subjectief.... maar toch....

gaarne eerlijke bevindingen......
Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail (if it has one)
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: "glijden" over de voorbanden

Bericht door Harry 341 »

Oplossing is vrij simpel....gooi die winterbanden er onderuit....met een gechipte bus op m/s wintrrsloffen rijden is vragen om narigheid...
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
dieselpower
Berichten: 37
Lid geworden op: 11 aug 2013, 19:33
Locatie: neerharen België

Re: "glijden" over de voorbanden

Bericht door dieselpower »

Michelin Agilis, goed weggedrag, zeer slijtvast, maar wel wat bonkig door stugge karkas.
Plaats reactie