Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

geen reservewiel bij 'slecht wegenpakket???'

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mettesboy
Berichten: 692
Lid geworden op: 28 jan 2007, 21:54
Locatie: Olen België

geen reservewiel bij 'slecht wegenpakket???'

Bericht door mettesboy »

Hello.

Een beetje (on)logica volgens mij?

wanneer je een caravelle DC lwb 4motion neemt, en je wil toch wel 'iets' meer dan alleen op asfalt rijden.....
Dan kies je eventueel voor het slecht wegenpakket (er zijn er 2 blijkbaar)
eentje met verstevigde vering en eentje met verzwaarde stabilisatoren en schokdempers (bij deze laatste komt de wagen ook wat hoger van de grond, tot 2cm)

Bij een 180pk 4motion kan je deze laatste optie nemen zonder enig probleem.
Bij een 140pk 4motion?.... dan vervalt het reservewiel als je deze optie neemt?
MAar dan komt er nog een aap uit de mouw.... aangezien het reservewiel in deze combinatie niet kan..... moet je kiezen voor... een tyre reparation set of..... een volwaardige lichtmetalen velg???????

begrijpt iemand deze logica?? ik dacht misschien is dit omdat de 180pk standaard 17" heeft en de 140 maar 16" (al dacht ik dat de 140pk 4motion in het begin ook standaard op 17# geleverd werd??), maar dat is het toch niet alleen (want met een 16" metalen velg lukt het dan weer wel....) begrijpen wie begrijpen kan??
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
GertjanvD
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 okt 2011, 08:39

Re: geen reservewiel bij 'slecht wegenpakket???'

Bericht door GertjanvD »

In 2012 heb ik mijn VW T5 4motion 140pk nieuw besteld. Inclusief verhogingset af fabriek en inclusief reservewiel. Maar geen Multivan of Caravelle uitvoering, maar 'gewone' Transporter.
Let ook even op als je een 4motion bestelt of er carterbescherming onder zit. De ene keer gebeurt dit wel, de andere keer niet (zoals bij mij). Heb achteraf een Seikel beschermplaat gemonteerd. Kost een beetje maar dan heb je ook wat.
Plaats reactie