Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Afscheid T5
Re: Afscheid T5
Misschien hebben ze bij BMW nog wel een beter systeem gemaakt om de controles te foppen.
Vergeet ook niet dat bij alle grote fabrieken bedrijfs-spionnen die voor de concurenten werken in dienst zijn, dus ze weten wat er gebeurt, en kunnen er het bedrijf waar ze voor spionneren van vertellen, zodat die toch nog een stap verder kunnen gaan.
Bewijzen heb ik hier niet van, maar ik denk echt dat het "Lood om oud ijzer" is, en "Van hetzelfde laken een pak."
Gtz, Peter.
Vergeet ook niet dat bij alle grote fabrieken bedrijfs-spionnen die voor de concurenten werken in dienst zijn, dus ze weten wat er gebeurt, en kunnen er het bedrijf waar ze voor spionneren van vertellen, zodat die toch nog een stap verder kunnen gaan.
Bewijzen heb ik hier niet van, maar ik denk echt dat het "Lood om oud ijzer" is, en "Van hetzelfde laken een pak."
Gtz, Peter.
Re: Afscheid T5
Interessant. De aap zal vroeg of laat wel uit de mouw komen toch?Pascal-141 schreef:Precies , ik heb onlangs op een Amerikaans autoforum gelezen dat het verdacht was dat nu ineens de uitstoot van VW zo gecontroleerd werd door een paar studenten , nadat de VAG groep Toyota van de eerste plaats heeft verstoten (qua importauto's). Toyota stond blijkbaar al een paar jaren op de eerste plaats van de importauto's , en sinds begin 2015 zou de VAG groep die eerste plaats overgenomen hebben wegens het opkomend succes van hun VW's en Audi's , dankzij hun promotiecampagne van de nieuwe "clean diesels" .heemskerk schreef:
Overigens zou het mij niet verbazen wanneer het een inside-job/lek (van een ander autoconcern) is geweest. Wanneer ik de verkoop- en succesresultaten van Volkswagen bekijk ten opzichte van de overige producenten is het het een manipulatief middel om de concurrent te 'bestrijden' ten faveure van de eigen omzetcijfers.
Nadat Toyota van de eerste plaats werd verstoten , werd er ineens een onderzoek gedaan naar uitstoot door enkele universiteitsstudenten , zogezegd volledig onafhankelijk ... Er werden 2 VW's getest en een Bmw X5 . Volgens hun zou de Bmw volledig voldoen aan de opgegeven uitstootwaarden , de VW's niet ...
Tja ...
Re: Afscheid T5
Evengoed vreemd hoe lang dit soort praktijken in de doofpot blijven, terwijl er toch honderden of duizenden mensen vanaf moeten weten.
Re: Afscheid T5
Is dat alleen in Nederland zo? In de autobranche heb ik wel eens gehoord dat Pon de auto's zonder garantie koopt van VAG, en het dus puur winstbejag is de klanten geen garantie naar behoren te geven. Ik had met mijn vorige (T4) van af het in het begin koppelings problemen bij kou en vocht. Daar werd lackoniek over gezegd "oh, dat slijt wel weg" door de dealer, via de geraadpleegde Pon zei men ... Vlak voor de garantie afliep (na toen 11 maanden) heb ik met een rechtszaak gedreigd had en vooral mijn rechts-bijstand verzekeraar noemde. Dit n.a.l. van advies van een technisch expert uit mijn kennissen kring die precies wist waar het euvel aan lag, was iemand die bij toyota o.a.af entoe als troubleshoot expert free lance-te. Toen kon ineens tot 2x toe de koppeling worden vervangen, de tweede keer moest om dat het euvel nog steeds bleef omdat ze eerst alleen de koppelingsplaat hadden vervangen, dackt ik ... Heb ook ervaren dat de garantie service in Duitsland veel beter is, in mijn geval door een sleutel storing onderweg bij mijn T5. In Nederland bleek dat ik voor mijn reserve sleutel naderhand aanpassen ineens 62 euro zou moeten betalen. Dus geprotesteerd, en gelijk gekregen, maar de dealer zei wel dat ze het uit eigen zak onder coulance hadden gedaan; niks Pon dus. -Fheemskerk schreef:Met je eens dat de after-care van Volkswagen in bepaalde opzichten nogal te wensen overlaat..... & Da's een beetje gechargeerd t.o.v. het item maar het psychologische mechanisme is identiek. Mijns inziens zou Volkswagen meer aan zijn service en coulance moeten doen om daarmee de meerprijs te onderbouwen en haar (oorspronkelijke) positie in die ranking te (v)(h)erkrijgen / behouden. ....
