Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ombouw 2 din RNS2 naar RNS 510

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marc multivan
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 sep 2015, 22:07

ombouw 2 din RNS2 naar RNS 510

Bericht door marc multivan »

Hoi.

Ik heb een 2007 multivan met functioneel stuurwiel en voorzien van een Rns2 dvd navi / radio die volgens mij ook in de toeareg is gebouwd.

Heel graag zou ik een RNS 510 willen inbouwen,, heeft iemand ervaring of er een inbouwlijst daarvoor is ( ronde hoeken versus vierkant) en kan dat met de canbus ( fabrikant zegt van wel) en met mn stuurwiel?

Ik hoor het graag, groet Marc

https://www.navaudio.nl/spectaculaire-a ... luetooth-7
freek
Berichten: 690
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: ombouw 2 din RNS2 naar RNS 510

Bericht door freek »

als je geinteresseerd bent om een systeem bij Navaudio te kopen raad ik je aan om eerst eens deze naam te googlen en de ervaringen te lezen....
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Gebruikersavatar
marc multivan
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 sep 2015, 22:07

Re: ombouw 2 din RNS2 naar RNS 510

Bericht door marc multivan »

Het gaat me in eerste instantie niet om de leverancier maar of het technisch mogelijk en of er een lijst is die het verschil in model mogelijk maakt maar zal dat zeker alsnog even doen. thanks
De_Vermeulen
Berichten: 110
Lid geworden op: 27 apr 2015, 17:09

Re: ombouw 2 din RNS2 naar RNS 510

Bericht door De_Vermeulen »

Die rns 510 van nav audio is sowieso geen rns van volkswagen
Mijn ervaring met die soort radios van navaudio zijn zeer slecht
Leveringen ook, heb nog maar 1 keer iets gehad wat ik ook besteld had de rest was na lang wachten en zagen een ander model dat we wel liggen hadden
Alles is daar op voorraad tot dat ge besteld dan hebben ze niks en zit ge weken te wachten


Mijn ervaring (wel in een touran van 2005) van de rns 2 te wisselen voor een originele rns 310 ging zonder problemen alles werkte naar behoren en geen leeg getrokken batterij,
Bij sommige wagens moet de pc geprogrameerd worden voor de radio anders krijg je te maken met leeg getrokken batterijen

Voor de radio kader van vierkant naar bol te wisselen in een transporter is de nieuwe kader kopen ( let op de verwarmingsbediening) en geloof bovenaan een bevestiging die anders is en vervangen moet worden ( zijn op google handleidingen voor te vinden)


Greetz
Gebruikersavatar
marc multivan
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 sep 2015, 22:07

Re: ombouw 2 din RNS2 naar RNS 510

Bericht door marc multivan »

Ok dnk je wel voor info,, ga ik s op googelen en wellicht kom ik er even op terug,, groet, Marc
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: ombouw 2 din RNS2 naar RNS 510

Bericht door jacobsentertainment476 »

En ombouw naar een echte VW RNS510 dan, is dit wel mogelijk met alle functionele toeters en bellen ?
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: ombouw 2 din RNS2 naar RNS 510

Bericht door Oviivo »

jacobsentertainment476 schreef:En ombouw naar een echte VW RNS510 dan, is dit wel mogelijk met alle functionele toeters en bellen ?
jawel, maar je zult dan een paar extra regelunits (voor bijv PDC in het scherm) moeten upgraden en je CAN bus ook.

En achteruitrijcamera is ook tricky is mij verteld, stuurwielbediening werkt mogelijk niet. Dat is voor zover ik het weet.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: ombouw 2 din RNS2 naar RNS 510

Bericht door jacobsentertainment476 »

Oviivo schreef:
jacobsentertainment476 schreef:En ombouw naar een echte VW RNS510 dan, is dit wel mogelijk met alle functionele toeters en bellen ?
jawel, maar je zult dan een paar extra regelunits (voor bijv PDC in het scherm) moeten upgraden en je CAN bus ook.

En achteruitrijcamera is ook tricky is mij verteld, stuurwielbediening werkt mogelijk niet. Dat is voor zover ik het weet.
Can-bus upgraden :nuts ach maakt ook niet uit, ik blijf lekker bij mijn MFD2dvd en alles loopt als een tiet. Als ik het zo hoor dan is het een hele klus en nooit helemaal je van het.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: ombouw 2 din RNS2 naar RNS 510

Bericht door Oviivo »

Canbus upgraden klinkt zwaarder dan ik bedoel. Het is een module die canbus 1.6 voor de radio naar 2.0 vertaald.

Maar ik heb het allemaal eens uitgezocht en (ook) besloten lekker de RNS2 te blijven gebruiken. :toppie
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
freek
Berichten: 690
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: ombouw 2 din RNS2 naar RNS 510

Bericht door freek »

Deze denk ik (gevonden op eBay)
OEMplus CAN BUS Adapter TP 1.6->2.0 RNS510 VW T5 Multivan 2003-2009 MFA MFL
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Gebruikersavatar
marc multivan
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 sep 2015, 22:07

Re: ombouw 2 din RNS2 naar RNS 510

Bericht door marc multivan »

inmiddels besloten de RNS 2 dvd te behouden, werkt eigenlijk prima, past naadloos en heb Yabtour met blauwe tand
besteld om interface met smartphone ed te realiseren.

Volgende weekend inbouwen,, :)
Plaats reactie