![fun :driveT4](./images/smilies/t4_driving.gif)
we hebben onze ogen laten vallen op het nieuwere model de t5gp met korte wielbasis uit 2010/2012
nu zit er nogal een flink prijsverschil tussen een bestel, dubbelcabine en kombi (9persoons uitvoering)
uiteindelijk willen wij zoals de meeste mensen .. veel voor weinig..
![fun :knipoog](./images/smilies/knipoog.gif)
de opties:
* t5gp-kombi omdat deze alle ruiten al heeft, en op papier als MPV = personenauto staat, volgens mij is het dan na het ombouwen een kwestie van een belletje naar de belastingdienst om kwart-tarief aan te vragen,
* t5gp-bestel met of zonder dubbele cabine: op papier is dit een bedrijfswagen, die uiteindelijk omgebouwd dient te worden naar camper, zonder meer moet er de cabine uit/tussenwand, en enkele ruiten plaatsen, nu komt het vervolgproject waar ik een beetje huiverig voor ben: de belastingdienst.. en met name, typewijzing en eventuele rest-bpm
![fun :bonk](./images/smilies/bonk.gif)
t5gp uit het buitenland belgie/duitsland
wederom rdw, de belastingdienst.. en met name, typewijzing en eventuele rest-bpm
- nu is de grote vraag ..wat is wijsheid, qua aanschaf/overige kosten betreft? de duurdere kombi?, of juist de bestel/dc ?
- hoe gaat het "omkeuren" van kombi -> camper (bpm/btw?)
- hoe gaat het "omkeuren" van bestel -> camper (bpm/btw?)
alvast bedankt voor het meedenken
![fun :ikrij](./images/smilies/ikrij.gif)
otzie