Re: Afscheid T5
Het zou me niet verbazen als Pon z'n auto's goedkoper inkoopt van VAG omdat hij het uiteindelijk was die ze het idee voor de Transporter gegeven heeft, maar of hij ze zonder garantie koopt lijkt me toch een ander verhaal, en ook zeker een riskante zaak.fiddler schreef:Is dat alleen in Nederland zo? In de autobranche heb ik wel eens gehoord dat Pon de auto's zonder garantie koopt van VAG, en het dus puur winstbejag is de klanten geen garantie naar behoren te geven. Ik had met mijn vorige (T4) van af het in het begin koppelings problemen bij kou en vocht. Daar werd lackoniek over gezegd "oh, dat slijt wel weg" door de dealer, via de geraadpleegde Pon zei men ... Vlak voor de garantie afliep (na toen 11 maanden) heb ik met een rechtszaak gedreigd had en vooral mijn rechts-bijstand verzekeraar noemde. Dit n.a.l. van advies van een technisch expert uit mijn kennissen kring die precies wist waar het euvel aan lag, was iemand die bij toyota o.a.af entoe als troubleshoot expert free lance-te. Toen kon ineens tot 2x toe de koppeling worden vervangen, de tweede keer moest om dat het euvel nog steeds bleef omdat ze eerst alleen de koppelingsplaat hadden vervangen, dackt ik ... Heb ook ervaren dat de garantie service in Duitsland veel beter is, in mijn geval door een sleutel storing onderweg bij mijn T5. In Nederland bleek dat ik voor mijn reserve sleutel naderhand aanpassen ineens 62 euro zou moeten betalen. Dus geprotesteerd, en gelijk gekregen, maar de dealer zei wel dat ze het uit eigen zak onder coulance hadden gedaan; niks Pon dus. -Fheemskerk schreef:Met je eens dat de after-care van Volkswagen in bepaalde opzichten nogal te wensen overlaat..... & Da's een beetje gechargeerd t.o.v. het item maar het psychologische mechanisme is identiek. Mijns inziens zou Volkswagen meer aan zijn service en coulance moeten doen om daarmee de meerprijs te onderbouwen en haar (oorspronkelijke) positie in die ranking te (v)(h)erkrijgen / behouden. ....
Gtz, Peter.
Re: Afscheid T5
Natuurlijk was het idee van een bestelbus een gat in de markt, business. Zal destijds ongetwijfeld een goede deal uitgerold zijn, zeker gezien het succes van dat idee/concept. Echter, de credits voor dat lumineuze idee/ontwerp zijn natuurlijk niet eeuwig geldig.
Ongetwijfeld zullen er voordelen zijn aan het (deels) zelf dragen van bepaalde risico's, da's in elke business hetzelfde..
Naar alle waarschijnlijkheid is dat ook de oorzaak voor de discrepantie in het garantiebeleid hier in Nederland t.o.v. het beleid elders zoals in Duitsland.
Er is mogelijk wel ergens een punt van frictie: Wanneer wij ( Volkswagenbezitters) in grote getale aanspraak zouden gaan maken op het in Duitsland van toepassing zijnde garantie/coulancebeleid (welke ruimhartiger is/schijnt) dan ontstaat er wel een probleem(pje) voor Pon versus Volkswagen. Immers, het afgekochte risicodeel voor Pon wordt niet meer door hem gedragen/genomen. De consument (wij) hebben echter bij wet het recht om in Duitsland (of elders) aan te kloppen voor de aftersales..
Ongetwijfeld zullen er voordelen zijn aan het (deels) zelf dragen van bepaalde risico's, da's in elke business hetzelfde..
Naar alle waarschijnlijkheid is dat ook de oorzaak voor de discrepantie in het garantiebeleid hier in Nederland t.o.v. het beleid elders zoals in Duitsland.
Er is mogelijk wel ergens een punt van frictie: Wanneer wij ( Volkswagenbezitters) in grote getale aanspraak zouden gaan maken op het in Duitsland van toepassing zijnde garantie/coulancebeleid (welke ruimhartiger is/schijnt) dan ontstaat er wel een probleem(pje) voor Pon versus Volkswagen. Immers, het afgekochte risicodeel voor Pon wordt niet meer door hem gedragen/genomen. De consument (wij) hebben echter bij wet het recht om in Duitsland (of elders) aan te kloppen voor de aftersales..
Re: Afscheid T5
Het lijkt me dan dat het meer dan tijd is dat alle ontevreden VW T5 eigenaars zich gezamelijk organiseren om iets tegen het uiterst slechte garantie beleid van Pon te doen, omdat het Volkswagen concern door dit beleid "vaste" klanten, en ook hun voorheen goede naam aan het veliezen is.heemskerk schreef:Natuurlijk was het idee van een bestelbus een gat in de markt, business. Zal destijds ongetwijfeld een goede deal uitgerold zijn, zeker gezien het succes van dat idee/concept. Echter, de credits voor dat lumineuze idee/ontwerp zijn natuurlijk niet eeuwig geldig.
Ongetwijfeld zullen er voordelen zijn aan het (deels) zelf dragen van bepaalde risico's, da's in elke business hetzelfde..
Naar alle waarschijnlijkheid is dat ook de oorzaak voor de discrepantie in het garantiebeleid hier in Nederland t.o.v. het beleid elders zoals in Duitsland.
Er is mogelijk wel ergens een punt van frictie: Wanneer wij ( Volkswagenbezitters) in grote getale aanspraak zouden gaan maken op het in Duitsland van toepassing zijnde garantie/coulancebeleid (welke ruimhartiger is/schijnt) dan ontstaat er wel een probleem(pje) voor Pon versus Volkswagen. Immers, het afgekochte risicodeel voor Pon wordt niet meer door hem gedragen/genomen. De consument (wij) hebben echter bij wet het recht om in Duitsland (of elders) aan te kloppen voor de aftersales..
Gtz, ¨Peter.
Re: Afscheid T5
Zoals Pascal al aangaf; Op de totaal aantallen verkochte Transporters zullen de problemen vermoedelijk marginaal zijn, al zijn er ongetwijfeld schrijnende gevallen en de uitzondering van het olieverbruik-issue. Verenigd u is denk ik geen optie. Ik heb geen klagen met mijn T5. Heb dan ook 4 jaar fabrieksgarantie met een limiet van 200.000km voor een actieprijs van €250,- Mogelijk heb ik makkelijk praten in dat geval..
Robert visa-versa Trebor heeft andere ervaringen..
Robert visa-versa Trebor heeft andere ervaringen..

Re: Afscheid T5
Die 250 € is een geruststellende- en goede investering om zo in ieder geval gedurende 4 jaar fabrieksgarantie te hebben.heemskerk schreef:Zoals Pascal al aangaf; Op de totaal aantallen verkochte Transporters zullen de problemen vermoedelijk marginaal zijn, al zijn er ongetwijfeld schrijnende gevallen en de uitzondering van het olieverbruik-issue. Verenigd u is denk ik geen optie. Ik heb geen klagen met mijn T5. Heb dan ook 4 jaar fabrieksgarantie met een limiet van 200.000km voor een actieprijs van €250,- Mogelijk heb ik makkelijk praten in dat geval..
Robert visa-versa Trebor heeft andere ervaringen..
Ik hoop dat je daar echter nooit gebruik van zal hoeven maken, want pech komt altijd op het verkeerde moment.
Gtz, Peter.
Re: Afscheid T5
Heb na 29.000km 9mnd de veerpootlagers al te pakken..bargemast schreef:Die 250 € is een geruststellende- en goede investering om zo in ieder geval gedurende 4 jaar fabrieksgarantie te hebben.heemskerk schreef:Zoals Pascal al aangaf; Op de totaal aantallen verkochte Transporters zullen de problemen vermoedelijk marginaal zijn, al zijn er ongetwijfeld schrijnende gevallen en de uitzondering van het olieverbruik-issue. Verenigd u is denk ik geen optie. Ik heb geen klagen met mijn T5. Heb dan ook 4 jaar fabrieksgarantie met een limiet van 200.000km voor een actieprijs van €250,- Mogelijk heb ik makkelijk praten in dat geval..
Robert visa-versa Trebor heeft andere ervaringen..
Ik hoop dat je daar echter nooit gebruik van zal hoeven maken, want pech komt altijd op het verkeerde moment.
Gtz, Peter.
- Multivan Generation
- Berichten: 34357
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Afscheid T5
Dat is al een nette score...heemskerk schreef:Heb na 29.000km 9mnd de veerpootlagers al te pakken..

Re: Afscheid T5
Yep!Multivan Generation schreef:Dat is al een nette score...heemskerk schreef:Heb na 29.000km 9mnd de veerpootlagers al te pakken..